کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۰۱۳
تاریخ خبر:

نقل و انتقالات جدید سپاهان و استقلال؛ برایان دابو اصفهان را ترک می‌کند؟

نقل و انتقالات جدید سپاهان و استقلال؛ برایان دابو اصفهان را ترک می‌کند؟

در ادامه رایزنی‌های انجام شده میان مسئولان دو باشگاه، بحث معاوضه منتظر محمد و برایان دابو مطرح شده است

 استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه تاکنون موفق به جذب سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمدحسین اسلامی، وردان کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ شده و در طرف مقابل، جدایی صالح حردانی، رضا میرزایی و ابوالفضل جلالی از جمع آبی‌پوشان مسجل شده و به نظر می‌رسد که میلاد فخرالدینی هم از استقلال جدا خواهد شد. شرایط در اصفهان متفاوت است؛ به‌طوری‌که محمدامین حزباوی در کنار صالح حردانی، محمدمهدی محبی، مهدی لیموچی و جواد آقایی‌پور به عضویت سپاهان در آمده‌اند و رامین رضاییان به همراه امید نورافکن، میلاد زکی‌پور، فرشاد احمدزاده و احتمالاً شهریار مغانلو جزو بازیکنان جدا شده از تیم اصفهانی محسوب می‌شوند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال و سپاهان در بازار تابستانه تعاملات جالب‌توجهی داشته‌اند که حضور رضاییان و زکی‌پور در استقلال و پیوستن حردانی به سپاهان توجهات را به خود جلب کرده است. در این میان گفته می‌شود که احتمال ادامه‌دار بودن ردوبدل‌شدن بازیکنان میان دو تیم وجود دارد و محمد دانشگر، مدافع باتجربه سپاهان یکی از بازیکنانی است که جواد نکونام نسبت به جذب او ابراز تمایل کرده است. در این بین، نکونام نسبت به جذب برایان دابو هم علاقه‌مند است و امید دارد که مدیران باشگاه استقلال بتوانند این هافبک 32 ساله را به خدمت بگیرند.

روزهای درخشان برایان در اصفهان

برایان دابو بدون‌شک موفق‌ترین خرید خارجی ژوزه مورایس در اصفهان محسوب می‌شود. این ستاره 32 ساله و باتجربه که متولد کشور فرانسه است اما ملیت بورکینافاسویی دارد، تجربه بازی در تیم‌هایی همچون مون‌پلیه و سن‌اتین فرانسه، اسپال، فیورنتینا و بنونتو ایتالیا، آریس یونان و البته ریزه‌اسپور ترکیه را در کارنامه‌اش دارد. دابو در فصل اخیر جزو مهره‌های کلیدی ترکیب سپاهان بود و در 33 بازی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای طلایی‌پوشان اصفهانی به میدان رفت.

دابو توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را دارد اما در کنار بازی در این پست، او می‌تواند در قامت هافبک میانی، دفاع میانی و حتی دفاع راست‌وچپ هم به میدان برود و جالب آنکه در کارنامه ستاره 32 ساله تجربه بازی در پست‌های تهاجمی هم دیده می‌شود! برایان دابو در شرایطی موفق‌ترین خرید خارجی سپاهان در طول 2 فصل اخیر است که او در فصلی که گذشت موفق شد 2 بار در قامت گل‌ساز در ترکیب طلایی‌پوشان بدرخشد که هر 2 پاس گل او در جریان برتری 5گله سپاهان برابر هوادار بود. نکته مهم آنکه او در قامت هافبک دفاعی و حتی دفاع میانی عملکردی فراتر از انتظار داشت و به خوبی توانست در میانه زمین، رهبری طلایی‌پوشان را برعهده داشته باشد.

پیشنهادی که سپاهانی‌ها را وسوسه می‌کند؟

استقلالی‌ها در شرایطی مطابق درخواست جواد نکونام به دنبال جذب برایان دابو هستند که او هنوز یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد. در این میان آبی‌ها تلاش‌شان بر این است که بتوانند رضایت‌نامه دابو را از طریق معاوضه بازیکن دریافت کنند و جالب آنکه با توجه به عدم تمایل جواد نکونام به همکاری با منتظر محمد، مدیران باشگاه استقلال در سودای معاوضه این ستاره عراقی با دابو هستند. محمد در فصل اخیر یکی از چهره‌های کلیدی ترکیب مس رفسنجان بود اما با این وجود همچنان مهره موردپسند جواد نکونام نیست.

مسئولان باشگاه استقلال گفته می‌شود رسماً پیشنهاد معاوضه برایان دابو با منتظر محمد را ارائه کرده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که ژوزه مورایس نسبت به همکاری با محمد موضع مثبتی دارد اما علاقه او همکاری همزمان با دابو و محمد است. باید دید با توجه به بسته پیشنهادی استقلالی‌ها، آیا نکونام موفق به جذب هافبک مورد علاقه‌اش می‌شود و مورایس هم همکاری‌اش را با منتظر محمد آغاز می‌کند یا با توجه به عملکرد خوب دابو در ترکیب سپاهان، طلایی‌پوشان مجوز خروج این هافبک باتجربه را صادر نخواهند کرد. نکته مهم آنکه عدم همراهی دابو در سفر به ترکیه برای حضور در اردوی پیش‌فصل سپاهان، آینده این ستاره باتجربه را در اصفهان مبهم‌تر از همیشه کرده و باید دید طی روزهای آتی چه اتفاقاتی پیرامون آینده کاری او رخ خواهد داد.

 

کدخبر: ۵۶۳۰۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر