کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۱۵۰
تاریخ خبر:

اعلام بی‌سروصدای انتخابات اتحادیه استارتاپی‌ها

روزنامه هفت صبح | روز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ که به‌نوعی آخرین روز کاری بسیاری از کسب‌وکارها نیز محسوب می‌شد، در اقدامی کاملا بی‌سروصدا و در سکوت خبری، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی پس از ماه‌ها کشمکش بر سر برگزاری انتخابات هیات‌مدیره این اتحادیه؛ به‌ناگاه اعلام کرد که روز ۲۳ فروردین در فاصله کمتر از یک ماه که عمده روزهای آن نیز تعطیل است، انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه برگزار می‌شود.

انتخاباتی که بارها به تعویق افتاد و آخرین نوبت آن بنا بود آبان‌ سال گذشته برگزار شود که به بهانه کرونا فرایند آن متوقف شد.انتخاباتی که شنیده می‌شود که تعیین نامزدهای آن با نظارتی کاملا استصوابی صورت گرفته و از دل فیلترهای متعدد در نهایت طبق جدولی که اتحادیه منتشر کرده، ۲۶ نفر برای حضور در انتخابات هیات‌مدیره و پنج نفر برای انتخاب بازرس تأیید صلاحیت شدند. طی این انتخابات هفت نفر اعضای هیات مدیره، سه نفر علی‏‌البدل و دو بازرس اصلی و علی‌‏البدل مشخص خواهد شد.

انتخابات هیات‌مدیره و بازرس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی بر اساس ماده (۱۴) آئین‌نامه اجرایی انتخابات هیات‌مدیره و بازرس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برگزار خواهد شد و دارندگان پروانه کسب در رسته‌های صنفی مرتبط با کسب‌وکارهای مجازی با ارائه پروانه کسب و مدارک شخصی خود می‌توانند در تعیین اعضای هیات‌مدیره، علی‌‏البدل و بازرسان اتحادیه سهیم باشند.

در حال حاضر نیز مجموع شرایط نشان می‌دهد برای این انتخابات یک ائتلاف بی‌رقیب تحت عنوان تاد با محوریت رضا الفت‌نسب، رئیس هیات مدیره آساپردازش و عضو فعلی هیات مدیره اتحادیه شکل گرفته است. دیگر اعضای این ائتلاف را چهره‌هایی چون محمدرضا زاهدی، مدیرعامل پیشگامان؛مهدی نجفی، مدیرعامل سفرمارکت؛ میثم اسلامیان، مدیرعامل امرتون؛ اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل دیوار و محمد خلج، مدیرعامل اسنپ تشکیل می‌دهند.

ائتلافی که اگر سری به سایت آن بزنیم، تا لحظه تنظیم این خبر، جمعا سه خبر در آن کار شده که یک خبر آن مربوط به سال ۱۳۹۷ است و در بخش دیگر آن به معرفی اعضای ائتلاف پرداخته است. مجموع شرایط نشان می‌دهد ائتلاف تاد با توجه به فرصت اندک تا زمان برگزاری انتخابات می‌تواند بدون هیچ‌گونه رقیبی از هم‌اکنون پیروزی خود در انتخابات ۲۳ فروردین را جشن بگیرد.

موضوع انتخابات اتحادیه استارتاپ‌های ایران زمانی اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند که به یاد بیاوریم در چند ماه گذشته نقدهای جدی به عملکرد آن و استانداردهای دوگانه‌ای که در برخورد با برخی کسب‌وکارها داشته وارد شده است. از جمله اقدام این اتحادیه برای فیلتر کردن برخی کسب‌وکارها با امضای رئیس آن که مدیرعامل دیجی کالا بود که موجی از انتقادها را در اکوسیستم استارتاپی به راه انداخت تا حدی که در نهایت حمید محمدی از بنیان‌گذاران دیجی‌کالا و رئیس این اتحادیه با عذرخواهی اعلام کرد ترجیح می‌دهد در انتخابات پیش‌رو کاندیدا نشود و جای خود را به نیروهای تازه نفس بدهد.به نظر می‌رسد با شیوه‌ای که این اتحادیه در برگزاری یک انتخابات بی‌سروصدا و فوری در پیش گرفته احتمالا باز هم موج دیگری از انتقادها در خصوص عملکرد آن شکل بگیرد.

کدخبر: ۴۴۹۱۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر