کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۳۱
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۴۵| ردیابی منصور‌ و رضا ‌بعد از‌ شصت سال

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 45| ردیابی منصور‌ و رضا ‌بعد از‌ شصت سال

از کلاهبردار‌ معروف ایران با هفت شناسنامه تا عملیات هیجان‌انگیز پلیس‌ در تهران

هفت صبح|   25 تیرماه 1343. در صفحه اول کیهان و در میان کلی خبر خارجی دو تا خبر جالب وجود دارد. در تبریز یک خانم 35 ساله در سومین زایمان خود سه قلو زاییده است‌. در دو زایمان اول هم هربار یک دوقلو به این دنیا آورده. از چهار بچه قبلی سه نفرشان تلف شده‌اند. اسم مادر نازنین و اسم پدر اروج ذکر شده است. در بندر لنگه هم یک نفر بر اثر گرمای طاقت فرسا درگذشته و دو  نفر هم مشاعرشان  را از دست داده و دچار اختلال حواس شده‌اند‌.

 

تبلیغ اتومبیل ولگا ساخت شوروی و موتور چوپا ساخت آلمان غربی در صفحات مختلف درج شده‌اند. عبدالرحمن فرامرزی یادداشتی نوشته در کیهان و گفته خمین 190 تا آبادی دارد که بعضی ازآنها بین 2500 تا 5000 سکنه دارد و برای همه این آبادی‌ها فقط یک دکتر وجود دارد که به گفته خودش بعضی روزها تا 400 تا بیمار را ویزیت می‌کند.

 

پلیس در یک عملیات هیجان انگیز سه توزیع کننده هروئین در تهران را به دام انداخته؛به نام‌های جواد موسی‌خانی، ‌اصغر خیام (رئیس باند) و عباس قمی. پلیس با یک نفوذی به عنوان خریدار هروئین با این باند مرتبط شده و آنها را در جاده آرامگاه به دام انداخته است. 

 

شنبه 27 تیرماه 1343. جالب است مشابه جوی که در مورد انتخاب احتمالی ترامپ وجود دارد در سال 43 هم در مورد گزینه جمهوریخواهان یعنی گلدواتر وجود داشته. کیهان تیتر زده که جهان از انتخاب گلدواتر به وحشت افتاده است. در میان آگهی‌های مربوط به شاگرد اول‌ها که معمولا خانواده‌ها برای تشویق نوگلان خود منتشر می‌کنند عکس منصور کبکانیان برایم جالب بود.

 

در ذیل عکس نوشته شده:‌ منصور کبکانیان در امتحانات پایان ششم ابتدایی در دبستان اتحاد با معدل نوزده شاگرد اول بوده است. منصور کبکانیان در حال حاضر عضو شورایعالی فرهنگی کشور است و عضو فرهنگستان علوم و استاد مکانیک دانشگاه امیرکبیر. او متولد 1331 است. گزارشی کار شده که طبق آن نیمی از جمعیت تهران را مهاجرین شهرهای دیگر تشکیل می‌دهند و نویسنده نرخ افزایش جمعیت تهران را 5 درصد برآورد کرده که دو و نیم درصد آن به خاطر حضور مهاجرین در تهران است.

 

خلیل اصلانی مردی با هفت شناسنامه و از کلاهبردارهای معروف ایران که یک ماه قبل بعد از بازداشت  در اهواز و در راه انتقال به تبریز  خودش را از قطار بیرون انداخته بود و فرار کرده بود در خیابان ژاله تهران توسط پلیس مخفی شناسایی و بازداشت می‌شود. مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه پهلوی شیراز به شکل ویژه‌ای توسط کیهان پوشش داده شده که خب شاید به این خاطر بوده که رئیس دانشگاه‌، ‌اسدالله علم نخست وزیر قبلی و دست راست محمدرضا بوده است.

 

در  حوادث آخر هفته تهران دو نفر یکی در مولوی و یکی در سرآسیاب دولاب بر اثر ضربات چاقو و چوب کشته شده‌اند. در مولوی یک جوان اهل نجف‌آباد به نام غلام علیشاهی برای گرفتن طلب خود از صاحب قهوه خانه یعنی حبیب کردخانی مراجعه می‌کند که دعوایی رخ می‌دهد و غلام ابتدا صاحب قهوه خانه و بعد شاگرد او داوود قریشی را مورد حمله  قرار می‌دهد و بعد وحشتزده از کار خود، ‌چند ضربه چاقو هم به گردن و بدن خود می‌زند.

 

بر اثر عملیات غلام علیشاهی اهل بیسیم نجف‌آباد، ‌حبیب کردخانی کشته شده و داوود زخمی شده و خودش نیز شرایط بسیار وخیمی دارد. رضا نیسانی هم در صفحه 12 آگهی داده و گفته که دارم می‌روم آمریکا و از همه بستگان و دوستان خداحافظی می‌کند. آن زمان از قرار رفتن به آمریکا بهانه‌ای برای این طور آگهی‌ها بوده.

 

در اینترنت جست‌وجو کردم ببینم می‌توانم ردپایی از وضعیت امروز رضا نیسانی پیدا کنم که با این نتیجه روبه‌رو شدم: استاد رضا نیسانی متخصص علم مدیریت که در اتاق بازرگانی مشهد سمیناری برگزار کرده و گزارشگر درباره‌اش نوشته:‌

 

«لازم به یادآوری است که وی در هر فرصت مناسب خودش را به کشورش می‌رساند و سال‌ها تجربه گردشگری جهان را بی‌هیچ چشمداشتی در اختیار جامعه ایران قرار می‌دهد.» و جایی دیگر او را این گونه معرفی کرده‌اند:‌ دکتر رضا نیسانی، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی و مدیریت از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، مدیر ارشد کمپانی هواپیما سازی مک دانل داگلاس آمریکا، مدیر ارشد بازاریابی شرکت I.I.C.A  آمریکا ....

 

کدخبر: ۵۶۲۹۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر