کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۲۰۹
تاریخ خبر:

شش اتومبیل برگزیده؛ از میتسوبیشی اوتلندر تا هیوندای توسان و اشکودا سوپرب

شش اتومبیل برگزیده؛ از میتسوبیشی اوتلندر تا هیوندای توسان و اشکودا سوپرب

پرونده شش خودروی خارجی که در دوره جدید واردات به ایران آمدند

هفت صبح|  در دوره جدید واردات ماشین‌هایی به کشور آمدند که اگر بخواهیم لیست بهترین‌ها را برایشان درست کنیم، کمی سخت است. چرا‌که با احتساب سقف 20 هزار دلاری واردات خودرو طبعا خودروهای‌ خیلی قوی به ایران نیامدند و به اصطلاح لوآپشن هستند. اما به هرحال با همین میزان تعرفه گمرکی و سقف واردات و همچنین ماجرای واردات از کشور مادر که به دلیل تحریم‌ها امکان ورود از مبدا اصلی نیست؛ باز هم برخی خودروهای نه عالی ولی خوب به کشور آمدند. خودروهایی که اگرچه اکثر آنها مرجع چینی دارند ولی از برندهایی قابل تامل هستند. میتسوبیشی، نیسان، هوندا، تویوتا و فیات بالاخره بعد از سال‌ها مجددا به ایران آمدند. در این گزارش پرونده شش خودروی وارداتی را بررسی می‌کنیم که لااقل بهتر از بقیه وارداتی‌ها هستند. این پرونده شامل خودروهای بنزینی وارداتی است.

 

 

1/میتسوبیشی اوتلندر/ 2024/ قیمت علی‌الحساب 1میلیارد و 900 میلیون تومان

سال 2018 آخرین سالی بود که شاهد عرضه اوتلندرهای وارداتی در بازار کشورمان بودیم. حالا پس از گذشت شش سال از آن تاریخ، شرکت آرین‌موتور خبر داده که به‌زودی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر را به کشورمان خواهد آورد؛ خودرویی که در جریان نمایشگاه خودروی شیراز 1403 برای اولین‌بار در کشورمان رونمایی شد. استایل طراحی بدنه میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده و جذابیت و گیرایی بیشتری به معرض دید می‌گذارد.

1

برخلاف نسل قبل که اصطلاحا ظاهر پیرمردی داشت و شاید جوان‌ترها سخت می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند‌ اما نسل جدید به گونه‌ای طراحی شده که فرم تقریباً هندسی اما نه کاملاً جعبه‌ای دارد و با به خدمت گرفتن خطوط مستقیم و زوایای تندوتیز به ویژه در نمای جلو به همراه منحنی‌های ملایم، توانسته یک استایل همه‌پسند و البته مدرن را برای خود به وجود آورد. میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ قرار است با موتور 1/5 لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ به علاوه گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی ۸ سرعته به مشتریان تحویل داده شود. حداکثر قدرت این موتور برابر ۱۶۰ اسب‌بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز به ۲۸۰ نیوتن متر می‌رسد که از دور موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ در دسترس راننده قرار خواهد داشت.

 

2/هوندا سیتی/ وارداتی/ قیمت علی‌الحساب 1میلیارد و 700 میلیون تومان

سدان ژاپنی هوندا از یک پیشرانه 1/5 لیتری GDI بهره می‌برد که قادر به تولید حداکثر 121 اسب‌ بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور است. قدرت تولیدی پیشرانه با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.طبق اعلام شرکت سازنده، شتاب صفر تا 100 هوندا سیتی 10/5 ثانیه عنوان شده که با احتساب وزن 1189 کیلوگرمی، چندان قابل قبول نیست‌ اما مصرف سوخت ترکیبی خودرو که 2/6 لیتر عنوان شده، می‌تواند از نقاط قوت آن باشد. از آپشن‌ها و امکانات رفاهی هوندا سیتی می‌توان به کروزکنترل، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، فرمان برقی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، دوربین دنده عقب، سنسور نور و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

2 هوندا

تغییرات ظاهری هوندا سیتی 2023 مواردی شامل تغییر در طراحی جلوپنجره، سپرها، رینگ‌ها و اضافه شدن دیفیوزر و باله ‌عقب خودرو را دربرمی‌گیرد.کاهش عرض نوار کروم، طرح لانه زنبوری جلوپنجره، طراحی جدید سپرهای جلو و عقب، اضافه شدن تریم مشکی به سپر جلو و دیفیوزر مشکی به سپر عقب، چهره هوندا سیتی 2023 را از مدل قبلی متمایز کرده است. در فضای کابین هوندا سیتی شاهد استفاده از متریال با کیفیت بالاتر هستیم. به نظر می‌رسد ‌ تغییرات فضای کابین هوندا سیتی 2023 به اضافه شدن دکمه کنترل صدا به فرمان محدود شده است.

 

3/کیا کی 5/ 2023/ قیمت 2میلیارد و 598میلیون تومان

نسل جدید اپتیما، یک سدان فست‌بک است که طراحی تهاجمی و اسپرت دارد و طول آن به 4/9 متر می‌رسد. لازم به ذکر است که به دلیل محدودیت‌های واردات به کشور، کوشا خودرو نسخه فول‌آپشن اپتیما را وارد نکرده و بنابراین امکاناتی همچون صندلی‌های چرمی، سقف پانوراما، گرم‌کن و سردکن صندلی در آن وجود ندارد.کیا اپتیما ، به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با 150 اسب‌بخار قدرت و 196 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. پس از آنکه هیوندای از سدان میان‌سایز و پرفروش خود یعنی سوناتا رونمایی کرد، کیا نیز از قافله عقب نمانده و نسل جدید اپتیما را با طراحی و نامی متفاوت معرفی کرد.

