کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۲۲۰۱
تاریخ خبر:

نسل جدید پژو ۵۰۸، زیبای کوچک

سایت پدال اخیرا در مطلبی نوشت:
« کلاس خودروهای خانوادگی میان سایز تقریباً به نقطه‌ی نگران کننده‌ای رسیده است. با هجوم بی‌سابقه‌ی خریداران برای خرید کراس اوورهای شیک و ترک مدل‌های سه جعبه‌ای سنتی، خودروهایی همچون پژو ۵۰۸ به محصولاتی جالب‌تر تبدیل شده‌اند. با نگاه به جدیدترین نسل ۵۰۸ شگفت‌زده می‌شوید که چرا افراد باید به دنبال خرید یک شاسی‌بلند جمع‌وجور باشند. متمایز، نرم و روان و کاملاً زیبا. در عین حال موتور ۱۶۰۰سی‌سی جدید این شیر فرانسوی ۲۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
پژو ۵۰۸ خودرویی است که نه تنها باعث می‌شود خودروی قبلی شما خسته کننده به نظر برسد بلکه رقبا را نیز در چشمتان همین‌گونه جلوه می‌دهد. بدون بحث اضافه برویم سراغ مدل پرچم‌دار ۵۰۸ GT که نسخه حاضر در تست نیز از همین مدل می‌باشد. ۵۰۸ GT دارای صندلی‌های تمام چرمی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و نیز برخی آپشن‌های تکنولوژیک مثل سیستم دید در شب است که می‌تواند عابران پیاده و حیوانات را تا ۲۰۰ متر جلوتر تشخیص دهد. این ویژگی برای اولین بار در چنین کلاسی بکار رفته است. در حرکتی مثبت که برخلاف تمامی خودروسازان دیگر است، نسل جدید ۵۰۸ در مقایسه با نسل قبلی خود کوچک‌تر و البته سبک‌تر شده است. این خودرو هم‌اکنون ۱۳ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۷۰ میلی‌متر کم ارتفاع‌تر از فولکس‌واگن پاسات می‌باشد.
البته پژو ۵۰۸ از نمای جلو خشن‌تر از پاسات و شاید ب‌ام‌و سری ۳ به نظر می‌رسد. طراحی داشبورد زیبا بوده و کنسول مرکزی نیز برای ایجاد حس کوپه مانند در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته است. کاکپیت دیجیتالی پژو نیز با پشت آمپرهای ۱۲٫۳ اینچی دیجیتالی حس مدرن بودن را کاملاً به سرنشینان تزریق می‌کند. کیفیت ساخت و مونتاژ کابین این خودروی فرانسوی چیزی کمتر از رقبای آلمانی خود ندارد. اما تنگ بودن فضای عقب کابین مایه‌ی شرمساری است.
پاسات، اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت و اشکودا ساپرب مخصوصاً از نظر فضای سر خودروهای جادارتری هستند. در واقع هر فرد قدبلندی که در ۵۰۸ بنشیند باید منتظر سایش سر خود به سقف باشد. فضای صندوق این خودرو نیز کمتر از پاسات بوده اما کمی بیشتر از ب ام و سری ۳ است. البته دسترسی به این محفظه بار آسان‌تر صورت می‌گیرد. پژو ۵۰۸ جدید از همان پلتفرم شاسی‌بلند ۳۰۰۸ استفاده می‌کند و سواری نرم آن نیز شباهت‌هایی به برادر قدبلند خود نشان می‌دهد. جدای از سواری اندک خودرو در سرعت‌های پایین، حتی با استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز شاهد سواری نرم و ریلکسی هستیم. بله این موضوع با هندلینگ عالی همراه نخواهد شد.
فرمان ۵۰۸ سبک و دقیق بوده و اگرچه به اندازه ب.ام.و چابک نیست اما سواری آن هیجان‌انگیزتر از پاسات و اینسیگنیا می‌باشد. گرچه شاید برای خودرویی که احتمالاً برای کارکردهای بالا انتخاب می‌شود (پژو پیش‌بینی می‌کند ۸۰ درصد خریداران این خودرو را سازمان‌ها و ناوگان‌های خودرویی تشکیل دهند) احتمالاً پیشرانه‌های دیزلی گزینه‌ی محبوب‌تری خواهند بود. پژو ۵۰۸ جدید خودرویی جذاب، کم‌مصرف و با سواری خوب بوده که برای خریداران خانوادگی گزینه‌ای درخور محسوب می‌شود. البته رقبای جادارتری هم وجود دارند اما از نظر طراحی ظاهری نمی‌توانند حریف پژو شوند.

کدخبر: ۲۳۲۲۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر