کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۱۶۹۵
تاریخ خبر:

برلیانس ۳۳۰ حریف می‌طلبد ولی...

هفت صبح| سدان چینی اچ۳۳۰ با اینکه در روزهای اول حضور در ایران شروع چندان قدرتمندی نداشت اما افزایش تیراژ از موفقیت این اتومبیل شرقی حکایت دارد.

برلیانس با خطوطی متناقض، نامی ناشناس و دستانی لرزان پای به بازار ایران گذاشت و همان ابتدا طعم شکست را با عرضه سری وی۵ تجربه کرد اما برلیانس که برای ماندن در ایران تلاش می‌کرد، با عرضه ۴سری از خودروهای سدان و هاچ‌بک در دو گونه ۲۰۰ و ۳۰۰ توانست در ظرف ۳سال چیزی نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید کرده و به یکی از قطب‌های جدید بزرگترین بازار خودرو خاورمیانه بدل شود. اچ ۳۳۰ به عنوان بزرگترین خودرو این برند اما جایگاه ویژه‌ای در بین محصولات برلیانس داشته و با بیشترین استقبال از سوی مشتریان روبرو شده است.
این خودرو به چند دلیل عمده توانسته موفقیت را تجربه کند که قطعا اولین مورد آن طراحی است. فرم جلوپنجره و چراغ‌های جلو خودرو که تا حدی برند آلمانی ب.ام.و را یادآور می‌شود در کنار وزن سبک و شتاب اولیه مناسب موجب هجوم بسیاری از خریداران به این اتومبیل شده است. همچنین نرمی و کارایی مناسب خودرو سیستم برای بسیاری از افراد کاملا مشهود و حتی تحسین برانگیز بوده است. هندلینگ مناسب و پایداری نسبی در عبور از پیچ‌‌ها را هم بایستی به نکات مثبت این خودرو اضافه نمود گرچه این موارد به معنی سطح بالای برلیانس در حد واندازه رقبای فرانسوی و کره‌ای نبوده و عمدتا در مقایسه با اتومبیل‌های چینی اعتبار دارد. البته وضعیت آپشن‌های اچ۳۳۰ نسبتا بهتر از رقبای خود بوده و در نمونه فول اپشن به لطف داشتن سانروف، جعبه دنده اتومات، صفحه نمایش لمسی و داشبورد دارای تزئینات تا حدی شرایط خودرو قابل رقابت و مناسب است.
البته ایرادات برلیانس هم کم نیست. افت کیفیت رنگ و مواد به‌کاررفته در اتاق، موجب شده تا صدای بسیاری از خریداران این سدان که بهایی نزدیک به ۱۱۰ میلیون تومان را بابت دریافت اچ۳۳۰ در بازار پرداخت می‌کنند، درآورد. در سوی دیگر نیز مشکلات و مسائلی ذهن برخی مالکان را به خود مشغول نموده است. یکی از فراگیرترین گلایه ها ریشه در کیفیت نامناسب و سروصدای کمک فنرهای عقب دارد که موجب شده تا بعضی از مالکین محترم نسبت به تعویض آنها اقدام نموده و حتی قطعه مربوط به تندر۹۰ را در این خودرو نصب نمایند. در مورد قدرت خنک کنندگی کولر هم حرف و حدیث فراوان بوده و نظر بسیاری از دوستان بر ضعف نسبی و قدرت کم آن استوار است که حتی نسبت به برخی خودروهای داخلی نیز ضعیف‌‌تر است.
همچنین کسانی که طرفدار خودروهای پرکشش ژاپنی و کره‌ای هستند ابدا از کیفیت رانندگی اچ۳۳۰ رضایت ندارند و اعتقاد دارند از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به بعد، این خودرو واقعا توان و قدرت کافی برای حرکت ندارد. البته اخیرا این نقیصه با استفاده از یک مجموعه موتور و گیربکس جدید تا حدی کمرنگ شده اما برلیانس هنوز هم سطحی پایین‌تر از دنا پلاس، ام‌جی ۳۶۰ و حتی چری آریزو را دارد. موردی که در درازمدت روی رضایت مشتریان از این سدان چینی تاثیر منفی می‌گذارد.

کدخبر: ۲۳۱۶۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amirsadat161

    شما در این کلاس و اندازه یک خودروی کره ا یی نام ببر ببینیم که قیمتشم این اندازه ب اشه اقای نویسنده خودروهای کره ایی برای ش ما یا ما ایرانیها خیلی خوب و لوکس و برند هست حتی در پاکستان خودروهای کره ایی و ب ه وضوح اشغال میخونن که سطح کیفییت عمرشون بسیار پایینه یا هند یا همین عربستان سعو دی و قطر و بحرین و همسایه کمر به کمرمون عراق باز فرانسویهارو بگید یه چیزی ، لطفا در خبرها گنده نمایی نکنید