3

جلوپنجره خودرو ارتباط عمیق‌تری با چراغ‌های جلو پیدا کرده و نمای جدیدی از زبان طراحی جدید کیا را به نمایش می‌گذارد. ورودی‌های سپر جلو نیز در هماهنگی با فرم جدید کاپوت و چراغ‌های دی‌لایت که طرحی شبیه ضربان قلب دارد، چهره‌ای خشن به کیا K5 بخشیده است. البته طرح چراغ‌های جلو تاحدی یادآور میتسوبیشی گالانت 1999 بوده که ‌ نقطه ظعف محسوب نمی‌شود. فضای داخلی کیا K5 نیز همچون بدنه آن طراحی اسپرت دارد. مواردی همچون سردنده با طرح جدید که بنابر اعلام کیا از اهرم‌های هواپیما الهام گرفته، نمایشگر اطلاعات سرگرمی، تریم متالیک قطعات و قطعاتی با ظاهر شبیه چوب روی داشبورد حس و حالی متفاوت به فضای داخلی این خودرو اعطا کرده‌اند.

 

4/هیوندای توسان/ 2023/ قیمت 2 میلیارد و 450 میلیون تومان

قیمت بازار هیوندای توسان 4 میلیارد و 450 میلیون تومان است و با رقم سامانه فرق دارد. هیوندای توسان با کرمان موتور به ایران آمده است. توسان جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات شرکت هیوندایی دارد، چراکه توانسته عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اوور ساخت این شرکت و همچنین دومین محصول پرفروش هیوندای در ایالات متحده را به دست آورد. شاید به دلیل همین وابستگی هیوندای به مدل توسان باشد که از طراحی انقلابی نسل جدید این خودرو شگفت‌زده شده‌ایم. به لطف طراحی متحول شده و خطوط شکسته بدنه که هیوندای آنها را به سطوح جواهر تشبیه کرده، امکان ندارد توسان جدید را با نسل قبل اشتباه بگیرید.

4

عناصر مثلثی و تیزگوشه در الگوی جلوپنجره، چراغ‌های جلو که در قطعات جلوپنجره نصب شده، پنل‌های جانبی بدنه، هلالی گلگیرها و چراغ‌های عقب دیده می‌شود. هیوندای توسان وارداتی جدید، به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که قدرت 154 اسب بخار و حداکثر گشتاور 192 نیوتن متر را از طریق جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. توسان وارداتی، ویژگی‌هایی مانند سنسور باران، تهویه خودکار و GPS را ندارد. در واقع تجهیزات این خودرو شامل مواردی مانند دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، صندلی راننده برقی، بلوتوث، چهار بلندگو، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی، اتوهلد و ... است.

 

5/اشکودا سوپرب/ 2023/ قیمت 2میلیارد و 800 میلیون تومان

اشکودا یک برند قدیمی واقع در جمهوری چک است که از سال ۱۹۹۱ به زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان تبدیل شد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ اولین نسل خودروی سایز متوسط سگمنت D خود را با نام سوپرب به بازار فرستاد. نسل سوم این ماشین نیز در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ برای نخستین بار رونمایی شد و تا سال ۲۰۲۴ تولید آن ادامه داشت. لازم به ذکر است که نسل چهارم این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۳ راهی بازارهای بین‌المللی شده‌ اما شرکت پارس ساتر هوشمند فعلا همان نسل سوم را در بازار ایران عرضه کرده است. این خودرو به یک پیشرانه 4/1 لیتری TSI با حداکثر قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر مجهز شده است.

5 اشکودا

مجموع این توان توسط گیربکس 7 سرعته دو‌کلاچه ساخت گروه فولکس‌واگن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به سامانه کنترل کشش، سیستم پایداری الکترونیکی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی کنسول مرکزی با پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، اسمارت لینک، صندوق عقب برقی، اتوپارک، سنسورهای ۵ گانه هشدار موانع در قسمت جلو و عقب خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار تصادف از جلو، رادار حرکت بین خطوط، کلاستر تمام دیجیتال و دی‌لایت اشاره کرد.

 

6/تویوتا کرولا 1800/ 2023/ قیمت 2 میلیارد و 47 میلیون تومان

قیمت بازار این خودرو 3میلیارد و 650 میلیون تومان است. قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا از نظر تعداد تولید شناخته می‌شود. این گروه عظیم صنعتی، ظرفیت عرضه‌ای نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال دارد و تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح در سطح جهانی تولید می‌کند. آمار خیره‌کننده‌‌ تویوتا، جای شکی باقی نمی‌گذارد که هر مدلی از این برند، شایسته‌‌ بررسی است و باید به‌عنوان رقیبی برای دیگر خودروهای دنیا، مورد توجه قرار گیرد. تویوتا کرولا هیبرید وارداتی به یک پیشرانه 1/8 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است.

6

این پیشرانه 101 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه بنزینی با موتور الکتریکی 70 اسب‌بخاری ترکیب شده ‌ و مصرف سوخت ترکیبی آن به 4/07 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. نیروی تولید شده از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. تویوتا کرولا هیبرید  طراحی ظاهری متعادل با چهره‌ای تقریبا خشن را ارائه می‌دهد. این سبک طراحی به‌نحوی انجام شده است که مشتریان خانوادگی به سوی آن تا حد زیادی جلب شوند. از سوی دیگر جوان‌ترها نیز خیلی با آن زاویه و فاصله نداشته باشند تا شمایل کرولا جدید بتواند هر دو قشر را به سمت خود جلب کند.

 

کدخبر: ۵۶۲۲۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر