کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۱۷۶
تاریخ خبر:

به سامانه‌های خرید و فروش آنلاین طلای آب شده می‌توان اعتماد کرد؟

به سامانه‌های خرید و فروش آنلاین طلای آب شده می‌توان اعتماد کرد؟

این روزها که به لطف اینترنت، دیگر نیاز نیست حتی برای خرید لوازم مصرفی مورد نیاز خانه بیرون برویم و تقریبا مفهوم «خرید اینترنتی» برای همه اقلام مصرفی به کار می‌رود، خرید و فروش طلا نیز از این قاعده مستثنی نبوده.

این روزها شاهد پلتفرم‌های بسیاری هستیم که در آن‌ها می‌توان به صورت آنلاین طلا را خرید و فروش کرد. اما آیا می‌توان به سامانه‌های خرید و فروش آنلاین طلای آب شده می‌توان اعتماد کرد؟ در این مطلب به صورت مفصل به بررسی فاکتورهایی می‌پردازیم که باید یک بستر خرید و فروش طلا آن‌ها را داشته باشد تا بتوان برای انجام معامله به آن اعتماد کرد.

چرا طلای آب شده به صورت آنلاین بخریم؟

سوال خوبیست که باید پیش از هرچیز به یک پاسخ روشن برایش برسیم. معمولا یکی از راه‌ها برای سرمایه گذاری که بازدهی خوبی دارد خرید طلاست. افراد زیادی هستند که طلای زینتی برای سرمایه گذاری می‌خرند ولی چیزی که وجود دارد این است که طلای زینتی در هنگام خرید اجرت و کارمزد دارد. در صورتی که طلای آب شده اجرت ثابت و کمی دارد که خریدار می‌تواند طلای خود را به قیمت اتحادیه خریداری کرده و به همین قیمت اتحادیه نیز به فروش برساند.

طلایی که به صورت آب شده از هر پلتفرم امنی خریداری کنید، در امنیت کامل است و نیازی نیست که نگران تامین امنیت آن در خانه باشید یا حتی در صندوق‌های امانی نگه دارید. از طرفی خرید طلای آب شده از این سامانه‌ها به صورت آنلاین نیازی به خروج از خانه ندارد. با چند کلیک می‌توانید خرید و فروش خود را انجام دهید. با همه اینها در خرید طلا نیاز به ملاحظات بیشتری داریم. اما چگونه می‌توان به این سامانه‌ها اعتماد کرد؟

خرید طلای آب شده در امنیت و شفافیت کامل

پیش‌تر اشاره کردیم که برای خرید طلا به صورت آنلاین خصوصا طلای آب شده که تشخیص اصل و تقلبی آن کمی سخت است، نیاز به بستری امن‌تر و قابل اعتمادتر داریم. برای مثال یکی از این سامانه‌های امن خرید طلای آب شده را در لینک زیر مشاهده کنید: https://tlyn.ir/buying-melted-gold/

اغلب سامانه‌های خرید و فروش طلای آب شده مزایای زیر را در اختیار شما می‌گذارند.

خرید طلا بدون محدودیت مکانی و زمانی

در صورت خرید آنلاین طلا، شما می‌توانید به صورت 24 ساعته بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی در طول روز، طلای خود را بخرید. وبسایت مجموعه‌های خرید و فروش طلا به صورت آنلاین طی 24 ساعت روز جهت خرید و فروش در دسترس هستند. برخی از این مجموعه‌ها اپلیکیشن نیز دارند.

خرید طلا در کمترین وزن ممکن

هنگام خرید طلای آب شده شما هیچ محدودیتی برای وزن طلایی که می‌خرید ندارید. می‌توانید با 50 هزار تومن سرمایه گذاری خود را شروع کنید. در حقیقت خرید طلا به میلی گرم یکی از مزایای خرید طلای آب شده از این مجموعه‌ها است.

خرید و فروش را به صورت لحظه‌ی تجربه کنید.

این روزها که به دلیل تورم، قیمت طلا به صورت لحظه‌ای در حال تغییر است سود هر لحظه مهم است. (با اینکه طلا در طولانی مدت سود دهی خوبی خواهد داشت.) در سامانه‌های خرید و فروش طلا به صورت آنلاین شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای طلا برید یا بفروشید. همه اینها با یک کلیک قابل انجام است.

برای خرید طلای آب شده، مجوزهای سامانه را چک کنید.

از آنجایی که در خرید و فروش طلا، هیچ محصول فیزیکی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد تا به درستی آن را بررسی کنید، تنها چیزی که برای اعتماد در دست دارید، مجوزهای رسمی و اسناد قانونی است.

مجوزهای لازم برای اعتماد به این سامانه‌ها شامل مجوز اتحادیه طلا و جواهر، مجوز سامانه معاملات آنلاین طلای آب شده، نماد تجارت الکترونیکی (اینماد)، مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و نماد ساماندهی از وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی می‌باشد.

دریافت طلای آب شده به صورت فیزیکی با گواهی اصالت طلا و رسید معتبر

در صورتی که بخواهید طلای خود را دریافت کنید، سامانه مورد نظر باید این امکان را برایتان فراهم سازد تا بتوانید طلای خود را همراه با گواهی که اصالت طلا را تائید می‌کند و یک رسید یا فاکتور طلا دریافت کنید. برای دریافت طلا، با شما هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا خودتان محصول را دریافت کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ممکن است این سامانه‌ها خدماتی نظیر ارسال طلای فیزیکی را در همه شهرها ارائه نکنند. از طرفی از آنجایی که امنیت و نگهداری طلا بسیار مهم است به شما پیشنهاد می‌کنیم طلا را مگر در زمان نیاز مبرم به صورت فیزیکی دریافت نکنید.

قوانین حریم خصوصی سامانه مد نظر خود را بررسی کنید.

سامانه مد نظرتان جهت خرید و فروش طلای آنلاین باید متعهد شود که اطلاعات کاربر را محفوظ نگه داشته و به هیچ شخص یا سازمانی ارائه نخواهد کرد. البته در صورت دستور مراجع قضایی و جهت تطابق با قوانین کشور، سامانه خرید و فروش طلای آب شده اجازه دارد بخشی از اطلاعات را در اختیار مراجع قضایی قرار دهد. احراز هویت نیز برای تمام کاربرانی که از این بسترها استفاده می‌کنند (جهت جلوگیری از پولشویی) ضروری است و فرد باید احراز هویت خود را با ثبت تاریخ تولد و کد ملی انجام دهد. (نیازی به آپلود اسناد هویتی نیست.) در صورتی که فرد زیر سن قانونی باشد، اجازه احراز هویت به او داده نخواهد شد.

هر گونه تراکنش (چه موفق و چه ناموفق) باید در سامانه جهت امنیت بیشتر ثبت شوند و جهت مبارزه با پولشویی به هیچ عنوان قابل حذف نباید باشند. تمامی مراحل ورود و خروج، آی پی دستگاهی که با آن وارد سامانه شده‌اید و مدل دستگاه ذخیره خواهد شد. تمامی این موارد با کمی تغییر در همه سامانه‌های خرید و فروش آنلاین طلای آب شده مشترک هستند و شما از طریق بخش قوانین و مقررات سایت و یا اپلیکیشن رسمی این سامانه‌ها می‌توانید به صورت کامل در جریان قرار بگیرید. همچنین شایان ذکر است که تنها راه نصب اپلیکیشن این سامانه‌ها باید از برنامه‌های مورد تایید یا سایت‌ خود مجموعه باشد.

سخن پایانی

طلا از گذشته تا کنون یکی از اقلامی بوده که در سبد سرمایه گذاری هر فردی وجود داشته. با وجود تورم افسار گسیخته این روزها، طلا از سبد سرمایه گذاری شما محافظت خواهد کرد. از طرفی از آنجایی که طلا به عنوان یک کالای ارزشمند در دنیا شناخته شده، شما در هر لحظه و هرجا می‌توانید آن را به فروش برسانید. اما طلای آب شده یکی از انواع طلاست که برتری خاصی نسبت به دیگر انواع آن داشته. همواره سرمایه گذاران زیادی خرید و فروش طلا، خصوصا طلای آب شده را جهت حفظ ارزش دارایی‌ها و طی کردن یک پروسه سرمایه گذاری خوب به افراد پیشنهاد می‌کنند.

 

 

کدخبر: ۵۶۶۱۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر