کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۴۸۳
تاریخ خبر:

کره‌ای‌ها ماشین برقی جدید معرفی‌کردند

کره‌ای‌ها ماشین برقی جدید معرفی‌کردند

کیا EV3 مدل 2025 رسماً به بازار آمد

هفت صبح| کیا از کراس‌اوور الکتریکی EV3 پرده برداشت؛ یک خودرو با طراحی و امکانات چشمگیر و قیمت مقرون به‌صرفه که آمده است تا بازار خودروی برقی را تصرف کند. این ماشین جمع و جور و الکتریکی با یک‌بار شارژ مسافت ۵۶۰ کیلومتری را طی خواهد کرد. به هرحال بازار خودروهای برقی انگار در سمت کره و چین و شرق آسیا چنان داغ است که هر روز شاهد رونمایی از یک خودروی برقی جدید هستیم. اگرچه اروپا و آمریکا چندان در بازارشان روی خودروهای برقی مانور چندانی نمی‌دهند. در ایران هم به جرگه برقی‌دوستان پیوسته‌ایم. حالا زیرساخت خودروهای برقی در ایران با کشورهایی که عنوان شد یکی است یا خیر؟ این را مسئولان امر باید بگویند. اما مشخصات این خودروی جعبه‌ای شکل برقی چیست؟

  

مشخصات فنی کیا EV3

 

با توجه به اطلاعات منتشر شده تاکنون، کیا ای وی 3 با دو باتری پک عرضه می‌شود. نسخه پایه این کراس‌اوور باتری۵۸/۳  کیلووات ساعتی و نسخه بالارده‌تر آن تحت عنوان Long Rage باتری ۸۱/۴  کیلووات ساعتی دارد. به لطف این باتری‌ها که پیش از این هم در محصولات سری EV به کار رفته‌اند، این خودرو جدید کیا باید بتواند شعاع حرکتی بالایی داشته باشد. تخمین زده می‌شود این خودرو با یک بار شارژ مسافت 482 تا حداکثر 600 کیلومتر را طی کند.به گزارش گجت‌نیوز، کیا EV3 به‌عنوان یک محصول مقرون به صرفه‌تر از این خودروساز کره‌ای بر اساس معماری الکتریکی 400 ولتی توسعه پیدا کرده، در حالی که خودروهایی مثل شاسی‌بلند EV6 و محصولات هیوندای یا جنسیس از معماری 800 ولتی بهره می‌برند. در نتیجه سرعت شارژ EV3 نسبت به آن‌ها کمتر خواهد بود، هرچند به نوبه خود کماکان رضایت‌بخش است. به گفته کیا، شارژ این کراس‌اوور برقی از 10 تا 80 درصد با یک شارژر پرتوان حدود نیم ساعت زمان می‌برد.هر دو نسخه این شاسی‌بلند به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۵۰ کیلووات برابر با ۲۰۲ اسب بخار در محور جلو مجهز هستند و با اتکا به این موتور می‌توانند ظرف ۷/۵  ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرند. البته اگر عملکرد و خروجی این محصول کیا نتوانست توجه‌تان را جلب کند، باید تاکید کرد که کاربری، جامعه هدف و محدوده قیمتی آن این سطح از عملکرد را توجیه می‌کنند.

 

 

امکانات کابین

 

روی داشبورد شاسی‌بلند الکتریکی جدید کیا یک نمایشگر دوگانه شامل دو پنل ۱۲/۳  اینچی قرار دارد و به اهمیت دکمه‌های فیزیکی برای سهولت کار راننده هم توجه شده است. حتی یک میز کشویی در دسترس قرار دارد که می‌توان روی آن وسایلی مثل لپ‌تاپ قرار داد و فضایی هم برای نگهداری وسایل، مواد غذایی و… اختصاص داده شده است.

 

 

تاریخ عرضه و قیمت

 

کیا EV3 مدل 2025 با محدوده قیمت بین 35 تا 50 هزار دلار خانواده‌هایی را هدف گرفته است که دنبال یک خودرو تمام برقی با قیمت مقرون به صرفه‌اند. در واقع کیا حتی پیش‌بینی می‌کند این خودرو بین پرفروش‌ترین محصولات آن جا بگیرد و در ایالات متحده 70 تا 80 هزار نسخه از آن به فروش برسد. باید دید این رویکرد کره‌ای‌ها در طراحی، توسعه و قیمت‌گذاری این خودرو چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.این کراس‌اوور برقی ابتدا در تابستان پیش رو در کره‌جنوبی عرضه می‌شود و تا انتهای سال جاری میلادی به اروپا راه پیدا می‌کند. عرضه این خودرو در آمریکا برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

 

کدخبر: ۵۵۹۴۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر