کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۵۱۶
تاریخ خبر:

فولکس‌واگن ID۴؛ یک وارداتی جذاب

 فولکس‌واگن ID4؛ یک وارداتی جذاب

نگاهی به فولکس‌واگن ID4؛ کراس‌اوور آلمانی که به سامانه فروش خودروهای وارداتی اضافه شده و به زودی راهی خیابان‌های کشور می‌شود

هفت صبح|  فرآیند واردات خودروهای خارجی به کشور، هرچند با سرعت بسیار پایین اما در حال انجام است. محصولات چینی، ژاپنی و اروپایی یکی پس از دیگری وارد گمرکات کشور شده یا در سامانه فروش خودرو عرضه می‌شوند. هرچند ‌ ناگفته پیداست، چینی‌ها سهم بسزایی از بازار خودروهای وارداتی را از آن خود ساخته‌اند‌ اما دیگر برندهای صاحبنام نیز چندان بیکار نمانده و شانس خود را برای حضور در بازار ایران امتحان می‌کنند.

Volkswagen-ID.4_GTX-2022-1024-2f

«فولکس‌واگن» یکی از همین برندها بوده که توسط شرکت ماموت خودرو قرار است در ایران به فعالیت خود ادامه دهد. پیش از این نیز در اواسط دهه 90 خورشیدی، این شرکت محصولاتی همچون «پاسات»، «گلف» و «تیگوان» را در بازار کشورمان عرضه کرد که به جهت خروج آمریکا از برجام و همچنین ممنوعیت واردات خودرو به کشور، فولکس‌واگن آنطور که باید و شاید نتوانست خودی نشان دهد‌ اما حالا این برند آلمانی امیدوار است که شرایط فرق کند و حضور پررنگی در ایران داشته باشد. کراس‌اوور ID4 نخستین محصولی است که فولکس‌واگن در دور جدید واردات خودرو، به ایران خواهد آورد.

Volkswagen-ID.4_US-Version-2021-1024-27

 

تلفیق جذابیت و کارآمدی

مهندسان و طراحان «فولکس‌واگن» با نیم‌نگاهی به ذائقه مشکل‌پسند امروزی که جذابیت ظاهری و کارآمدی باطنی را یکجا باهم می‌خواهد، مدل ID4 را ‌روی خط تولید برده‌اند. فولکس‌واگن ID4 آمده است تا در آینده‌ای نزدیک به سلطنت بی‌چون و چرای ب.ام.و X4 و بنز GLE Coupe پایان دهد. چهره ظاهری ID4 در ادامه زبان طراحی دید فولکس بوده که متشکل از خطوط مواج ترسیم شده.

Volkswagen-ID.4_US-Version-2021-1024-7d

طول، پهنا و ارتفاع ID4 به ترتیب برابر 4592، 1852 و 1629 میلی‌متر است که این خودرو را جمع و جور‌تر از رقبای فول‌سایز خود ساخته‌ اما به لطف طراحی و مهندسی پیشرانه پلتفرم، فاصله دو محور ID4 برابر با 2766 میلی‌متر است که از این حیث در ردیف شاسی‌بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. ضمن آنکه زبان طراحی ID4 دقیقا ادامه‌دهنده زبان طراحی جدید فولکس بوده که چند سالی می‌شود در همه محصولات این برند به چشم می‌خورد. ضمن آنکه حجم محفظه بار ID4 برابر با 540 لیتر بوده که برای مسافرت‌های خانوادگی کاملا کافی خواهد بود.

 

مهندسی مدرن

شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن زیر پوسته خود از یک پیشرانه برقی مدرن بهره می‌گیرد که این پیشرانه، ID4 را به یکی از کارآمد‌ترین و پاک‌ترین محصولات کلاس خود مبدل ساخته است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 168 اسب بخاری تعبیه شده است. علاوه بر این، پیشرانه الکتریکی دیگری نیز به کمک پیشرانه بنزینی ID4 آمده که بیشینه قدرت تولیدی آن را افزایش می‌دهد.

Volkswagen-ID.4_GTX-2022-1024-10

 

بدین ترتیب مجموعه قوای محرکه این شاسی‌بلند جذاب این خودرو را در زمره شاسی‌بلندهای پرقدرت قرار می‌دهد. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 8/5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. پیشرانه الکتریکی این خودرو از یک باتری عظیم‌الجثه لیتیوم-یونی 56 کیلو‌وات ساعتی بهره می‌گیرند که 10 کیلووات ساعت انرژی را در خود ذخیره می‌سازد.

 

این باتری به کمک انرژی بازیابی ترمزها شارژ می‌شود که البته در مواقع ضروری می‌توان آن را از طریق برق مستقیم 230 ولتی نیز شارژ کرد. ضمن آنکه مجموعه قوای حرکتی ID4 می‌تواند این شاسی‌بلند 1940 کیلوگرمی را به سقف سرعت 205 کیلومتر بر‌ساعت برساند.فولکس‌واگن ID4 با قیمت پایه 40 هزار دلار در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. با این حال پیش‌بینی می‌شود ‌‌قیمت این خودرو در بازار آزاد کشورمان از مرز 4 میلیارد تومن عبور کند.

 

کدخبر: ۵۶۲۵۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر