کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۰۷۲
تاریخ خبر:

فراخوان برای بازبینی اکسل خودروی X۵۵ پرو

فراخوان برای بازبینی اکسل خودروی X55 پرو

سازمان حمایت هم به ماجرا ورود کرد

هفت صبح| بعد از اینکه ماجرای اکسل خودروی ایکس 55 پرو که نه فقط در ایران که در مالزی و... هم در رسانه‌ها تبدیل به سورژه خبری شده بود؛ روز گذشته سازمان حمایت اعلام کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۴ «عرضه‌کننده حق واگذاری یا استفاده از خودروی مستردشده را پیش از رفع عیب ندارد، خودروی مزبور پس از رفع عیب و نقص قبلی و با اعلام صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز است.»

 

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با عنایت به کلیپ منتشرشده در خصوص فراخوان شرکت مدیران‌خودرو مبنی بر رفع عیب برخی محصولات x55pro ذکر برخی قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان جهت اطلاع همه مصرف‌کنندگان صنعت خودرویی کشور لازم و ضروری‌است؛براساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان «چنانچه نقص یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت پس از سه بار تعمیر همچنان باقی باشد یا درصورتی که نقص یا عیب قطعاتی که موجب احتمال صدمه جسمی یا جانی اشخاص شود و با یک بار تعمیر برطرف نشده باشد یا خودرو بیش از 30 روز به‌دلیل تعمیرات غیرقابل استفاده بماند، عرضه‌کننده / تولیدکننده مکلف است حسب درخواست مصرف‌کننده خودروی معیوب را به خودروی نو تعویض یا با توافق بهای آن را به مصرف‌کننده مسترد دارد.»

  

فراخوان بزرگ مدیران‌خودرو

 

عصر دوشنبه بلافاصله مدیران‌خودرو در اقدامی‌ بی‌سابقه فراخوانی بزرگ را اعلام کرد. ماجرای اصلی هم از این قرار بود که در پی بروز سانحه فنی شکستگی اکسل عقب و به دنبال آن واژگونی یک دستگاه خودروی ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ پرو در محور مواصلاتی قم-کاشان، شرکت مدیران‌خودرو در اطلاعیه‌ای کلیه خودروهای ایکس ۵۵ را برای بازدید و تعویض احتمالی این قطعه فراخواند.

 

به دلیل ایراد احتمالی در قطعه اکسل عقب خودروی ام‌وی‌ام ایکس ۵۵، شرکت مدیران‌خودرو با اعلام فراخوان برای ۳۰ هزار دستگاه ایکس ۵۵ از مالکین این خودروها درخواست کرده تا برای بازدید و تعویض احتمالی این قطعه به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش  ام‌وی‌ام و فونیکس مراجعه نمایند. بنابر اظهارات مدیران‌خودرو احتمالا حدود ۴۰۰ دستگاه از این ۳۰ هزار خودرو نیاز به تعویض اکسل داشته باشند.

 

البته جزئیات این فراخوان هم به این شرح است:

 

این فراخوان به مدت ۲۰ روز، از تاریخ ۱۸ اردیبهشت لغایت ششم خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت یکسره در کلیه نمایندگی‌های ام‌وی‌ام و فونیکس سراسر کشور برقرار است.

  

این طرح همه روزه حتی روزهای تعطیل برقرار است.

  

تمامی خودروهای ایکس ۵۵ پرو فروخته شده از ابتدا تا‌کنون مشمول این طرح هستند.

  

این طرح کاملا رایگان است و وجهی از مالکین دریافت نمی‌شود.

 

کدخبر: ۵۵۸۰۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر