کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۲۰۷۱
تاریخ خبر:

فیات ۵۰۰؛ تخم مرغ جذاب پولدارها

هفت صبح | فیات ۵۰۰ گرچه قیمت گزافی دارد ولی به لطف رنگ‌های متنوع، طراحی خاص و کارایی بالا، به گزینه متفاوت ثروتمندان در کلان‌شهرها بدل شده است.

اما جدا از بحث‌های مد، شما حاضرید برای هر متر خودرو چقدر پرداخت کنید؟ سوال مهم اما سختی است مخصوصا اگر پای یک سوپرمینی کوچک و نمادین شهری وسط بیاید، حتی سخت‌تر هم می‌شود. مثلا اینطور؛ آیا اساسا حاضرید برای خودرویی با مشخصات فنی و ابعادی نزدیک به یک پراید ۱۱۱، بهایی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنید؟
خب فیات ۵۰۰ از همان آغاز یعنی سال ۹۲ که به بازار ایران پا گذاشت، با سوالاتی از همین جنس روبرو بود. اینکه آیا می‌ارزد برای یک اتومبیل ۶۹ اسبی، ۳٫۵متری و ۴نفره بهایی بالا پرداخت کرد آن هم وقتی نسبتا کند، کم آپشن و بسیار ظریف است؟ پاسخ این سوال هرچه باشد، نباید منکر ویژگی‌های خوب مدل۵۰۰ شد. هرچه نباشد فیات ۵۰۰ اتومبیل محبوب اروپایی‌هاست.
با اینکه فیات ۵۰۰ اتومبیلی کم مصرف، بسیار کارا در ترافیک شهری و به شدت نرم در هنگام استفاده در شهر است، اما به واسطه همین ابعاد کوچک و موتور نحیف خیلی مورد علاقه خریداران تنوع طلب ایرانی نیست. البته انصافا کابین ۵۰۰ در انواع سفارشی زیبایی بی حد و حصری دارد و به لطف فرم خاص و مواد به کاررفته متنوع، در سفرهای شهری محیطی جذاب در اختیار سرنشینان می‌گذارد. اغلب مدل‌های فیات متعلق به سل ۲۰۱۴ بوده اما انواع ۲۰۱۵ این خودرو هم وارد کشور شده است.
فیات ۵۰۰ که در بدو عرضه و درگونه پایه، قیمتی ۸۰ تا ۹۰ میلیونی داشت هم‌اکنون با کارکرد ۳۰ تا ۵۰ هزار کیلومتری کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان قیمت داشته که البته مخاطب چندانی هم ندارد و به سختی می‌توان برای این خودرو خریداری پیدا کرد. جالب است که این سوپرمینی ریترو و کلاسیک حتی فاقد مانیتور لمسی کنسول وسط بوده و به گفته برای با خرید آنها بیش از امکانات و قدرت موتور، باید به سواری با یک خودروی استثنایی، زیبا و متفاوت دل خوش بود. همین موارد هم به عدم پذیرش فیات ۵۰۰ از سوی خریداران ایرانی منجر شده است. در واقع در جایی که کیا پیکانتو توانسته به مدد امکانات بهتر، فروش مناسبی را تجربه کند ولی فیات۵۰۰ به رغم سواری و طراحی بهتر از فروش بالا در کشور محروم مانده است.

کدخبر: ۲۳۲۰۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mazdak

    تاکسی لندن