کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۰۳۱
تاریخ خبر:

این شبنم ژوست است

این شبنم ژوست است

موج واکنش‌های مثبت نسبت به عملکرد شبنم مقدمی همزمان با انتشار قسمت هفتم «صداتو»؛ او چگونه ستاره این مسابقه معمایی-موزیکال شد؟

هفت صبح| مسابقه «صداتو» یک اتفاق ویژه در برنامه‌سازی برای شبکه خانگی است. این را پیش‌تر نوشتیم و حالا باید دوباره یادآوری کرد که با گذشت هفت قسمت از فصل دوم «صداتو»، همچنان با یک محصول روپا مواجهیم. جالب‌تر اینکه نه‌تنها گرفتار رخوت و تکرار نشده، بلکه هر بار اتفاقی خاص در آن رخ می‌دهد و مخاطبان را سر ذوق می‌آورد. مثلا در همین قسمت اخیر، خواننده اصلی ترانه طوفانی تنهاترین عاشق مشخص شد؛ ترانه‌ای که 16 سال به اسم فریدون فروغی شناخته می‌شد. این ویدئو به کرات در فضای مجازی چرخید و واکنش‌های زیادی به همراه داشت. در کنار آن موجی از تحسین نیز به سمت شبنم مقدمی آمد.

 

وجه دوم ماجرا، سوژه گزارش امروز هفت‌صبح است.

 

 

مورد اول| ترکیب صداتو

 

همراهان گیم‌شو «صداتو» اطلاع دارند که در هر قسمت از این مسابقه یک شرکت‌کننده حاضر است. او باید طی چند چالش، خواننده اصلی را تشخیص بدهد و صاحب جایزه نقدی شود. شبنم مقدمی به همراه محمد بحرانی، امیر‌مهدی ژوله و محسن شریفیان نیز در مقام کمک‌کننده، نکاتی را به شرکت‌کننده می‌گویند. گاهی موفق هستند و گاه فکت آنها ، نادرست است.

 

مورد دوم| قدرت تشخیص

 

قسمت هفتم «صداتو» عرصه درخشش شبنم مقدمی بود. او که پیش‌تر نیز در تشخیص خواننده اصلی از غیر اصلی توان خود را اثبات کرده بود، این بار کار را به حد اعلا رساند. به قول امیر‌مهدی ژوله «فکت‌های مقدمی ترسناک و معمولا خیلی دقیق است!» این جمله‌ای است که او در میانه قسمت هفتم «صداتو» بیان کرد و جالب آنکه حرفش در نهایت عینیت یافت. مقدمی در چالش اول، نکته‌ای درست را به شرکت‌کننده یادآور شد و بر اساس همین فکت، «ناخواننده» از مسابقه کنار رفت. جزئیات را اشاره نمی‌کنیم چون ممکن است تصمیم به تماشای مسابقه داشته باشید. همین قدر اشاره کافی است که فکت‌ها و انتخاب‌های بعدی مقدمی نیز همگی درست از آب درآمدند. اتفاق مهمتر، پافشاری او بر عدم خواننده بودن کسی بود که دیگران نسبت به او حس مثبت داشتند. مقدمی تا انتها بر این نظر ماند و عامل اصلی برنده شدن شرکت‌کننده شد. عملکرد خوب شبنم مقدمی باعث شد کاربران فضای مجازی او را تحسین کنند؛ اتفاقی که بارها شاهد آن بوده‌ایم.

 

مورد سوم| تسلط به سوژه

 

در بخشی از قسمت اخیر «صداتو» یک خواننده، قرآن خواند. محسن کیایی (مجری) به خوانندگان بنام اشاره کرد که قاری قرآن بوده‌اند. بعد هم خاطره مشهور استاد محمدرضا شجریان را یادآور شد که در یک کشور خارجی، به جای نماینده غایب ایران، قرآن خوانده و جایزه گرفته است. شبنم مقدمی این خاطره را تکمیل کرد و نام قونیه را به زبان آورد. این دست اطلاعات است که یک کارشناس (کمک‌کننده) را وجاهت می‌بخشد. وانگهی، شبنم مقدمی اغلب ترانه‌ها و تصانیف را از حفظ است و آنها را همراه با خوانندگان زمزمه می‌کند. نمی‌دانیم ریشه در علاقه شخصی دارد یا صرفا جهت مسابقه خود را مجهز کرده. هر‌چه باشد، یک امتیاز و ارزش افزوده برای او محسوب می‌شود.

 

مورد چهارم| رفتارشناسی

 

باز هم از قسمت اخیر شاهد مثال می‌آوریم. شرکت‌کننده قسمت هفتم، با محسن کیایی شوخی کرد که چرا اذیت می‌کند و فلان ... . شبنم مقدمی رندانه وارد بحث شد که «اون که اذیت می‌کنه این یکی محسنه». اشاره‌اش به محسن شریفیان بود و همین فضای مسابقه را سرخوش کرد. در قسمت‌های مختلف «صداتو» این دست رفتارها را از مقدمی دیده بودیم. مهمتر از آن، همراهی تحسین‌برانگیزش با شرکت‌کننده‌ها و نیز خواننده‌ها است. حاصل این همدلی خلق لحظات عاطفی-احساسی است که رنگی دیگر به مسابقه می‌بخشد.

 

مورد پنجم| آداب لهجه

 

و در نهایت به یک ویژگی دیگر شبنم مقدمی اشاره کنیم و آن تلاش برای صحبت با لهجه‌های مختلف است. می‌دانید که او در عرصه بازیگری بارها چالش لهجه را تجربه کرده و تحسین‌ شده است. در «صداتو» نیز وقتی با محسن شریفیان همکلام می‌شود، سراغ لهجه بوشهری می‌رود. در قسمت اخیر نیز با لهجه کاشانی با یک خواننده حرف زد. این ماجرا روی مهمی دارد: اقدام تحسین‌آمیز یک چهره مشهور برای احترام به اقوام مختلف کشور از طریق صحبت با لهجه آنها... . «صداتو» مسابقه‌ای جذاب و محبوب است که پنجشنبه‌ها از طریق فیلیمو منتشر می‌شود. مصاف متفاوت شبنم مقدمی با این گیم‌شو، عامل جذابیت و اهمیت یافتن مضاعف آن است.

 

کدخبر: ۵۵۸۰۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر