کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۲۸۲
تاریخ خبر:

شش حقیقت درباره اندرویدباکس نماوا تی‌وی

سایت نماوا هم اندروید باکس خودش را عرضه کرده است. گرچه بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد با اندرویدباکس جدیدی مواجه نیستیم و محصول جدید ترکیب نام نماوا به عنوان یک سایت پخش آنلاین فیلم با اندرویدباکس موجود در بازار با برند هوما است ؛ به گونه ای که بعد از باز کردن پکیج محصول و راه اندازی آن ، کاربر باید به عنوان کاربر محصول "هوما" ثبت نام کند .
قبل از آن بد نیست توضیح بدهیم اندروید‌باکس محصولی است که می‌تواند امکانات یک تلویزیون هوشمند را برای صاحبان تلویزیون‌های معمولی فراهم کند. روی جعبه، بدنه و کارت دستگاه برند نماوا خورده اما به‌‌نظر می‌رسد کسانی که برای خرید این دستگاه ۸۹۰هزار تومان پول می‌دهند باید حقایق بیشتری درباره‌ آن بدانند :
۱) نماوا به‌عنوان یک سایت پخش‌کننده فیلم و سریال آنلاین تلاش کرده از رقیب خود یعنی فیلیمو عقب نیفتد و سعی کرده با اشتراک یکساله رایگان نماوا و همینطور یک‌سال اشتراک اینترنت شاتل مشتری جذب کند. البته اگر از خدمات شاتل استفاده نمی‌کنید این هدیه آخری به‌دردتان نمی‌خورد مگر اینکه پول خرید تجهیزات آن را جداگانه پرداخت کنید.
۲) اندروید‌باکس نماوا از سخت‌افزاری کاملا مشابه نمونه‌های موجود در بازار استفاده می‌کند. پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53، حافظه‌موقت دو گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۶گیگابایت. روی بدنه آن دو پورت USB گذاشته‌اند که یکی از آنها با بدسلیقگی به‌طور مداوم توسط دانگل بلوتوث اشغال می‌شود. خود ریموت کنترل هم اگرچه برند نماوا رویش حک شده می‌توانید به‌سادگی آن را در بازار یا سایت‌های اینترنتی خریداری کنید.
۳) نسخه سیستم‌عامل نماوا تی‌‌وی را به اسم اندروید تی‌وی می‌شناسند. یک نسخه اندروید که اگرچه اشتراکاتی با اندروید مرسوم و محبوب روی موبایل‌ها دارد اما با محدودیت‌های خاص خودش روبه‌رو است. مثلا روی آن تنها می‌توانید اپلیکیشن‌های توسعه‌داده شده برای اندروید تی‌وی‌ نصب کنید.
۴) نماوا را با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون متصل می‌کنید. اگر برنامه مخصوص پخش و نمایش فیلم‌ مثل MX پلیر را روی آن نصب کرده باشید، می‌توانید با اتصال حافظه‌های USB فیلم‌ها و زیرنویس‌های سازگار با آن را پخش کنید.
۵) اما در مورد قیمت نماوا تی‌وی ؛ روی آن برچسب یک میلیون و ۴۶۰هزار تومانی زده‌اند اما فعلا دیجی‌کالا ۳۹درصد تخفیف برای آن در نظر گرفته است تا خریداران بتوانند ۸۹۰هزار تومان پرداخت کنند. این دقیقا همان قیمتی است که هوما برای اندروید باکسش تعیین کرده.
۶) وقتی نماوا تی‌وی را روشن می‌کنید لانچر مخصوص هوما روی آن بالا می‌آید. این نسخه از اندروید تی‌وی را قبلا روی اندروید باکس هوما دیده بودیم. ظاهرا در حال حاضر هوما خودش قادر به عرضه تی‌وی باکس نیست و در قراردادی با نماوا، نرم‌افزار خود را به هوما قرض داده است. بازی برد- برد برای دو برند فعال در این حوزه.
اما برای من و شمایی که خریدار این دستگاه هستیم اوضاع چطور پیش می‌رود؟ بعد از نصب دستگاه و اتصال آن به اینترنت، به‌روزرسانی‌های مرسوم انجام شد. در کمال شگفتی دستگاه پیغام داد طبق قوانین و مقررات قادر به نصب فیلیمو نیستیم. یک قانون بدون اطلاع‌‌رسانی و کاملا انحصارگرایانه که با بدسلیقگی هوما و نماوا را از چشممان می‌اندازد. در حالیکه دیگر اندرویدباکس‌های موجود در بازار و حتی فیلیمو باکس چنین محدودیتی ندارد و امکان نصب نماوا یا هر نرم افزار دیگری در اندرویدباکس وجود دارد.

کدخبر: ۳۵۹۲۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر