کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۵۶۳
تاریخ خبر:

هیوندای i۳۰ مدل ۲۰۲۵ معرفی شد | توانمند اما مقرون به‌صرفه

هیوندای i30 مدل 2025 معرفی شد | توانمند اما مقرون به‌صرفه

یک رقیب جدی برای هاچ‌بک‌های اروپایی و ژاپنی

هفت صبح| اگر از آن دسته افرادی هستید که به خودروهای اسپرت یا هاچ‌بک علاقه دارید، حتما با «هیوندای i30» آشنا هستید. این محصول پس از عرضه در سال 2007 پرچمدار محصولات هیوندای در کلاس هاچ‌بک‌های شهری شد. خودرویی جذاب و جوان‌پسند که تلفیقی از فرم یک خودروی هاچ‌بک و خلقیات یک خودروی کوپه است. هیوندای i30 که با رنگ‌بندی متنوع و شاد ‌ روی خط تولید رفت، با خیابان‌های کشورمان بیگانه نیست و به ایران نیز آمد‌ اما از آنجا که سلیقه مشتریان ایرانی همواره به سمت خودروهای بزرگ‌تر مثل کراس‌اوورها و سدان‌های لوکس میل می‌کند، این خودرو آنگونه که باید و شاید نتوانست خودی نشان دهد. با این حال i30 در سال‌های نخست عرضه در ایران به لطف قیمت مناسب خود توانست بازار نسبتا خوبی را برای خود دست و پا کند. حالا و پس از گذشت 15 سال از زمان معرفی نسل نخست این محصول، شرکت هیوندای نسخه به‌روز شده i30 را روانه بازار ساخته است.

    

چهره ظاهری

Hyundai-i30-2025-1024-03

نسل نو i30 با داشتن فرم بدنه‌ای میان هاچ‌بک شهری و فست‌بک، تعبیر تازه خودروساز کره‌ای از خودروی ارزان‌قیمت جوان‌پسند است. با نیم‌نگاهی به شکل ظاهری i30 زبان طراحی دیگر محصولات هیوندای همچون نسل نو الانترا و سوناتای جدید را به وضوح خواهیم دید. بهره‌گیری از خطوط نرم و مواج در سرتاسر بدنه از i30 خودرویی فانتزی ساخته. چراغ‌های کشیده جلو به همراه عناصری چون جلوپنجره عظیم‌الجثه شش ضلعی و سقف پانورامیک را می‌توان از مهمترین عناصر طراحی خارجی i30 نامید. گفتنی آنکه نسخه‌های فست‌بک و استیشن i30 نیز در دسترس مشتریان خواهد بود.

   

Hyundai-i30_Fastback-2025-1024-0c

توانایی فنی

 

مدیران هیوندای به خوبی می‌دانند که همه چیز در ظاهر خلاصه نشده! از همین رو این خودروساز کره‌ای اعلام کرده ‌‌مدل جدید i30 را با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های کارآمد عرضه خواهد کرد. اصلی‌ترین آنها پیشرانه 4 سیلندر یک لیتری از نوع توربو بوده که توانایی تولید 120 اسب بخار قدرت را داراست. ضمن آنکه 180 نیوتن متر بیشینه گشتاوری است که این پیشرانه تولید و در اختیار راننده قرار خواهد داد. همچنین پیشرانه ۱/۵ لیتری T-GDI با 160 اسب بخار قدرت، دیگر پیشرانه‌ای است که مشتریان i30 می‌توانند انتخاب کنند. مهم‌ترین برگ برنده پیشرانه جدید i30 را باید میزان مصرف سوخت آن دانست که به لطف بهره‌گیری از سامانه‌های نوینی چون سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و کنترل الکترونیکی مجموعه اگزوز، یکی از کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌های این کلاس به شمار می‌آید. در کنار پیشرانه‌های کارآمد، دو نوع جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و خودکار نیز برای i30 قابل سفارش است. ضمن آنکه مدل قدرتمندتر i30 که با پسوند N قرار است به بازار عرضه شود (i30 N) با پیشرانه 2 لیتری توربوی خود می‌تواند 275 اسب بخار قدرت و 392 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. اعداد و ارقامی که برای چنین محصولی خیره‌کننده به شمار می‌آید و می‌تواند از i30N یک رقیب جدی برای خودروهای اسپورت اروپایی و ژاپنی بسازد. همچنین رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای ساخت شرکت «میشلن»، رکاب‌های جانبی قرمزرنگ، اگزوزهای بزرگ‌تر و کالیپر ترمز با رنگ قرمز از دیگر تفاوت‌های نسخه N با مدل استاندارد i30 خواهد بود.

 

مدل جدید هیوندای i30 قرار است در سه سایت تولیدی واقع در کره‌جنوبی، جمهوری چک و الجزایر به تولید برسد. این خودرو با قیمت پایه 23 هزار دلار در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد که با قیمت کمتر نسبت به رقبای ژاپنی و اروپایی خود می‌تواند در مدت زمان کوتاهی نگاه‌های بسیاری را به سمت خود جلب کند.

 

کدخبر: ۵۵۸۵۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر