کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۲۹۹
تاریخ خبر:

ردپای مسائل عاطفی در افت نتایج سپاهان

ردپای مسائل عاطفی در افت نتایج سپاهان

عواقب فاجعه‌بار یک شیدایی بدموقع!

هفت صبح|  قبل از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، نام دو گزینه خارجی شاغل در لیگ‌برتر هم به عنوان کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی مطرح شده بود. کارنامه این دو مربی و عملکرد نسبتا خوب آنها در ایران باعث شده بود تا افکار عمومی هم خواهان حضور آنها در تیم ملی باشند اما حالا و بعد از گذشت چند ماه این دو مربی یعنی ژوزه مورایس و پاکو خمز در آستانه قطع همکاری با تیم‌های‌شان هستند.

 

درباره مورایس ماجرا عجیب و غریب‌تر است و به جز مسائل فنی، یک ماجرای شخصی و عاطفی هم در افت باورنکردنی نتایج سپاهان تاثیر داشته است.

 

شروع خوبی که دوام نداشت

 

سرمربی پرتغالی دومین فصل حضورش در سپاهان را کوبنده آغاز کرد. با جذب چندین ستاره گران‌قیمت که به نظر می‌رسید می‌توانند برای این تیم دردسرهای قانونی ایجاد کنند،‌ سپاهان در 4 بازی اول خود به پیروزی رسید. همه چیز آنقدر خوب پیش می‌رفت که در همین مقطع صحبت از قهرمانی زودهنگام سپاهان در لیگ بیست و سوم بود. اما ورود فدراسیون به قراردادهای سپاهان و کسر 4 امتیاز از این تیم همه چیز را به هم ریخت.

سپاهان ابتدا در لیگ قهرمانان با نماینده عراق مساوی کرد و چند روز بعد ماجرای بازی با الاتحاد عربستان در نقش جهان و خودداری تیم حریف از بازی و ترک زمین پیش آمد. سپاهان در ادامه دو بازی لیگ‌برتری خود را هم برد اما صدور حکم ای‌اف‌سی و بازنده شدن مقابل الاتحاد شیرازه این تیم را از هم پاشید و نتایج ضعیف در لیگ‌برتر هم از راه رسید. البته یک تساوی و یک باخت هم باعث نشد تا این تیم از بالای جدول سقوط کند.

سپاهان حتی پرسپولیس را هم با یک گل برد و تا هفته سیزدهم حتی با کسر 4 امتیاز همچنان شانس اول قهرمانی بود و در لیگ قهرمانان از هم گروهش صعود کرده بود اما بازگرداندن 4 امتیاز و محروم کردن 6 بازیکن، شوک دیگری به این تیم داد و سپاهان در 8 بازی متوالی در تورنمنت‌های مختلف 7 باخت را تجربه کرد و هم از لیگ قهرمانان حذف شد و هم شانس قهرمانی‌اش در لیگ برتر را تا حدود زیادی کاهش داد.

بعد از دو برد و یک مساوی به نظر می‌رسید تیم مورایس در حال بازگشت به لیگ‌برتر است اما باخت به صنعت‌نفت و مساوی با نساجی اختلاف امتیاز این تیم با صدر جدول را دورقمی کرد و حالا در فاصله هفت هفته تا پایان فصل، هواداران این تیم امیدی به قهرمانی تیم‌شان ندارند. البته همه چیز به مسائل فنی و کسر امتیاز و محرومیت بازیکنان برنمی‌گردد و گفته می‌شود یک ماجرای شخصی عاشقانه در اصفهان باعث شده تا مورایس تمرکز زیادی روی تیمش نداشته باشد. 

   

وقتی همه چیز لو رفت

 

چند هفته پیش بود که تصاویری معنادار از سرمربی سپاهان در فضای مجازی منتشر شد. در یکی از این تصاویر، کفش‌های یک زن و یک مرد در یک خودرو دیده می‌شد که لوکیشن آن اصفهان بود و خیلی زود عکس دیگری از مورایس دیده شد که کفش‌هایش دقیقا همان کفش‌های مردانه در عکس قبلی بود.

 

در عکس دیگری از صفحه شخصی خانمی که گفته می‌شد همسر ایرانی مورایس است، او پیراهنی ورزشی بر تن کرده بود که نام ژوزه بر پشت آن دیده می‌شد و خود مورایس هم این عکس را لایک کرده و یک کامنت قلب گذاشته بود! با انتشار تصاویر بیشتر و دیده شدن آنها در فضای مجازی، دیگر هیچ چیز این ماجرا قابل تکذیب نبود هرچند مورایس هرگز این داستان‌ها را تایید نکرد. نکته مهم ماجرا این است که افت نتایج سپاهان دقیقا از همین روزها آغاز شد.

 

در روزهای اخیر احتمال برکناری او به شدت بالا رفته اما ممکن است همه چیز به پایان فصل موکول شود. هواداران سپاهان در کانال‌های هواداری این باشگاه، پیش از این همه چیز را به گردن فدراسیون و دشمنی با تیم‌شان می انداختند اما بعد از باخت به صنعت‌نفت و تساوی خانگی در یک بازی ضعیف مقابل نساجی، نوک پیکان انتقادات آنها مورایس را نشانه رفته است.

آنها عملکرد او در فصل نقل و انتقالات و جذب چند بازیکن ضعیف را هم به عهده سرمربی پرتغالی انداخته‌اند و کار به جایی رسید که آنها پس از توقف مقابل نساجی، به صراحت علیه او شعار دادند و به رابطه عاشقانه او در اصفهان هم طعنه زدند و خواهان بازگشت محرم نویدکیایی شدند که در مس رفسنجان عالی کار کرده است. 

 

در یکی دو روز گذشته شایعه برکناری یا استعفای مورایس مطرح شده بود، حتی شایعات از جانشینی یحیی گل‌محمدی حکایت داشتند اما فعلا اتفاقی نیفتاده است. گفته می‌شود مدیران سپاهان با از دست رفتن قهرمانی لیگ‌برتر کنار آمده‌اند و کورسوی امیدی به قهرمانی در جام حذفی دارند. اما حتی اگر این اتفاق بیفتد، به نظر می‌رسد این آخرین فصل مورایس در اصفهان است.

کدخبر: ۵۵۶۲۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر