کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۱۱۹
تاریخ خبر:

شب‌های مافیا؛ زودیاک| بیرو پرسپولیسی بازی کرد!

شب‌های مافیا؛ زودیاک| بیرو پرسپولیسی بازی کرد!

حاوی اسپویل/ نکاتی درباره قسمت اول فینال فینالیست‌‌ها که جذاب بود و مهیج

هفت صبح| روز یکشنبه (16 اردیبهشت) اولین قسمت از فینال فینالیست‌‌های «شب‌‌های مافیا؛ زودیاک» در پلتفرم فیلیمو منتشر شد. بی‌اغراق این‌، جذاب‌‌ترین قسمت فصل دوم مسابقه مافیایی است که هم ساختاری استاندارد دارد و هم بازیکن‌ها صاحب ویژگی‌های خاص (مثبت و منفی) هستند. در این قسمت علیرضا بیرانوند، سام درخشانی، باربد بابایی، فرزاد فرزین، امیرحسین هاشمی، فاطیما بهارمست، مریم مومن، بهرنگ علوی، سروش رفیعی، سعید مهری، بهار قاسمی و شیدا خلیق با هم به رقابت پرداختند.

 

 

مورد اول| جنگ سرخابی

 

یکی از جذابیت‌های «شب‌های مافیا؛ زودیاک» حضور علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی، فوتبالیست‌های پرسپولیس به همراه سعید مهری بازیکن تیم استقلال است. تازه، فرزین، درخشانی و علوی هم تعصبات شدید به هر یک از این دو تیم دارند. همین، امتیازی ویژه برای مسابقه محسوب می‌شود که از قضا روی عملکرد یک نفر یعنی علیرضا بیرانوند هم سایه افکند.

  

مورد دوم| تعصب بیرو

 

یکی از چهره‌های محبوب فصل دوم «شب‌های مافیا؛ زودیاک» علیرضا بیرانوند است. او نه‌تنها نشان داد مافیا را خوب بلد است که جنس شوخی‌های کلامی و رفتاری‌اش فضای مسابقه را سرخوش کرده. در قسمت اول فینال فینالیست‌ها اما شرایط به‌گونه‌ای متفاوت پیش رفت. کاپیتان پرسپولیس وقتی دید هم‌تیمی‌اش در این باشگاه، یعنی سروش رفیعی مورد هجمه قرار گرفته، غیرتی شد!

 

حمله به سروش توسط فرزاد فرزین استارت خورد که در شب، پی به مافیایی بودن او برده بود. فرزین عادت دارد موقع مسابقه فریاد بزند؛ سروش هم مثل همیشه محجوب بود و لبخند تحویل می‌داد. کاپیتان سرخ‌ها فوری چالش گرفت، اقتضائات بازی مافیا را رها کرد و پشت هم‌تیمی خود در‌آمد. تعصب بیرو تا جایی بود که گفت حتی اگر سروش مافیا باشد، از او حمایت می‌کند. بیرانوند سر لج افتاد که نتیجه آن افت عملکردش نسبت به قسمت‌های پیشین بود. حتی توضیح فرزین افاقه نکرد که گفت خودش یک پرسپولیسی دو آتیشه است اما مسابقه مافیا جای تعصب رنگی نیست. او حتی با سعید مهری (بازیکن استقلال) و سام درخشانی (هوادار استقلال) کل‌کل کرد. همین ماجرا، سردرگمی بیرانوند، بازیکن نقش دکتر را به همراه داشت؛ تا جایی که به اشتباه مریم مومن (زودیاک) و بهرنگ علوی (مافیا) را نجات داد.

 

در لحظاتی احساس می‌شد بیرو، پی به شهر بودن فرزین برده اما بر اساس همان خشم ابتدایی در ماجرای سروش، او را سیو نداد. این اتفاقات فرامتن درنهایت به نفع مسابقه تمام شد و آن را از یکنواختی نجات داد. برخی کاربران اما دروازه‌بان پرسپولیس را متهم به تعصب بی‌جا و تلاش برای محبوب شدن بیش از پیش خود نزد هواداران کرده‌اند. ما چنین عقیده‌ای نداریم ولی عده‌ای می‌گویند بیرو روی موج محبوبیت سروش هم سوار شده است.

  

مورد سوم| سام و فرزین و بهار

 

در این مسابقه هم شانس با فرزاد فرزین بود که در شب توانست استعلام دو مافیا را بگیرد و هم استدلال‌هایش یکی از پایه‌های موفقیت شهروندان بود. با این حال در بزنگاه آخر، قوی ظاهر نشد و با شک و تردید کار را ادامه داد. چون می‌توانست مریم مومن را بیرون کند تا شهر بی‌دردسر پیروز شود. درست مثل یکی از قسمت‌ها که فرزاد فرزین خوب پیش آمد اما در مرحله آشوب به اشتباه دست داد. سام درخشانی هم در فینال فینالیست‌‌های «شب‌‌های مافیا؛ زودیاک» خوش درخشید. او بارها بیرانوند را پوشش داد و استدلال آورد که شهروندی است که گرفتار تعصب شده. امیر‌حسین هاشمی اما پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد و با کمی خوش‌شانسی و کمی استدلال درست، به زودیاک دست نداد. درباره بهار قاسمی آنچه قابل ذکر است اینکه در اتاق مردگان، دست از تخریب بیرانوند برنداشت و عملکرد او را مسخره می‌کرد!

  

مورد چهارم| ساختار خوب

 

پیش‌تر اشاره کردیم که «شب‌های مافیا؛ زودیاک» از حرف‌های اضافه لطمه می‌خورد. مثل سخنرانی مطول و غرای خیابانی یا احساسی کردن فضا توسط شهرام قائدی که ربطی به مسابقه ندارند. در فینال اما همه صحبت‌ها در راستای مسابقه بود و چالش پیش از آغاز نیز جذابیت داشت و اتفاقا به ریتم مسابقه کمک کرد. حیف است به عملکرد خوب محمد بحرانی اشاره نکنیم که نه شوخی کرد؛ نه کلام اضافه بر زبان آورد و نه تذکراتش برخورنده بود. اینها از مواردی است که اولین فینال فینالیست‌های «شب‌های مافیا؛ زودیاک» را دلچسب کرده است.

 

کدخبر: ۵۵۸۱۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر