کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۲۰۱
تاریخ خبر:

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی | دو نفر و نصفی!

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی | دو نفر و نصفی!

در میان لژیونرها، فقط مهدی قایدی و احمد نورالهی فصل خوبی را سپری کردند، زاهدی هم یک نیم‌فصل خوب را در ژاپن داشت

هفت صبح| فصل فوتبالی در اغلب کشورهای صاحب فوتبال تمام شده و حالا می‌شود عملکرد لژیونرهای پرتعداد فوتبال ایران را در تیم‌های‌شان بررسی کرد. مرور عملکرد همه لژیونرها نشان می‌دهد که آنهایی که در اروپا بازی می‌کردند، توفیق چندانی نداشتند و موفق‌ترین لژیونرها کسانی بودند که در امارات و ژاپن بازی می‌کردند.

 

مهدی قایدی:

 

پس از اینکه به استقلال برگشت و احیا شد، دوباره راهی فوتبال امارات شد اما نه در تیم الشباب‌الاهلی، بلکه به صورت قرضی و در تیم الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی.

 

باشوی فوتبال ایران، در این تیم هم دوران خوبی را گذراند و حالا یکی از بهترین بازیکنان این فصل لیگ حرفه‌ای امارات است. او در فاصله 3 هفته تا پایان فصل و در حالی که بقای تیمش در لیگ ادنوک قطعی شده 11 گل زده و 5 پاس ‌ به هم‌تیمی‌هایش داده است.

 

نفر اول جدول گلزنان امارات فابیو لیمای برزیلی است که 15 گل برای الوصل زده و 7 پاس گل هم داده است‌ اما با توجه به تعداد گل‌های دو تیم الاتحاد و الوصل، این مهدی قایدی است که بیشترین تاثیر را در گل‌های یک تیم در این فصل فوتبال امارات ثبت کرده است.

 

قایدی در 9 بازی آخر تیمش فقط در بازی مقابل الوحده هیچ تاثیری روی گل نداشت و در سایر بازی‌ها یا گل زده یا پاس گل داده است. العین صدرنشین و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا، تیمی است که بیشترین گل‌ها را از قایدی دریافت کرده است. او هر دو گل تیمش در بازی جام حذفی مقابل العین را زد و ضربه پنالتی‌اش را هم بعد از 120 دقیقه بازی گل کرد. قایدی در لیگ‌برتر امارات هم تک‌گل پیروزی بخش الاتحاد مقابل العین را زد! در مجموع قایدی در 32 بازی برای الاتحاد 15 گل زده و 5 پاس گل را ثبت کرده و موفق‌ترین لژیونر این فصل ایران است.

 

احمد نورالهی:

 

فصل گذشته با تیم الشباب‌الاهلی قهرمان لیگ امارات شد و آمار یک گل و دو پاس گل را از خودش به جا گذاشت. با وجود این آمار، یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود اما در اتفاقی غافلگیرکننده از الشباب جدا شد و به تیم الوحده که سوم شده بود، پیوست. به نظر می‌رسید این یک انتقال بد و یک اتفاق منفی در فوتبال حرفه‌ای نورالهی باشد اما همه چیز به شکل دیگری رقم خورد و او در حال سپری کردن بهترین فصل فوتبالی خودش است.

 

نورالهی تا هفته نهم فقط یک گل و دو پاس گل را در کارنامه‌اش ثبت کرده بود و پس از قهر کردن از اردوی تیم ملی پیش‌بینی می‌شد با روحیه‌ای ضعیف به تیمش برگردد و جایگاهش را هم در الوحده از دست بدهد اما انگار این اتفاق عزم او را برای درخشش جزم کرده بود. شماره 7 ایرانی الوحده در 6 بازی متوالی یا گل زد یا پاس گل داد و تا پایان هفته بیست و سوم، 6 گل زد و 8 پاس گل هم به همبازیانش داد!

 

او در جام حذفی هم 4 گل زد و یک پاس گل داد و با تیمش در این تورنمنت قهرمان شد. نورالهی تا اینجای فصل در 30 بازی، آمار 10 گل زده و 9 پاس گل را ثبت کرده و این برای بازیکنی که در خط هافبک بازی می‌کند فوق‌العاده است. با چنین آمادگی و عملکردی او به احتمال زیاد می‌توانست به تیم ملی در جام ملت‌ها کمک کند اما کناره‌گیری‌اش از تیم ملی این شانس را هر دو طرف گرفت.

 

شهاب زاهدی:

 

او فصل عجیبی را پشت سر گذاشت. در نیم‌فصل اول بازیکن پرسپولیس بود و روزهای پرتلاطمی را سپری کرد. در چند هفته اول نتوانست گل بزند و در حالی که به نظر می‌رسید نیمکت‌نشین خواهد شد، ناگهان با هت‌تریک مقابل پیکان پوست انداخت. نیم فصل را با 6 گل و یک پاس گل تمام کرد اما نتوانسته بود رضایت کادر فنی و هواداران را جلب کند و این در حالی بود که به نظر می‌رسید شکل بازی پرسپولیس باعث شده تا او نتواند به اندازه توانایی‌هایش بدرخشد. در حالی که همه منتظر عملکرد او در نیم‌فصل دوم بودند، ناگهان پیشنهادی غافلگیرکننده از تیم آویسپا فوکوئوکا در جی‌لیگ به او رسید و زاهدی هم خیلی زود تصمیمش را گرفت و به تیم ژاپنی پیوست.

 

پیش‌بینی می‌شد به این راحتی نتواند خودش را با دشواری‌های بازی در لیگ ژاپن وفق بدهد اما در همین مدت کوتاه جوری درخشیده که یکی از کاندیداهای بهترین خرید خارجی جی‌لیگ شده است. او در اولین بازی‌اش فقط 30 دقیقه بازی کرد اما یک پاس گل داد و از بازی بعد فیکس شد و شروع به گلزنی کرد و در 7 بازی بعدی 6 گل به ثمر رساند. گلش به کاشیما آنتلرز از میانه زمین می‌تواند کاندیدای دریافت جایزه پوشکاش هم باشد. زاهدی در آخرین بازی تیمش مقابل سرزو اوزاکا با تصمیم سختگیرانه داور از زمین اخراج شد. او تا اینجا 6 گل هم برای آویسپا زده ‌ و یکی از موفق‌ترین لژیونرهای فعلی فوتبال ایران است. اگر از ابتدای فصل در این تیم بود، قطعا تعداد گل‌هایش بیشتر از این بود.

 

کدخبر: ۵۵۹۲۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر