کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۰۷۶۰۹
تاریخ خبر:

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به مالک خودرو

نسخه جدید قانون "بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه" در آخرین روزهای اردیبهشت ماه امسال به تایید شورای نگهبان رسید و رئیس جمهور نیز در ۱۷ خردادماه امسال، یعنی حدود یک ماه پیش آن را برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

در متن این قانون پیش بینی شده است بیمه گذار با داشتن شرایط خاصی می تواند بیمه خودروی خود و به تبع آن، تخفیفات این بیمه را به اشخاص یا خودروهای دیگران انتقال دهد.

طبق ماده۶ این قانون، از تاریخ انتقال مالکیت وسیله نقلیه، کلیه حقوق و تعهدات ناشی از قرارداد بیمه موضوع این قانون به انتقال‌گیرنده منتقل می‌شود و انتقال‌گیرنده تا پایان مدت قرارداد بیمه، بیمه‌گذار محسوب می‌شود.

در تبصره این ماده آمده است: کلیه تخفیفاتی که به‌واسطه «نداشتن حوادث منجر به خسارت» در قرارداد بیمه موضوع این قانون اعمال شده باشد، متعلق به انتقال‌دهنده است. انتقال‌دهنده می‌تواند تخفیفات مذکور را به‌وسیله نقلیه دیگر از همان نوع، که متعلق به او یا متعلق به همسر، والدین یا اولاد بلاواسطه وی باشد، منتقل کند.

کدخبر: ۱۰۷۶۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    چه عجب

  • a.p

    انتقال بیمه به همان نوع یعنی چی ؟ یعنی ت خفیف مثلا” پراید به پراید انتقال پیدا می کنه ؟ اگه اینجوری باشه خیلی چرته …

  • ali64rezaei

    اگر فقط به همان نوع باشه مسخرس یارو پرای د داره و درش به تخته میخوره سوزوکی میخره وقتی نتونه انتقالش بده بدرد نمیخوره ای بابا اینم به این خاطره که محصولات ناب ای رانخودرو و سایپا رو هول بدن به مردم