کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۷۶۰۷
تاریخ خبر:

آئودی TT، غریبه‌ای در ایران

هفت صبح| از تولید نسل اول آئودی تی‌تی تا امروز بیست سال می‌گذرد، به همین بهانه سراغ مدل‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ تی‌تی رفته‌ایم که رقیب مستقیم پورشه باکستر و جنسیس کوپه هستند و به شدت کمیابند.

کوپه سبک وزن و کوچک آئودی، به رغم شهرت هموطنانش در ایران هرگز نتوانسته در جایگاهی متناسب با اعتبار بین‌المللی‌اش قرار گیرد. در طول دو دهه اخیر که سه نسل از TT وارد بازار جهانی شده، تنها به تعداد انگشتان دو دست از این خودرو در ایران عرضه شده که همان تعداد هم بسیار گرانقیمت و گمنام هستند. این خودرو که از بدو ورود به بازار برای رقابت با نیسان ۳۵۰Z، بنز SLK، ب.ام.و Z4 و هوندا S2000 به خط تولید آمد، در دو دهه اخیر حدود یک میلیون دستگاه فروش داشته و جزو محصولات خوشنام و معتبر برند آئودی است. هرچقدر این خودرو در بازار جهانی موفق بوده مدیون فرم آئرودینامیک بدنه و موتورهای کم‌استهلاکی است که دارد. موردی که به واسطه ضعف سیستم فروش، هرگز نتوانسته خریداران ایرانی را برای آئودی TT مثل مدل ۷۱۸ باکستر پورشه به صف کند. ببینیم این خودرو با چه مدل‌هایی در بازار ایران حضور دارد.

آئودی TT نسخه روباز نسل اول را به تعداد یک یا دو عدد می‌توان در گالری های پایتخت پیدا کرد. این خودرو که امروزه ظاهری کاملا قدیمی به خود گرفته، در نسخه اس لاین به کشور وارد شده که به معنی قدرت بالا و شتاب جالب کوپه سبک وزن آئودی است. نسخه روباز و رودستر آئودی TT سری ۲۰۰۵ قیمتی ۵۰۰ میلیونی داشته که ابدا ارزش خرید نداشته و خریدش جز به علاقه‌مندان آئودی، به کس دیگری توصیه نمی‌شود. البته عملکرد موتور ۳٫۲ لیتری آئودی TT نسل اول ابدا با خودروهایی همچون هیوندای جنسیس قابل مقایسه نیست و سطح بالای مهندسی آلمان ها را می‌توان به محض نشستن پشت فرمان این خودرو درک کرد. قدرت ۲۵۰ اسب بخار این موتور در کنار رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی و سیستم چهارچرخ محرک کواترو باعث می‌شود تا ضمن شتاب بالا و ۵٫۹ ثانیه‌ای، پایداری خودرو حتی در بالاترین سرعت‌ها همواره حفظ شود.

هرچقدر ظاهر نسل اول آئودی TT امروزه غیرقابل تحمل است، طرح بدنه آئودی TT نسل دوم هنوز هم سیال و پویا است. این خودرو که در انواع چهارسیلندر و ۲لیتری با قدرت ۲۰۸ اسب بخار وضعیتی نزدیک به یک تویوتا GT86 دارد، بعضا در نسخه‌های تیون شده هم وارد کشور شده ولی عمده مدل‌های TT نسل دوم چهار سیلندر هستند. شتاب ۶٫۵ ثانیه‌ای، بهای ۴۵۰ میلیونی، امکانات مناسب و ایمنی خوب از جمله نکاتی است که ماهی کوچک آئودی در مدل ۲۰۰۷ به خریدارانش ارائه می‌کند.

کدخبر: ۲۴۷۶۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر