کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۵۸۳
تاریخ خبر:

سقوط پدرخوانده به روایت مخاطبان

سقوط پدرخوانده به روایت مخاطبان

کیفیت فصل سوم مسابقه مافیایی «پدرخوانده» با اعتراض پیگیران این رئالیتی‌شو مواجه شده است

هفت صبح| «حرفه‌ای‌ها پدرخوانده بازی می‌کنند!» این شعار مسابقه مافیایی «پدرخوانده» است که تاکنون سه قسمت از فصل سوم آن در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شده. آیا واقعا حرفه‌ای‌ها پدرخوانده بازی می‌کنند؟ صفحه اینستاگرامی تی‌وی بان با این مقدمه، تحلیل هفت‌صبح بر مسابقه «پدرخوانده» را بازنشر داد و کاربران نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. نکته خاص اینکه مخاطبان سری جدید مسابقه را دوست ندارند و در عوض از «شب‌های مافیا؛ زودیاک» محصول فیلیمو تعریف می‌کنند.

 

 

مورد اول| آنچه گذشت

 

ابتدای هفته تحلیلی مختصر بر «پدرخوانده» نوشتیم. ماجرا این است که سعید ابوطالب که در کارگردانی رئالیتی‌شو برای تلویزیون و شبکه خانگی، صاحب رکورد است، کارگردانی «پدرخوانده» را برعهده دارد. او همان کسی است که «شب‌های مافیا» را برای فیلیمو ساخت اما در ادامه سراغ پلتفرم رقیب (فیلم‌نت) رفت. او فعلا سه فصل از مسابقه «پدرخوانده» با قوانین متفاوت را ساخته است. اشاره کردیم که فصل جدید، برخلاف انتظار شروع امیدوار‌کننده‌ای نداشته ‌ و فعلا نتوانسته رضایت مخاطبان را جلب کند. هرچند در این فصل سعی شده با تغییر سناریو بر جذابیت بازی اضافه شود‌ اما نکته اساسی، انتخاب بعضا اشتباه بازیکن‌هایی است که در این بازی حاضر شده‌اند. تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌کننده‌ها از میان بازیگرانی انتخاب شده‌اند که مخاطب به زحمت می‌تواند نقشی از آنها را به خاطر بیاورد. گذشته از مسئله ناشناخته بودن شرکت‌کننده‌ها، عدم تسلط آنها روی بازی مافیاست. بازی غلط اکثر آنها موجب شده تا رقابت هیجان‌انگیزی شکل نگیرد و این مسابقه به یک اثر خسته‌کننده و ملال‌آور تبدیل شود.  ️ایراد دیگر «پدرخوانده» به دکور مسابقه برمی‌گردد که طیف رنگی مورد استفاده، آن را عبوس کرده است.

  

مورد دوم| سناریو

 

فصل سوم «پدرخوانده» دارای قوانین پیچیده‌تری نسبت به قبل است که این اتفاق با حضور شخصیت شرلوک هلمز می‌توانست جذاب‌تر شود. فعلا این اتفاق حاصل نشده و همین یکی از ایراداتی است که کاربران از مسابقه گرفته‌اند. یک نفر نوشته: « شرلوک نقش کلیدی و راهبردی نیست؛ همان سناریو نوستراداموس خیلی بهتر بود، حتی سناریو جک هم که به‌نظرم آن هم ایراداتی داشت از شرلوک بهتر است.» دیگری عقیده دارد: «سناریوی شرلوک اصلا جالب نیست‌؛ جک اسپارو عالی بود.»

  

مورد سوم| ساختار

 

از سناریو و کیفیت مسابقه که بگذریم، دکور و طراحی لباس «پدرخوانده» هم انتقادات زیادی به همراه داشته است. برای نمونه این نظر را مرور می‌کنیم: « لباس بی‌معنی، دکور تیره و خفه، صندلی‌های چسبیده به هم... . حتی برای رای‌گیری هم دست شرکت‌کننده‌ها به صورت همدیگر می‌خورد!» یک کاربر با اشاره به وسعت دکور، انتقاد کرده است که چرا بخش اعظمی از آن به گرداننده و شخصیت فرعی آنتونلا اختصاص یافته. (بازیگر مسابقه که برای شرکت‌کنندگان قهوه آماده می‌کند) . دیگری گفته: «حتی من صدای نفس شرکت‌کننده‌ها را می‌شنوم، چه برسد به بغل‌دستی آنها!» این هم یک کامنت دیگر: «فضای مسابقه خیلی بد است و حس خفگی به آدم دست می‌دهد.»

  

مورد چهارم| بازیکن‌ها

 

وجه مشترک انتقادات دیگر، به ناشناخته بودن شرکت‌کنندگان و همچنین کیفیت بد بازی اغلب آنها برمی‌گردد. یک نفر که خیلی هم عصبانی! است، نوشته:

 

« آخه واقعا اینا کیه آوردن‌؟ اصلا بلد نیستند بازی کنند.» یک کاربر هم به افت ترکیب بازیگران اشاره کرده و معتقد است شرکت‌کنندگان فصل‌های قبل خیلی خوب بودند. این هم یک دیدگاه دیگر: «بهترین فصل، اول بود. همه چیز سرجا بود. نقش نوستراداموس عالی بود و به فضای بازی می‌خورد. اکثر بازیکن‌ها خوب بودند.» چند نفر هم کارگردان را خطاب قرار داده‌اند؛ مثل این کاربر: «معمولا فصل اول حکم تست دارد که نقص برنامه شناخته می‌شود و در فصل‌های بعد از بین می‌رود. منتها آقای ابوطالب توی فصل دوم و سوم دقیقا همین مواردی که مخاطب به آنها انتقاد داشته را تکرار کرده است.» مخاطبی هم نوشته است: «ظاهرا ایرادهای پدرخوانده را همه می‌دانند؛ جز تیم تولید. اینکه فصل یک پدرخوانده به گفته کامبیز دیرباز، پربیننده‌ترین رئالیتی‌شوی پلتفرم‌ها بود و حالا کار به اینجا رسیده، هم عجیب و هم دلسرد‌‌کننده است. آقای ابوطالب عزیز مردم این برنامه را دوست دارند؛ خرابش نکنید.»

  

مورد پنجم| زودیاک

 

در این صفحه اینستاگرامی، صرفا صحبت از «پدرخوانده» نیست. بلکه خیلی‌ها دست به قیاس زده‌اند و «شب‌های مافیا؛ زودیاک» را مسابقه جذاب‌تری دانسته‌اند. یک هوادار! نظر خود را آغشته به کنایه کرده است: « دیگر حرفه‌ای‌ها پدرخوانده نگاه نمی‌کنند، زودیاک نگاه می‌کنند.» این هم یک کامنت دیگر: «زودیاک اگر کارت حرکت آخر داشته باشد، واقعا جذاب‌تر است.»

 

کدخبر: ۵۵۸۵۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر