کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۵۱۷
تاریخ خبر:

قاتل سریالی استقلال

قاتل سریالی استقلال

ساکت الهامی که در چند سال اخیر 3 قهرمانی را از استقلال گرفته بود، یک بار دیگر در مسیر این تیم سنگ‌اندازی کرد

هفت صبح|‌استقلال جمعه شب بعد از 21 هفته پیاپی صدرنشینی در لیگ‌برتر فوتبال ایران، موقعیت خود در رتبه نخست جدول را در حساس‌ترین مقطع فصل از دست داد. تساوی بدون گل در قائمشهر برای استقلال توأم با کامبک رویایی پرسپولیس در خانه برابر استقلال خوزستان شد و ثبت این نتایج در 2 بازی همزمان سبب شد تا آبی‌پوشان پایتخت در فاصله یک امتیاز تا صدر جدول قرار گیرند و حالا باید چشم به لغزش پرسپولیس بدوزند تا بتوانند بار دیگر به صدر جدول بازگردند. شاگردان جواد نکونام که امید زیادی به کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم داشتند و البته دارند، تا پیش از آغاز هفته بیست‌وهشتم، رقم‌زدن سرنوشت‌شان در فصل جاری در دستِ خودشان بود و با بردهای سریالی می‌توانستند بدون توجه به نتایج پرسپولیس، عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را به‌دست آور‌ند اما حالا لغزش برابر نساجی همه معادلات را علیه آبی‌ها تغییر داده است؛ به‌طوری‌که آنها حتی در صورت کسب 6 امتیاز کامل از 2 بازی آینده هم نمی‌توانند خود را در قامت تیمِ قهرمان ببینند و باید منتظر لغزش پرسپولیس باشند تا بار دیگر رتبه نخست را از آن خود کنند. این اولین بار نیست که ساکت الهامی در مسیر موفقیت‌ها و قهرمانی‌های استقلال سنگ‌اندازی می‌کند.

  

جامی که ساکت در مشهد از استقلال گرفت

 

ساکت الهامی در فصل 99-1398 توانست همراه با تراکتور تبریز قهرمانی در جام حذفی را تجربه کند؛ آن‌هم در حالی‌که در آن فصل، رقیب تراکتور در مسابقه فینال، استقلال تهران با هدایت فرهاد مجیدی بود و پیش‌بینی می‌شد که به راحتی تراکتور را ببرد و قهرمان جام حذفی شود اما در یک بازی جذاب و دراماتیک، سرخ‌پوشان تبریزی بردی 3 بر 2 را برابر استقلال در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به‌دست آوردند تا هم اولین قهرمانی ساکت الهامی در فوتبال ایران به‌ثبت برسد و هم اینکه این سرمربی باتجربه و خبرساز، یک قهرمانی مهم را از استقلال و فرهاد مجیدی گرفت!

  

ساکت و نساجی، سد راه سه‌گانه تیمِ فرهاد

 

استقلال در فصل 01-1400 با هدایت فرهاد مجیدی، قهرمانی‌ای تاریخی و بدون باخت در فوتبال ایران به‌دست آورد اما در جام حذفی شرایط برای آبی‌ها متفاوت پیش رفت؛ هر‌چند ‌ طبق آمار و ارقام، باختی در کارنامه شاگردان مجیدی در وقت قانونی به‌ثبت نرسید اما آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی، بعد از آنکه 120 دقیقه برابر نساجی ناکام در گلزنی بودند، در ضربات پنالتی تسلیمِ مازنی‌ها شدند و برابر شاگردان ساکت الهامی باخت را پذیرفتند تا از گردونه رقابت‌ها کنار بروند! در آن فصل، آبی‌ها امید داشتند که با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، فاتح سوپرجام ایران هم شوند و با هدایت فرهاد مجیدی، 3گانه قهرمانی به‌دست آورند که این رویای بزرگ به‌دست ساکت الهامی و شاگردانش در تیم نساجی مازندران از بین رفت تا باز هم ساکت الهامی سد راه قهرمانی استقلالِ مجیدی در جام حذفی شده باشد!

  

باز هم نساجی، باز هم دور کردن استقلال از جام!

 

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته با هدایت ریکاردو سا‌پینتو روزهای پرفراز و نشیبی را گذراندند اما در مقطع مهمی از فصل، کاندیدای کسب عنوان قهرمانی بودند که رفته‌رفته امیدهای آبی‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان به صفر رسید. مهم‌ترین لغزش تیمِ سا‌پینتو در هفته بیست‌ویکم بود؛ جایی ‌که سپاهان با 42 امتیاز صدرنشین بود و سرخابی‌های پایتخت 39 امتیازی بودند اما شاگردان سا‌پینتو با فرصت‌سوزی‌های پرشمار در قائمشهر برابر نساجی، به تساوی یک-یک مقابل این تیم رضایت دادند و نتوانستند همپای پرسپولیس کار خود را در جدول رده‌بندی پیش ببرند و از کورس قهرمانی جا ماندند؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌پوشان بعد از توقف در قائمشهر، 7 بازی از 9 دیدار پایانی فصل را برنده شدند اما لغزش مقابل نساجی و البته سپس شکست در د‌ربی، برای صفر شدن امیدهای قهرمانی استقلال کافی بود!

  

ساکت باز هم از استقلال جام گرفت؟

 

استقلالی‌ها در شب کامبک دیوانه‌وار پرسپولیس در تهران، 2 امتیاز حیاتی را در قائمشهر از دست دادند؛ آن‌هم در فاصله 2 هفته مانده به پایان فصل. بازهم تیم نساجی بود که ترمز استقلال را کشید و صدر را از آبی‌ها گرفت تا این تیم به گربه‌سیاه آبی‌ها در طول سالیان گذشته در مقاطع حساس فصل تبدیل شده باشد؛ هر چند ‌ سابقه بردهای 4گله در کارنامه آبی‌ها برابر نساجی دیده می‌شود اما با این وجود، نقش پررنگ این تیم شمالی در دور شدن استقلال از جام‌های قهرمانی را در 2 فصل اخیر نمی‌توان نادیده گرفت. ساکت الهامی که در فصل 01-1400 سد راه قهرمانی تیمِ مجیدی در جام حذفی و سه‌گانه آبی‌ها شد، حالا توانست آبی‌ها را از صدر جدول دور کند و اگر شاگردان نکونام در 2 هفته پایانی ناکام در جبران باشند، باید گفت ‌ الهامی در طول 2 فصل، توانسته 2 قهرمانی مهم را از آبی‌ها بگیرد. این اتفاق می‌تواند دستاورد مهمی برای این سرمربی باتجربه که خود در مقطعی نامش به عنوان گزینه سرمربیگری استقلال مطرح شده بود، باشد و باید دید در 2 هفته پایانی فصل آیا کابوسی که برای فرهاد مجیدی و ریکاردو سا‌پینتو اتفاق افتاده بود، برای جواد نکونام هم رخ خواهد داد یا خیر.

 

کدخبر: ۵۵۹۵۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر