کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۰۶۷۵
تاریخ خبر:

چرا «ایرباس نو» هما ممنوع‌الخروج است!؟

کامبیز بابایی، با طرح این پرسش که چرا هواپیمای تازه وارد ایرباس ۳۲۱ نمی تواند پرواز خارجی داشته باشد، اظهار کرد: هواپیماهای فوکر ۱۰۰ با سقف پروازی ۲ ساعت هم اکنون پروازهای خارجی را انجام می دهند. چگونه است که ایرباس ۳۲۱ که می تواند ۵٫۵ ساعت پرواز مداوم داشته باشد نمی تواند در پروازهای خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این که "پروازهای خارجی با هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ توسط ایرلاین داخلی انجام می شود"، تصریح کرد: به عنوان مردم از ورود ایرباس به کشور تشکر و قدردانی می کنم چون در پروازهای داخلی هواپیمایی نو را سوار می شویم که ایمن است.

وی در عین حال تاکید کرد: ولی استفاده از هواپیمای نو توسط شرکت های هواپیمایی برای پروازهای داخلی زیانده است.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان " به نظر می رسد به این هواپیما (ایرباس ۳۲۱ تازه وارد ناوگان هوایی کشور) مجوز پرواز خارجی داده نشده است"، اظهار کرد: وقتی هواپیمایی را داریم که مجوز اوفک را دارد باید به همه جا پرواز کند، به نظر می رسد این مجوز صادر نشده که طی روزهای آینده ابهامات در این رابطه برطرف خواهد شد.

بابایی افزود: آدم ممنون الخروج را شنیده بودیم اما این که هواپیمایی ممنوع الخروج باشد را نشنیده بودیم. این هواپیمای صفرکیلومتر این داستان ها را ندارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این هواپیما و دو هواپیمایی که قرار است تا پایان سال وارد شود به دلیل نزدیک شدن به انتخابات است که قطعا به مرور زمان این مسائل روشن خواهد شد.

وی تاکید کرد: ورود این هواپیما با دو هدف عقب انداختن استیضاح وزیر و انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است، چراکه دیدید در مراسم ورود هواپیمای ایرباس ۳۲۱ تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشته و پشت تریبون رفته و از این اقدام حمایت کردند.

کدخبر: ۱۴۰۶۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamedtrz

    همینش هم از این مینی بوس های هوایی که ال ان داریم سوار میشیم خیلی خیلی بهتره.حتی اگه مشکوک به برگشتی کشورهای دیگه باشه.تو ی آخرین پروازم که از تهران به اهواز می ر فتم صندلی هواپیما کنده شد!

  • caspin46

    اختلاس کرده تو خارج اینتر پول دنبالشه.گر و کشی خاوری رو دادن بویینگ ومیدن.الان اگ ه میزاشتن واسه پروازای خارجی.میگفتن اوه هواپیما خریدن خارجیا رو اینور واونور کنه .حالا که گذاشتن مردم استفاده کنن تو وطن یه بلوای دیگه .بزارن تو پارکینگ خاک بخور ه دو طرف راضی میشن

  • mohammadgolestani

    میترسن بگیرنش.:-/

  • ahmadvand

    مسخره س واقعا

  • mortaza.j

    الان این آقا با توجه به مسئولیتش اظهارنظ ر فنی کرده یا سیاسی؟!!!

  • ali.tehran

    حق دارن، دکل رو توی روز روشن روی زمین وس ط دریا پیچوندن، این که توی آسمونه که جای خود دارد تازه نو هم هست تو چشمه

  • mahammad

    این هواپیما ها قرار بوده و هست براپروازا ی خارجی استفاده بشه چون هواپیماهای قدیمی تو فرودگاه های خارجی نمیتونست بنشینه و هواپیمایی های خارجی از این طریق درامد زی ادی داشتند که ایران ازش محروم بود.ولی اگ ر بیاد داخل کشور استفاده بشه با توجه به قیمت بلیط ها صرفه اقتصادی برای هواپیمایی ها نداره.مشکل این ممنوع الخروجی هرچی هس ت امیدوارم مربوط به تحریم ها نباشه و این که ممکنه توقیف بشه در خارج از کشور.

  • mahammad

    تحلیل این نماینده هرچی هست مهم نیست مهم اینه که اصل خبر مشکل بزرگ و بدیه.

  • hafez28sh

    اصلا پسش بدین که اینا راضی بشن . بهشونم بگید یه کمی بیشتر مردمو تحریم کنن که خیا ل اینا راحت بشه . اصلا بگید یه چند تا بم ب از این جدیدا که روسیه درست کرده و از ب مب اتم قویتره بریزن رو سر مردم که دیگه ا ینا ( دلواپسان عزیز ) راضی راضی بشن