کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۹۰۲
تاریخ خبر:

خودروهای قدیمی در راه شمال ‌+ عکس

خودروهای قدیمی در راه شمال ‌+ عکس

تور رالی خودروهای کلاسیک با حمایت خودروسازی ایلیا برگزار شد

هفت صبح| تور رالی خانوادگی خودروهای کلاسیک این بار با حمایت صنایع خودروسازی ایلیا برگزار شد. این تور دور روزه به مقصد شمال کشور بود که محصولات خودروسازی ایلیا به همراه خودروهای کلاسیک از مسیر چالوس راهی این سفر جاده‌ای شدند. خودروهای دایون Y7، دایون DX و VGV ایلیا در این تور دو روزه حضور داشتند.

تور خانوادگی رالی خودروهای کلاسیک و محصولات خودروسازی ایلیا خودرو۳

در این برنامه خودروهای خاصی حضور داشتند که هر یک از آنها نمادی از تاریخ صنعت خودرو و خاطراتی زنده از دهه‌های قبل بودند. البته خودروهای‌ دیگری همچون BMW اتاق E46 ‌ یا بنزهای W124 نیز از جمله خودروهایی بودند که در این تور حضور داشتند و طبق تعاریف فدراسیون وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) کم‌کم در رده خودروهای New Classic دسته‌بندی می‌شوند.

تور خانوادگی رالی خودروهای کلاسیک و محصولات خودروسازی ایلیا خودرو

ازجمله خودروهای حاضر در تور کلاسیک می‌توان به این موارد اشاره کرد: مرسدس بنز دبلیو123، دبلیو 116، دبلیو 114 و دبلیو 107 اشاره کرد. همچنین جگوار XJ ، کراس‌اوور امپریال‌، دوج کرنت‌، لوتوس الیز، شورولت ایمپالا اس‌اس و فورد تاندربرد نیز در این تور بودند. ب‌.ام.و ای ۳۰ وای 46 نیز در این تور حاضر بودند. البته حضور مینی‌ماینرها و فولکس‌ قورباغه‌ها را نیز در نظر بگیرید.

تور خانوادگی رالی خودروهای کلاسیک و محصولات خودروسازی ایلیا خودرو۲

آیت کاظمی مسئول برگزاری این تور به همت تیم اجرایی شرکت درفش کاویان این مراسم را با حمایت خودروسازی ایلیا و شهرک اتومبیل گودرزی برگزار کردند. دایون Y7، دایون DX و VGV ایلیا که در این رالی خانوادگی حضور داشتند، این مشخصات را دارا هستند:

    

دایون Y7

 

این خودروی غول‌پیکر که به تازگی شرایط فروش خوبی از سوی ایلیا موتور برایش اعلام شده است و اتفاقا در این تور یک تست جاده‌ای را هم از سر گذراند؛ این شرایط را دارا است: از لحاظ مشخصات فنی باید در نظر داشت که دایون Y7 از لحاظ آفرودی، یک غول به تمام معناست. شاسی مستقل خودرو به آن اجازه می‌دهد تا از عهده شرایط سخت آفرودی بر بیاید و Y7 را به یکی از معدود خودروهای مونتاژی بازار با قابلیت آفرودی تبدیل کند.قابلیت آفرودی فوق در شرایطی تأمین می‌شود که قیمت این خودرو نسبت به دیگر محصولات شاسی‌مستقل بازار بسیار مناسب‌تر است. همین قابلیت آفرودی با سیستم تعلیق مولتی‌لینک و فنر لول ردیف عقب باعث می‌شود تا دایون Y7 حتی در جاده‌های شهری و بین شهری نیز سواری نرمی را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد. 

 

 

کدخبر: ۵۵۸۹۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر