کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۸۷۷۳
تاریخ خبر:

جی‌تی یا ۳۶۰ توربو؛ یک نبرد بی‌نتیجه

هفت صبح| نگاهی به دو محصول شرکت ام‌جی در ایران نشان میدهد که سری ۳۶۰توربو به غیر از مبحث آپشن فرق چندانی با سریGT ندارد. این دو خودرو که در محدوده قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در بازار حضور دارند جز در بخش آپشن و ایمنی ویژگی‌های مشابهی دارند.
با اینکه هیچوقت برند ام‌جی نتوانسته به جایگاهی چنان که شایسته این برند است دست یابد اما خودروساز دورگه انگلیسی در خاطره جمعی ایرانیان همواره جایگاهی برجسته و قابل احترام داشته است. این شرکت که اخیرا وارد فاز تولید در دو شهر سمنان و ارومیه هم شده، دو اتومبیل مشابه و هم‌رده به نام‌های GT و ۳۶۰ توربو در بازار ایران دارد که در قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شده و مشخصات مشابهی دارند که این وضعیت باعث می‌شود بسیاری از خریداران را برای انتخاب دچار تردید نماید. تردید اصلی هم درباره چرایی پرداخت ۷۰میلیون تومان اضافه بابت خرید سری GT است که امکانات بیشتر داشته و وارداتی است. ما سعی کردیم در یک مقایسه کوتاه و آماری به بررسی داشته و نداشته‌های این دو محصول چینی -انگلیسی در بازار کشور بپردازیم. قضاوت نهایی با شما.
۱
ابعاد : جی‌تی اندکی بزرگتر و کشیده‌تر است ولی در نهایت ۲ خودرو تفاوت چندانی باهم ندارند. طول، عرض و ارتفاع مدل GT معادل۴٫۶۱، ۱٫۸۵ و ۱٫۴۸ متر است در حالی که فاصله بین دو محور این سدان ۱۵۰۰کیلویی حدود ۲٫۶۵متر است. جالب است که این اعداد برای مدل ۳۶۰ توربو به ترتیب معادل ۴٫۵۷، ۱٫۸۰ و ۱٫۴۹ متر است و فاصله بین دو محور نیز به ۲٫۶۶ می‌رسد. با این تفاسیر بایستی دو خودرو را کاملا یکسان دانست گرچه حتمالا عریض‌تر بودن GT موجب راحتی بیشتر سرنشینان عقب خواهد شد.

۲
موتور : هر دو خودرو از نسل تازه موتورهای ۴سیلندر و توربو ام‌جی استفاده می کنند با این توضیح که مدل ۳۶۰ توربو علیرغم داشتن حجم برابر موتور، طبق ادعای نماینده وطنی اندکی نیرومندتر است. در واقع در حالیکه موتور سری جی‌تی با حجم ۱۵۰۰سی‌سی حدود ۱۲۰اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن‌متر دارد، موتور به کار رفته در ۳۶۰ با همین میزان از حجم، ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور به راننده ارائه می کند. به نظر می‌رسد اینجا کمی درباره موتور ام‌جی ۳۶۰ با کد ۱۵S4C اغراق شده وگرنه اعداد اعلام شده درباره موتور دو خودرو همان ۱۲۰اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

۳
امکانات : خب اینجا برگ برنده GT رو می‌شود. این خودرو با داشتن پدال شیفتر، دیلایت ، شش ایربگ شیشهUV ، سانروف ۳ حالته، آینه های جانبی برقی با گرمکن، صندلی ها و فرمان مجهز به روکش چرم ضد لغزش، مانیتور لمسی، سیستم صوتی بلوتوث‌دار به همراه۶ بلندگو و ورودی AUXوUSB ، سیستم ترمزEBD ، رینگ و لاستیک اسپورت ۱۶ اینچی، کروز کنترل سنسور پارک به همراه دوربین دید عقب و رادار چرخشی لیست کاملی از امکانات را دارد و کاملا بر ۳۶۰ برتری دارد.

نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه پلتفرم دو خودرو یکی است و طراحی این دو محصول هم شبیه به هم است، تفاوت ظاهری و کاری خاصی نمی‌توان اینجا بین برادران ام‌جی قائل بود. با این حال به نظر می‌رسد گرانتر بودن سری GT راه را بر فروش بیشتر این خودرو بسته است.

کدخبر: ۲۲۸۷۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر