کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۸۹۳۹
تاریخ خبر:

رنو؛ داستان خودروسازی به روایت لوزی فرانسوی

محمدحسین شاوردی| رنو یکی از خوش‌ساخت‌ترین خودروهای اروپایی بازار ایران است که سبکی مختص خود را در تولید محصولات مختلف داشته و کمتر حاشیه‌ساز است. این برند اغلب اتومبیل‌های خود را با طراحی مدرن (و نه مهیج) روانه بازار مصرف می‌کند در حالی که به جای دینامیک رانندگی بالا همچون پژو یا فولکس، روی دوام و کارایی بالاتر خودرو مخصوصا در بخش موتور تمرکز دارد. در عین حال رنو با سرمایه‌گذاری هنگفت روی تکنولوژی خودران و نیز تولید اتومبیل‌های الکتریکی، از موفق‌ترین برندهای اروپایی در زمینه فروش اتومبیل شارژی بردبلند است. این شرکت که توسط براداران رنو تاسیس شده، مالکیت همه یا بخشی از سهام شرکت‌های نیسان، میتسوبیشی، برلیانس، لادا، داچیا، آفتاواز، آلپاین و اینفینتی را داراست و از سال ۱۸۹۹ در صنعت خودرو فعال بوده ضمن اینکه جزو نخستین تولیدکنندگان خودرو در جهان به شمار می‌رود. رنو که مالک کنسرسیوم رنو-نیسان-الاینس است، تنها در مجموعه خود بیش از ۱۲۷ هزار نفر کارمند دارد و درآمد سالانه‌اش به مرز ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد. رنو که سالانه بیش از ۳٫۷۶۴ میلیون دستگاه اتومبیل تولید می‌کند، تا نیمه نخست امسال توانسته به تنهایی بیش از ۱٫۱ میلیون دستگاه اتومبیل در جهان بفروشد. در اینجا لازم است به جایگاه رنو به عنوان مالک بزرگترین کنسرسیوم خودروسازی جهان هم اشاره کنیم. جایی که با رهبری گروه الاینس در شش ماهه اول ۲۰۱۸ بیش از ۵٫۲۶۸ میلیون دستگاه اتومبیل به خریدارانش تحویل داده است. این شرکت به لطف خرید میتسوبیشی، سال گذشته توانست با فروش ۱۰٫۷۴۰ میلیون دستگاه خودرو تا یک قدیم کسب عنوان بزرگترین گروه خودروسازی جهان هم پیش برود. رنو خود به تنهایی و بدون کمک نیسان و دیگر شرکا، دومین خودروساز بزرگ اروپا هم هست. همچنین این خودروساز فرانسوی یکی از بزرگترین سازندگان ون‌ها و کامیون‌های سنگین تجاری در اروپا می‌باشد. ۴محصول موفق رنو در بازارهای جهانی این مدل‌ها هستند:

کلیو
یک هاچ‌بک کامپکت شهری که سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار دستگاه فروش دارد. این خودرو که فعلا در نسل پنجم خود قرار دارد، از سال ۱۹۹۰ تا کنون تنها در بازار اروپا بیش از ۲٫۵ میلیون دستگاه فروش داشته و جزو بهترین ساخته‌های لوزی فرانسوی است. نسل ششم این خودرو به زودی در خلال نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد.

کپچر
علاوه بر فرانسه در روسیه و آفریقا هم تولید می‌شود و در ۴سال اخیر پرفروش‌ترین کراس‌اوور کامپکت بازار اروپا بوده است. این اتومبیل که بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه در سال فروش دارد، رقیب مستقیم پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک بوده و در دو گونه کوتاه و کشیده به خریداران تحویل می‌شود.

کوئید
ارزان‌ترین اتومبیل رنو در جهان که علاوه بر هندوستان، در برزیل هم تولید شده و با بهای ۴ تا ۵٫۵ هزار دلاری، جزو موفق‌ترین خودروهای شاسی‌بلند ساب کامپکت جهان است. کوئید که از موتورهای ۳و ۴سیلندر مدرن رنو بهره می‌برد سالانه بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه فروش داشته و یکی از نقاط اتکای رنو در بازارهای نوظهور به حساب می آید. این خودرو قرار بود طی قرارداد سرمایه‌گذاری رنو با ایدور در سایت بن رو ساوه روی خط تولید برود.

مگان
یک خانواده بزرگ از خودروهای کوچک که در قالب هاچ‌بک، سدان، استیشن و روباز سال‌هاست تولید شده و موفقیت‌های بی‌شماری را عاید رنو نموده است. این خودرو که در سال‌های گذشته در ایران هم مونتاژ شده سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه فروش دارد و مرکز اصلی تولید آن هم تاسیسات رنو در بورسای ترکیه است.

کدخبر: ۲۲۸۹۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر