کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۱۸
تاریخ خبر:

معرفی پنج نوع خدمات که می‌توانند زندگی ما را آسان‌تر‌کنند

معرفی پنج نوع خدمات که می‌توانند زندگی ما را آسان‌تر‌کنند

راهنمای سروسامان دادن به امور، بدون خروج از خانه

هفت صبح|‌ خارج شدن از خانه در فصل گرما، آنهم در شهری که ترافیکش سنگین و طاقت‌فرساست دغدغه بسیاری از افراد است. آنهایی که تنبل‌تر هستند همیشه آرزو می‌کنند که کاش می‌توانستند کارهای مختلفشان را از خانه انجام دهند و نیازی نداشته باشند تا برای هر مسئله کوچکی در ترافیک بمانند، با آدم‌های مختلف سروکله بزنند و در نهایت ساعات طولانی را در خارج از منزل به‌سر ببرند.

 

خبر خوب این است که این روزها سرویس‌های آنلاین تقریبا هرکار را برای شما انجام می‌دهند. مثلا اگر بخواهید یک نفر برای کوتاه کردن ریش یا موی سرتان به خانه بیاید، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌ها این کار را بکنید. در کنار آنها، بسیاری از افراد هم هستند که به مشتری‌هایشان می‌گویند حاضرند برای انجام خدمات آرایشگری، پزشکی و پرستاری و... تا دم در خانه‌هایشان بیایند.

 

از طرف دیگر برخی سرویس‌ها هم به جای شما کارتان را انجام می‌دهند. برای نمونه اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که کارهای اداری و دفتری و... را به‌جایتان انجام می‌دهند و بابت هر دو ساعت کار مبلغی مشخص را دریافت می‌کنند. برخی دیگر برای اینکه خودروی شما را سروسامان دهند، تا دم در خانه می‌آیند تا دیگر به مکانیک و ... نیازی نداشته باشید.

 

اینجا مروری کرده‌ایم بر بیزینس‌هایی که شما را از شر خروج از خانه خلاص می‌کنند.

 

 

خدمات آرایشگری و زیبایی

 

یکی از خدماتی که این روزها به شدت مد شده، انجام امور مرتبط با آرایشگری و زیبایی در خانه است. مثلا امکان دارد شما هم مثل ما، یک روز صبح با پیامی که می‌گوید آرایشگر مردانه را برای کوتاهی موی شما به در خانه می‌فرستد بیدار شوید.

 

یکی از اپلیکیشن‌هایی که چنین کاری را برای کاربرانش انجام می‌دهد،‌ از شما می‌خواهد که دقیقا مشخص کنید که چه خدماتی نیاز دارید. برای نمونه اگر شما مردی هستید که می‌خواهید اصلاح سروصورتتان را در خانه برایتان انجام دهند، کافی است از بین وقت‌های خالی یک روز و ساعت مشخص را انتخاب کرده و پولش را بپردازید. این سرویس برای اصلاح سروصورت مردان برای فردی که ساکن مرکز تهران است، هزینه را 380 هزار تومان در نظر گرفته است.

 

خدمات ناخن بانوان در خانه هم از گزینه‌های دیگری است که در خانه می‌توان آن را انجام داد. نسبت به کاری که انجام می‌دهید، هزینه خدمات مانیکور و لاک و کاشت ناخن متفاوت است. مثلا یکی از سرویس‌دهندگان آنلاین نوشته است که قیمت از 350 هزار تومان شروع می‌شود و در بالاترین حالت به یک میلیون و 120 هزار تومان می‌رسد. البته ناگفته نماند که برخی از افراد ترجیح می‌دهند آرایشگر معتمدشان برای چنین اموری به خانه بیاید. یکی از مشتریان چنین خدماتی در شمال شهر تهران می‌گوید برای هر بار کار ناخن دست و پا تا هشت میلیون تومان هم هزینه کرده و به فردی که در خانه این کار را برایش انجام می‌دهد پول پرداخت می‌کند. هزینه رنگ مو در خانه توسط آرایشگر از 300 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین می‌شود.

 

ناگفته پیداست که قیمت واقعا می‌تواند بیشتر از این حرف‌ها هم باشد. برای خدمات فیشیال و پاکسازی پوست تنوع خدمات زیاد است. یک اپلیکیشن که حاضر است فردی را برای انجام این امور به خانه شما بفرستد، بازه قیمت را از 600 هزار تومان تا دو میلیون و 400 هزار تومان در نظر گرفته. این اپلیکیشن توضیح داده یک پاکسازی بسیار ساده، 600 هزار تومان برای شما خرج برمی‌دارد اما اگر نیاز به دستگاه و کرم و ماسک‌های مختلف باشد، خرجتان بیش از اینها می‌شود.

 

کار تا آنجا پیش رفته که خدمات فیشیال را برخی از اینستاگرامی‌ها در داخل ماشین خودشان انجام می‌دهند که آنهم یک داستان جداگانه جذاب دارد.

  

خدمات پزشکی و پرستاری

 

اول از همه بگوییم که منظور از خدمات پزشکی و پرستاری در خانه، خدمات خیلی پیچیده‌ای نیست. اما تا حد زیادی می‌توانید خدمات اولیه را در خانه هم دریافت کنید. یکی از سایت‌هایی که برای شما دکتر به خانه می‌فرستد، هزینه ویزیت پزشک عمومی را 873 هزار تومان تعیین کرده و گفته است که این ویزیت شامل تزریق سرم و آمپول نمی‌شود. همین سایت ویزیت پزشک متخصص داخلی را یک میلیون و 438 هزار تومان قیمت داده است.

 

یک اپلیکیشن دیگر نوشته است که می‌تواند پزشک ریه، متخصص عمومی و فیزیوتراپ به خانه بفرستد، اما هزینه‌ها را در نهایت به صورت توافقی به اطلاع افراد می‌رساند. اسنپ هم چنین امکانی را دارد و برای ویزیت عمومی پزشک 850 هزار تومان درنظر گرفته است و اگر بخواهید پزشک متخصص داخلی شما را ببیند باید یک میلیون و 400 هزار تومان هزینه کنید. ویزیت پزشک متخصص عفونی و کرونا و اطفال هم در این اپلیکیشن به همین میزان است.

 

اما اینها تنها امکانات مرتبط با سلامتی نیستند. مثلا هومکا برای آزمایش هم به خانه شما می‌آید و نمونه خون را می‌گیرد و با خود می‌برد. یک پکیج ساده آزمایش مخصوص بانوان از 636 هزار تومان شروع می‌شود که مواردی چون شمارش گلبول‌های خون، بررسی چربی و قند و عملکرد کلیه و آنزیم‌های کبدی را انجام می‌دهد. گزینه بعدی با نام پکیج رایج یک میلیون و 554 هزار تومان قیمت دارد و شامل بررسی عملکرد تیروئید، کلسیم و املاح و ویتامین دی و آهن است و در نهایت پکیج کامل دو میلیون و 789 هزار تومان قیمت دارد که شامل همه موارد قبل به اضافه بررسی ویتامین ب 12 و ابتلا به هپاتیت ب می‌شود. ب

 

رای آقایان هم با کمی تفاوت در مورد بررسی‌های صورت گرفته شده، قیمت‌ها تقریبا مشابه است. هزینه چکاپ مختص سالمندان توسط این سایت از 844 هزار تومان شروع شده و تا سه میلیون و 240 هزار تومان بالا می‌رود و هزینه چکاپ‌های آقایان سالمند کمی بالاتر از خانم‌ها تمام می‌شود.

 

اپلیکیشن دیگری که پرستار هم می‌فرستند هزینه سرم‌تراپی به همراه یک تزریق آنتی‌بیوتیک یا داروی خاص را 520 هزار تومان در نظر گرفته و تزریق یک آمپول را 350 هزار تومان قیمت داده است. اگر فقط بخواهید پرستار برای وصل کردن سرم به خانه بیاید، باید 390 هزار تومان هزینه کنید و برای سونداژ به 460 هزار تومان پول نیاز دارید. اگر می‌خواهید پانسمان انجام دهید، مبلغی که باید پرداخت کنید 390 هزار تومان است.

 

 

خدمات خودرو

 

خدمات خودرو در محل گاهی به این شکل است که ماشینتان سر راه خراب شده و از سرویس‌های سیار کمک می‌گیرید و گاهی هم به وقت تنبلی به کارتان می‌آید تا بدون اینکه ماشین را از پارکینگ در بیاورید و دنبال مکانیک بگردید، مشکل خودروی خود را حل کنید. آچاره که مکانیک دم خانه می‌فرستد حداقل هزینه را 300 هزار تومان در نظر گرفته و برای حداکثر مبلغ، دو میلیون و 643 هزار تومان را اعلام کرده است.

 

فرض کنید ماشین شما نیاز به خدمات جلوبندی دارد و می‌خواهید به یکی از مکانیک‌های این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. برای اینکار بعد از توضیحات کافی، ‌هزینه برآورد شده برایتان بین 500 تا 800 هزار تومان تعیین می‌شود. هزینه تعویض روغن در محل 200 هزار تومان است که این مبلغ فقط دستمزد فردی است که تا آنجا می‌آید. البته این مبلغ برای ماشین‌های ایرانی است و خودروهایی مانند 206 و ... 250 تا 300 هزار تومان هزینه عوض کردن روغنشان است.

 

برای خدماتی چون تعویض دیسک و کلاچ یک میلیون و 400 هزار تومان تا دو میلیون تومان برایتان تمام می‌شود. اجرت تعویض واتر پمپ برای خودروهای ایرانی 400 تا 700 هزار تومان و برای خودروهای خارجی 600 تا 800 هزار تومان خواهد بود. اپلیکیشن دیگری که خدمات تعمیر ماشین را در خانه برایتان انجام می‌دهد، بابت تعمیر موتور ماشین‌های گروه سایپا چهار تا پنج میلیون تومان پول می‌گیرد.

 

هزینه قیمت تعمیر یا تعویض واشر سر سیلندر همین ماشین‌ها را بین یک میلیون و 800 هزار تومان تا دو میلیون و 500 هزار تومان می‌گوید و بابت قیمت تعویض دیسک و صفحه خودروهای گروه سایپا یک میلیون و 500 هزار تومان تا دو میلیون تومان هزینه دریافت می‌کند. تعمیر موتور ماشین‌های ایران خودرو بین شش میلیون تومان تا 15 میلیون تومان قیمت داشته و قیمت تعمیر یا تعویض واشر سر سیلندر آنها بین سه میلیون تومان تا هفت میلیون تومان تمام می‌شود.

 

 

خدمات خشکشویی

 

استفاده از خشکشویی‌های آنلاین در مقایسه با گزینه‌های دیگر هنوز راه دست خیلی‌ها نیست. اما برای کسانی که حوصله ندارند  تا خشکشویی محل بروند، می‌تواند گزینه کم‌دردسر و راحتی باشد. برای مثال، یکی از خشکشویی‌های آنلاین از شما می‌خواهد آدرس خود را بدهید و بعد می‌گوید لباس‌ها را در مدت دو ساعت آینده تحویل گرفته و تا مدت 72 ساعت تمیز و اتوکشیده برشان می‌گرداند. البته هزینه پیک جداگانه‌ای برای سفارش‌های کمتر از 200 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

 

این خشکشویی اگر بخواهد یک تی‌شرت آستین کوتاه را بشوید از شما 80 هزار تومان می‌گیرد و بابت اتو 50 هزار تومان هم اضافه می‌کند. هزینه برای پیراهن‌های مردانه  برای شستن و اتو کردن همان 130 هزار تومان تمام می‌شود. هزینه خدمات شست‌وشوی شلوار هم همینقدر است. اگر بخواهید بارانی را برای شست‌وشو و اتو کردن به چنین خشکشویی بدهید مجموعا به 186 هزار تومان پول نیاز خواهید داشت. رقم موردنظر برای پالتو 270 هزار تومان و برای کاپشن 180 هزار تومان است. برای شست‌وشوی لباس‌های بافت باید بین 150 تا 170 هزار تومان هزینه کنید.

 

خشکشویی دیگری که کار مشابهی را انجام می‌دهد، بابت شستن کت‌وشلوار 190 هزار تومان و شلوار و پیراهن هر کدام 65 هزار تومان دریافت می‌کند. برای شستن لباس‌عروس هزینه بین یک و نیم میلیون تومان تا دو میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود و هزینه شست‌وشوی روتختی 200 هزار تومان است. این خشکشویی اگر سفارشتان بیش از 300 هزار تومان شود، هزینه حمل‌ونقل را دریافت نخواهد کرد.

 

 

خدمات اداری

 

انجام خدمات اداری یا دانشجویی یکی از کارهایی است که اغلب ما دل خوشی از انجام آنها نداریم. به‌همین خاطر اگر فرد دیگری این وظیفه را تقبل کند، لطف بزرگی کرده است. برخی از سرویس‌های آنلاین این روزها تقریبا بابت اغلب کارهای اداری، به جای شما فرد دیگری را می‌فرستند و در عوض هزینه نسبتا زیادی دریافت می‌کنند.

 

مثلا یکی از آنها با نام آکا سرویس‌های متنوعی شامل گرفتن معافیت تحصیلی و ریزنمرات، امور فارغ‌التحصیلی و تسویه حساب، پیگیری نامه‌ها و امور دانشگاهی، استعلام دارایی افراد، پیگیری برگ سبز خودرو، تعویض پلاک ماشین، مراجعه به سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، پیگیری امور بانکی و پیگیری توقیف خودرو و خدمات متنوع دیگر را پوشش می‌دهد. اگر بخواهید یک نفر به جای شما برای یک جلسه پیگیری امور بانکی، اقدام کند، این سرویس 450 هزار تومان پول می‌گیرد. این مبلغ برای دو ساعت است. هزینه انجام امور فارغ‌التحصیلی و رفع توقیف خودرو هم با دو ساعت کار هم همان 450 هزار تومان است.

کدخبر: ۵۶۱۲۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر