کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۰۶۱
تاریخ خبر:

نجات مهری از روی پل اهواز

نجات مهری از روی پل اهواز

روزنامه خوانی در شصت سال پیش - ۱۶

هفت صبح| ششم اردیبهشت 1343. عکس یک روزنامه برای چندمین بار به نیکیتا خروشچف اختصاص دارد‌. مگر می‌شود این همه عکس و خبر از خروشچف در صفحه اول یک روزنامه مهم کشور تکرار شود؟‌ این بار خروشچف در حال استقبال از احمد بن بلا رئیس‌جمهور الجزایر است. آگهی سه چهارتا فیلم جدید در صفحات مختلف چاپ شده‌اند.

 

موجی از اسکناس با شرکت آلن دلون، راه بدکاران با شرکت کلادیا کاردیناله و ژان پل بلموندو،‌ غول با شرکت الیزابت تیلور و جیمز دین.

 

در صفحه 5 آماری ذکر شده که طبق آن در یک ماه گذشته دو هزار عروسی در تهران ثبت شده که 35 تا ازآنها به شکل صیغه بوده‌اند، 480 عروس کوچک‌تر از  18 سال داشته‌اند و 22 عروس بالای 60 سال سن داشته‌اند! از هر پنج عروس هم دو نفر بی‌سواد بوده‌اند! خبر غرق شدن لنج مسافران قاچاق در اروندرود (شط العرب) و کشته شدن 109 مسافر را قبلا کار کرده بودیم. حالا خبرنگار کیهان خبر داده که اکثر غرق شدگان از اهالی شهرکرد و روستاهای اطرافش بوده‌اند که در جست‌وجوی کار، ‌به شکل قاچاق عازم کویت بوده‌اند.

 

خبرنگار کیهان در مشهد گزارش کرده که در قریه ده نو، ‌یک مرغ، تخم بدشکلی می‌اندازد که موجب همهمه در روستا می‌شود و بزرگ ده می‌گوید که این مرغ باید کشته شود چرا که بدیمن است و زنده ماندنش موجب وقوع سیل می‌شود. ملایحیی صاحب مرغ هم با اکراه مرغ عزیزش را سر می‌برد و گوشتش را جلوی سگ‌ها می‌اندازد. خدا شاهد است که این متن یک خبر مهم در صفحه 9 روزنامه است. مرغ ملایحیی!

 

در همین صفحه یک نامه منتشر شده که حاکی از تقدیراهالی از  رئیس سازمان قندوشکر استان فارس است. نامه خطاب به وزیر دارایی یعنی امیرعباس هویدا نوشته شده.

 

در صفحه ده گزارش مصور و حرفه‌ای کار شده درباره همان حادثه سقوط اتومبیل به رودخانه چالوس که داستانش را در شماره قبل نقل کرده بودیم. خبرنگار کیهان، آقای منوچهر ابراهیمی معاون مدرسه نظام وفا را پیدا کرده که  چهارده تن از اعضای سببی و نسبی خانواده‌اش در سقوط اتومبیل کرایه‌ای دوج به دره‌ای در ده کیلومتری چالوس کشته شده‌اند‌. مطلب پر است از عکس‌های یادگاری متوفیان این حادثه.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش ۲

 

در صفحه سیزده مهدی میثاقیه تهیه کننده معروف یک آگهی تشکر کار کرده خطاب به فروزان و او را ستاره فروزان سینمای ایران دانسته. از قرار فروزان نتوانسته بود در مراسمی که حسنعلی منصور در سینما نیاگارا از سازندگان فیلم انسانها تقدیر کرده بود شرکت کند... میثاقیه نوشته که نخست‌وزیر  از بازی خانم فروزان به نیکی یاد کرده.

میثاقیه  هم اضافه کرده: ‌مفتخرم به اطلاع شما سرکار خانم فروزان برسانم که با هنرنمایی در فیلم انسانها شما در ردیف ستارگان بزرگ سینمای جهان قرار گرفته‌اید. میثاقیه در انتهای این آگهی برای خانم فروزان که در حال   بازی در فیلم لذت گناه به کارگردانی سیامک یاسمی (که میثاقیه از او به عنوان دوست خوبش یاد کرده) است، ‌آرزوی موفقیت کرده است‌.

  

هفتم اردیبهشت 1343،‌خبر مهم در صفحه اول این است که‌:‌ در برابر12 هزار میخانه و میفروشی در تهران فقط 200 باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنند!

 

در صفحه 5 نوشته شده که لباس متحد‌الشکل، راه کنترل دانش‌آموز و رعایت شخصیت آنهاست. در صفحه هفت آگهی یک کنسرت موسیقی کار شده در تالار فردوسی دانشگاه تهران به مدت یک‌شب با فهرستی از چهره‌های افسانه‌ای موسیقی ملی ایران: غلامحسین بنان، احمد عبادی، ‌جلیل شهناز، رضا ورزنده، حبیب‌الله بدیعی و دو نوازنده خارجی به اسم‌های پاملا کاکس و مارک لو. بلیت این کنسرت ده و پانزده تومان تعیین شده و محل فروش آن در انجمن ایران و انگلیس، ‌انجمن ایران و آمریکا و انجمن ایران و فرانسه است.  فهرست اساتید موسیقی ایرانی در این برنامه گیج کننده است.

 

دختری 21 ساله به نام مهری می‌خواسته  از پل اهواز خودش را به پایین پرت کند که با مداخله پلیس  و مردم نجات پیدا می‌کند و عکس‌های خبری درجه یکی نیز ضمیمه این گزارش شده است.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

تاج تهران هم در یک بازی دوستانه مقابل راپید از رومانی به نتیجه مساوی دو بر دو رسیده است. کامبیز جمالی و داوید خانیان زننده دو گل تاج بودند. داور بازی آقای صدری بوده است و ستاره مهم تاج در این بازی بیوک جدیکار.

 

 

کدخبر: ۵۵۷۰۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر