کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۳۸۴۷
تاریخ خبر:

موتورترند و معرفی نامزدهای بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ جهان

هفت صبح| موتورترند با انتشار لیست اولیه نامزدهای بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ جهان، در انواع کلاس‌ها ۳۶ خودرو از ۲۰ برند مختلف را به بخش نهایی معرفی کرده است. مجله موتورترند درباره این انتخاب نوشته است:

از سال ۱۹۴۹ که ما با اعطای جایزه به کادیلاک سری۶۲، بهترین خودرو سال جهان را معرفی کردیم زمان زیادی می‌گذرد و در این مدت قواعد بازی کاملا تغییر کرده است. کلاس‌های محدود خودرو حالا به انواع و اقسام مختلفی تقسیم شده و انواع تازه‌ای از خودروهای برقی و نیمه خودران وارد بازار مصرف شده‌اند. خلق و خوی صنعت خودرو هم عوض شده و این بخش دیگر از افکار ناسیونالیستی احمقانه خالی شده است به طوری که حالا در سال ۲۰۱۹ نامزدهایی داریم که به شدت ضد افکار ملی گرایانه هستند.

برای نمونه ما اینجا یک هاچ‌بک کره‌ای داریم که در مکزیک تولید می‌شود؛ همچنین سدانی سوئدی که در کالیفرنیا مونتاژ می‌شود. ما حتی استیشن واگنی آمریکا داریم که از اسپانیا به اینجا صادر شده است. خلاصه اوضاع خیلی تغییر کرده و جا دارد بگوییم خودرو مرد؛ زنده باد خودرو!

اساس تقسیم بندی در انتخاب خودرو سال جهان ایمنی، توانمندی‌های حرکتی، قدرت و سطح کارایی موتور، طراحی و استایل، میزان کارایی و مصرف سوخت، و در نهایت ارزش خرید است. اتومبیل های راه یافته به لیست نهایی هم از انواع برندهای اقتصادی و نیمه لوکس هستند.
براین مبنا لکسوس ال‌اس۵۰۰ اف اسپورت، فورد موستانگ بولیت، هیوندای الانترا، مرسدس بنز CLS 53AMG، هوندا کلاریتی، فولکس واگن جتا سدان، تویوتا کورولا SE هاچ بک، هیوندای ولوستر، نیسان آلتیما پلاتینیوم، فورد موستانگ GT کابریو، هیوندای اکسنت، مرسدس بنز جی کلاس جدید، لکسوس آر ایکس Lکشیده، جگوار ای -پیس، جیپ چروکی، سوبارو اسنت، فورد اج، ب.ام.و ایکس۲، بیوک رگال استیشن، فورد اکواسپورت، ب.ام.و ایکس۳،ولوو اس۶۰، تویوتا آوالون، هیوندای ولوستر N، هوندا آکورد، هیوندای سانتافه، اینفینتی کیو ایکس۵۰، شورولت سیلورادو، آئودی A7، هوندا اینسایت، ولوو وی۹۰، دوج رام ۱۵۰۰ و کیا سراتو از جمله خودروهای حاضر در این لیست هستند.
موتورترند که به غیر از جایزه سال خودرو جهان جایزه اس‌یووی سال، پیکاپ وانت سال، خودرو خوش‌دست سال، خودرو باارزش سال و خودرو سبز سال را هم اهدا می‌کند، در فهرست امسال خود برای هیوندای سنگ تمام گذاشته و اغلب محصولات تازه این شرکت را وارد لیست نهایی خود نموده است. این سایت سال گذشته سدان اسپورت آلفا رومئو جویلا را به عنوان اتومبیل سال ۲۰۱۸ جهان معرفی کرد و لقب سدان سدان‌ها را به این سرباز رومی داد. در عین حال موتور ترند نگاه ویژه خود را روی هوندا C-RV به عنوان اس‌یووی برتر سال متمرکز کرد و تسلا مدل۳ را هم اتومبیل سال خود لقب داد. بهترنی وانت سال جهان از نظر این مجله در سال ۲۰۱۸ هم فورد اف۱۵۰ رپتور بود که ارزش‌های بالای خود را سال‌هاست به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کند.

کدخبر: ۲۳۳۸۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sha44

    زرشک په پراید چی په تیبا چی قشنگ معلومه استکبار جهانی تو این نظرات و رتبه بندی د ست داره نه نه نه هرگز ملت ما همچین رتبه بندی رو از پایه و اساس قبول نمیکنن هرگز