کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۶۷۸
تاریخ خبر:

عروس بدشانس

عروس بدشانس

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۱۳

هفت صبح| صفحه اول روزنامه اول اردیبهشت 1343 باز هم در قرق خبرهای خارجی است. توجه داشته باشید که آن دوران در کوران جنگ سرد میان ابرقدرت‌ها هستیم و خبرهای دیپلماسی و اصطکاک میان شوروی و آمریکا ارزش خبری مضاعفی داشتند. توافق اتمی آمریکا و شوروی تیتر یک روزنامه است و حدس بزنید با عکس کی؟ ‌بله. برای چندمین بار عکس خروشچف.

 

در صفحه سوم، آگهی فیلم سینمایی با شرکت راک هادسن و ناتالی وود منتشر شده.

فیلمی با اسم: آرزوی یک زن. در صفحه پنج خبری کار شده در مورد پایان فیلمبرداری آخرین فیلم ادری هپبورن: ‌بانوی محبوب من.

 

در صفحه هفت نامه‌ای کار شده از یک کارگر کارخانه قند پارس شیراز خطاب به نخست‌وزیر حسنعلی منصور و درآن تقاضا شده که به وضعیت بد کارگران این کارخانه به لحاظ معیشتی رسیدگی کنند.

 

گزارش جالبی هم کار شده از یک عروسی شگفت‌انگیز در تبریز. در میانه عروسی، ‌مادر عروس فوت می‌کند و خانواده داماد برای این‌که عروسی به هم نخورد، در میانه عزاداری، ‌پسر و عروس را به همراه خواهر کوچک عروس راهی خانه بخت می‌کنند اما اتومبیل عروس و داماد در میانه‌راه به دلیلی نامعلوم آتش می‌گیرد و در این آتش‌سوزی، ‌خواهر عروس در تلاش برای فرار از داخل اتومبیل به شدت صدمه می‌بیند و راهی بیمارستان می‌شود.

عروس و داماد این‌بار به همراه برادر کوچک داماد سوار یک اتومبیل دیگر می‌شوند تا به خانه بختشان برسند اما این‌بار با یک تاکسی تصادف می‌کنند و در نزاعی که میان برادر داماد و راننده تاکسی پیش می‌آید، برادر داماد با چاقو مجروح و راهی بیمارستان می‌شود و بالاخره در نیمه شب است که عروس و داماد به خانه‌بخت خود می‌رسند!

 

در ادامه گزارش‌ها از کویت نقل شده که مردم این کشور ماهی یک‌هزار تومان درآمد دارند.

 

در صفحه هشت، عکسی منتشر شده از فرح درحال افتتاح بی‌ینال چهارم هنرهای تجسمی تهران که چند روز قبل فهرست برندگانش را درج کردیم.

 

در صفحه حوادث ذکرشده که در فروردین‌ماه 200 نفر بر اثر حوادث مختلف به مرگ غیرطبیعی مرده‌اند؛ 34 نفر غرق شده‌اند،‌13 نفر بر اثر سوختگی و 12 نفر بر اثر افتادن از بلندی مرده‌اند. 104 نفر هم برای بستری به بیمارستان‌های روانی معرفی شده‌اند.

 

اعضای باند عقاب هم دستگیر شده‌اند که تخصصشان سرقت از مغازه‌ها بوده است. اعضای باند عبارتند از: علی کاردی معروف به عقاب،‌ ناصر حیدری به عنوان خریدار اموال،‌ حسین دلبرده، ابراهیم شتربان و ابراهیم کوچکه. مردی به اسم حسین کبابی هم خودش را به پاسگاه ونک رسانده و از یک می ‌فروش به‌خاطر سوءقصد به او شکایت کرده اما بعد معلوم شده که خود حسین کبابی شیشه‌های مشروب را روی سر خود شکسته و اصلا حال و روز خوشی ندارد و اتهام دروغ به صاحب می ‌فروشی بسته بوده است. آگهی پودر برف هم در ابعاد بزرگ در صفحه حوادث کار شده. با عنوان: ‌برف قیمت شکن!

 

شهردار تهران از مردم خواسته با توجه به کمبود گوشت گوسفند، اقدام به خرید گوشت مرغ کنند. این توصیه با توجه به نزدیک‌بودن عید قربان معنای مضاعفی پیدا کرده است. خبرنگار روزنامه زنگ زده به همسر شهردار تهران، یعنی خانم شادمان و او هم گفته که طبق سنت هرساله امسال هم گوسفند قربانی خواهند کرد!

وزیر کشور، وزیر دادگستری و وزیر بهداری هم گفته‌اند که روز عیدقربان گوسفند قربانی می‌کنند.

 

آگهی شده که اشرف پهلوی، فردا شب در مراسم اکران فیلم ضربت ساخته ساموئل خاچیکیان، در سینما اونیورسال حضور خواهد داشت. نخست‌وزیر هم اعلام کرده که دوران بحران اقتصادی تمام شده است.

 

در صفحه آخر به‌جز قهرمانی تیم والیبال بانوان تهران جوان،‌ نکته جالب دیگر آگهی تعطیلات دو روزه در اصفهان است: ‌رفت و برگشت، اقامت در ویلای اختصاصی، ‌بازدید از مراکز تاریخی، ‌دیدار از یک نمایش مفرح و ... هر نفر 78تومان. 78تا تک‌تومنی.

 

 

کدخبر: ۵۵۶۶۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر