کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۲۷۳
تاریخ خبر:

پارکه | آیا می‌توانم پرینت تلفن همسرم را بگیرم؟

پارکه | آیا می‌توانم پرینت تلفن همسرم را بگیرم؟

پاسخ به سوالاتی درباره تغییر وضعیت آپارتمان خریداری شده، پخش فیلم رابطه دیگران و دعوای مشترک نفقه و مهریه

هفت صبح| این هفته به چهار سوال مطرح شده در سایت دادراه پاسخ می‌دهیم:

سوال یک: من به همسرم شک دارم و خطی که روی گوشی همسرم هست به نام خودم است. آیا می‌توانم پرینت خط را بگیرم؟ واتساپ و تلگرام چطور؟

 

پاسخ: اخذ پرینت تلفن و پیامک ممکن است ولی مخابرات دسترسی به پیام‌های رد و بدل شده در واتساپ یا تلگرام ندارد. 

 

سوال دو: چند سال در یک کلینیک کار می‌کردم. آقایی در آنجا با یکی از پزشکان خانم (هر دو متاهل) وارد رابطه شدند. چون دوربین دست من بود من فیلم گرفتم و بارها تذکر دادم اما اعتنایی نکردند. من هیچ فیلمی را پخش نکردم. این آقا و خانم من را کتک زدند که صورتجلسه پلیس را دارم. بعد از آن مرا تهدید کردند و نتوانستم شکایت کنم. ولی با زور و تهدید مرا به دفترخانه بردند و از من تعهد گرفتند. آیا من می‌توانم شکایت کنم؟ 

 

پاسخ: ارتباط زن و مرد، هرچند غیراخلاقی و غیرقانونی به شما ارتباطی ندارد. اگر منظورتان از فیلم گرفتن این است که بدون اطلاع مدیریت کلینیک در اتاقی دوربین نصب کردید تا از این رابطه فیلم بگیرید، اقدام شما می‌تواند عنوان مجرمانه داشته باشد. عدم پخش فیلم هم وظیفه شما بوده است نه لطف شما. شما صرفا می‌توانید از ضرب و شتم شکایت کنید. مشخص هم نیست که در دفترخانه به چه چیزی تعهد دادید. به عدم انتشار فیلم رابطه جنسی؟ اینکه اساسا غیرممکن است چون دفترخانه چنین متنی را ثبت نمی‌کند. 

 

سوال سه: یک واحد ۵۹ متری خریدم. گوشه اتاق خواب یک حالت سکو وجود دارد که باعث اشغال حدود یک متر از اتاق خواب شده و حدودا ۳۰ سانت از زمین فاصله دارد. در این فضا کانال کولر طبقه پایین از اتاق خواب رد شده. آیا می‌شود مانع را برطرف کرد یا امکانش نیست؟ خودم می‌توانم تخریب کنم یا حکم قضایی باید بگیرم؟

 

پاسخ: شما حق ندارید برای افزایش متراژ ساختمان خود تاسیسات ساختمان را خراب کنید. این بخش اساسا جزو خانه شما نیست که اختیار آن را داشته باشید. حتما هرگونه تغییری باید با رضایت همسایه طبقه پایین (و در صورتی که به تاسیسات دیگر واحدها وارد شود یا در مشاعات قرار باشد مداخله‌ای صورت گیرد) با نظر مثبت همه ساکنان باشد. 

 

سوال چهار: خانمی هستم دارای یک فرزند دختر ۱۷ ساله که شوهرم به طور کل یک سال است هیچ کدام از هزینه‌های زندگی را تقبل نکردند و به خاطر اعتیاد و توهماتش دوماهی هست من به همراه دخترم تنها زندگی می‌کنیم. آیا می‌توانم همزمان مهریه و نفقه یکسال اخیر را درخواست کنم؟ آیا مبلغ ۳ میلیون برای من و ۳ میلیون برای دخترم مورد قبول قرار می‌گیرد؟

 

پاسخ: مشکلی در زمینه دعوای همزمان برای مطالبه نفقه و مهریه وجود ندارد و مبلغ مهریه با نظر کارشناس توسط دادگاه تعیین می‌شود. 

 

پارکه دوشنبه هر هفته در همین صفحه، به پرسش‌های حقوقی شهروندان پاسخ می‌دهد. شما هم می‌توانید سوالات خود را به دو نشانی الکترونیکی زیر یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید:

PR@7sobh.com

Mo.masjedi@gmail.com

 

کدخبر: ۵۶۶۲۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر