کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۶۰۳
تاریخ خبر:

پارکه| چطور مدیر ساختمان بدون مسئولیت قانونی باشیم؟ | نام کوچک من اسماعیل است. آیا می‌توانم آن را تغییر بدهم؟

پارکه| چطور مدیر ساختمان بدون مسئولیت قانونی باشیم؟ | نام کوچک من اسماعیل است. آیا می‌توانم آن را تغییر بدهم؟

پاسخ به سوالاتی در مورد بیمه شغل دوم، تغییر نام کوچک اسماعیل و استناد به فایل صوتی به عنوان دلیل

هفت صبح|  این هفته به چهار سوال مطرح شده در سایت دادراه پاسخ می‌دهیم و نظر یکی از وکلای نویسنده در صفحه در خصوص یکی از سوالات مطرح شده توسط مخاطبان را جویا شدیم:

سوال یک:  من مدیر یک ساختمان هفت طبقه و ۱۴ واحدی هستم. چون ساختمان پایان کار و سند ندارد امکان بیمه ساختمان وجود ندارد. آیا می‌توانم با گرفتن امضای بقیه مبنی بر مسئول نبودن بنده در حوادث خود را بیمه کنم به گونه‌ای که نتوانند علیه من شکایت کنند؟

 

پاسخ: بهتر است موافقت‌نامه‌ای بین خود و دیگر اعضای ساختمان منعقد کنید و بدون اینکه عنوان مدیر ساختمان را بیاورید خود را نماینده ساختمان در اموری مثل جمع آوری شارژ یا تعمیرات مشاعات مثل لوله کشی و ... بدانید و قید کنید که در مورد بیمه ساختمان مسئولیتی متوجه شما نیست و آن را به تایید همه مالکان برسانید.

 

سوال دو: مدت ۲ سال در یک تولیدی به عنوان کارمند دفتری کار کردم و چون شغل دوم من بود برایم بیمه رد نشده است ولی از شرکت اول بیمه داشتم. الان بدون هیچ دلیلی شرکت تولیدی مرا اخراج کرده است. آیا می‌توانم بابت آن ۲ سالی که بیمه نداشتم خسارت دریافت کنم؟

 

پاسخ: طبق ماده ۳۴ قانون تامین اجتماعی، در صورتی که شخص بیمه شده برای دو یا چند کارفرما مشغول به کار باشد، هر یک از کارفرمایان مکلف هستند که به میزان حقوقی که به شخص پرداخت می‌کنند، حق بیمه را از او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند. بنابراین شما می‌توانید از این موضوع شکایت کنید.

 

سوال سه: نام کوچک من اسماعیل است. آیا می‌توانم آن را تغییر بدهم؟

 

پاسخ: پیش از این مقاومت‌هایی در مورد تغییر اسامی مذهبی وجود داشت ولی ظاهرا این حساسیت‌ها اکنون کمتر شده و شما می‌توانید با ارایه یک استشهاد مبنی بر اینکه به نام دیگری شهرت دارید؛ چنین کاری را انجام دهید.

 

سوال چهار: آیا فایل صوتی برای محکومیت فردی به تخلف یا جرمی قابل استناد است؟

 

پاسخ: در صورتی که اصالت آن تایید شود و استناد آن به فرد مورد تایید قرار بگیرد بله. به طور مثال اگر فردی خود بپذیرد که این فایل جعل نشده و به او منتسب است ولی در صورتی که فردی اصالت آن را نپذیرد و مدعی جعل شود یا بگوید که به او منتسب نیست؛ استفاده از آن اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار است.

 

سوال پنج: یکی از مخاطبان روزنامه نیز در سوالی نوشتند: من و همسایه کناری‌ام به طور قانونی ملک خود را (با حضور در دفترخانه و مشاور املاک) به سازنده دادیم. پس از تاخیر در تحویل ملک متوجه شدیم سازنده فراری شده و به دلیل عدم حضور او هنوز نتوانستیم سند خود را دریافت کنیم. چهار واحد از ده واحدی هم که سهم او بوده و پیش‌فروش کرده بوده به دستور دادگاه بازداشت است. چطور می‌توانیم به سند خود برسیم؟ 

 

پاسخ: خانم مهتاب سحابی وکیل دادگستری در پاسخ نوشتند: با توجه به اینکه قرارداد مشارکتی میان شما و سازنده وجود داشته است به همین دلیل اینکه بتوانیم قراردادهای پیش فروش را زیر سوال ببریم بایستی بدانیم مفاد قرارداد فیمابین چیست. بنابراین نیاز است که مدارک مورد بررسی قرار گیرد.

 

پارکه دوشنبه هر هفته در همین صفحه، به پرسش‌های حقوقی شهروندان پاسخ می‌دهد. شما هم می‌توانید سوالات خود را به دو نشانی الکترونیکی زیر یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید:

PR@7sobh.com

Mo.masjedi@gmail.com

 

کدخبر: ۵۶۶۶۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر