کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۰۰۶
تاریخ خبر:

علت وقوع سیل جاده چالوس مشخص شد

علت وقوع سیل جاده چالوس مشخص شد

حداکثر ۳۰ درصد این سیلاب را آب تشکیل می‌داد

پنجشنبه هفته گذشته بر اثر بارش شدید باران در ارتفاعات مازندران، جریان‌های سیلابی متعددی در برخی نقاط ایجاد شد که جدی‌ترین آن‌ها مربوط به جاده چالوس و منطقه دزدبن بود. سیلابی که ۱۶ مصدوم و سه مفقودی بر جای گذاشت و چندین خودرو را از بین برد. پس از وقوع این سیل استاندار مازندران دستور تشکیل کمیته‌ای برای مشخص شدن علت خسارتی بودن سیل را صادر کرد.

 

در این زمینه، سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران درباره ریشه وقوع سیل در جاده چالوس به ایرنا گفته بود: «سیل شامگاه ۲۴ خرداد در منطقه دزدبن جاده چالوس ناشی از جاری شدن روان‌آب بر اثر رگبارهای نقطه‌ای در ارتفاعات این منطقه بود که همراه با سنگ‌ها، واریزه کوهی، چوب و گل و لای در مسیل منتهی به یک واحد پذیرایی حاشیه جاده جریان واریزه‌ای ایجاد کرد و خساراتی به بار آورد.»

 

وی همچنین اعلام کرد که «در زمان وقوع سیل، دِبی آب رودخانه چالوس هشت متر مکعب بر ثانیه بود و رودخانه روندی عادی داشت. حدود ساعت ۲۰:۳۰ پنجشنبه جریان سیلابی به جاده و رودخانه رسید که با توجه به استقرار یک واحد پذیرایی در قسمت انتهایی مسیل به دلیل توقف خودروهای مسافران در مجاورت و پارکینگ رستوران منجر به وقوع خسارت شد.»

 

 

منبع: اقتصادنیوز
کدخبر: ۵۶۱۰۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر