کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۹۰۰
تاریخ خبر:

ب.‌ام.‌و برقی به ایران می‌آید؟

ب.‌ام.‌و برقی به ایران می‌آید؟

ورود ماشین‌های برقی‌‌ راحت‌تر از بنزینی‌ها شده است

هفت صبح| چند روز قبل خبر آمد که قیمت‌گذاری خودروهای برقی آزاد شده است.  سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، دراین‌خصوص گفته بود که «اعضای شورای رقابت به اتفاق آرا مصوب کردند خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن خارج شود.»

 

مصوبه ۵۴۳ دستورالعمل شورای رقابت برای خودروهای انحصاری است که در بهمن ماه ۱۴۰۱ صادر شد و هم اکنون بر اساس این دستورالعمل سازمان حمایت قیمت تمام‌شده خودرو را محاسبه و وزارت صمت به عنوان تنظیم‌گر فنی آن را به خودروسازان ابلاغ می‌کند اما اصلاً چرا دولت به این فکر افتاد که قیمت‌گذاری خودروهای برقی را آزاد کند؟ به گزارش اسب بخار، بدون شک دولت پیش‌بینی می‌کرد که استقبال از این خودروها ناچیز باشد و به همین دلیل تعرفه واردات این خودروها را به صفر رساند تا هزینه واردکنندگان در این زمینه کاهش پیدا کند.در مرحله بعد، ابتدا فروش این خودروها را به تاکسیرانی در دستور کار قرار داد تا از مرجعی پیش از مردم، خودروهای برقی، راه خود را به بازار باز کنند اما این طرح شکست خورد و پس از آن عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارد مرحله اجرا شد. با این وجود عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نیز دستاورد چندانی نداشت و مردم این خودروها را نخریدند.حال تعدادی خودرو روی دست واردکنندگان مانده و کسی خریدارشان نیست. خودروهایی که عمدتاً با سرمایه‌های تضمین شده از بانک‌های دولتی و خصولتی و تسهیلات این چنینی وارد شده‌اند و اگر به فروش نرسند، علاوه بر واردکنندگان دولت نیز ضرر خواهد دید.براین‌اساس موضوع آزادسازی قیمت خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفت و اکنون شرکت‌های واردکننده می‌توانند برای این خودروها نرخ تعیین کنند و این مسئله موجب ‌ رقابت بین این شرکت‌ها خواهد شد تا خودروهای خود را به فروش برسانند. حالا در این اثنا هر روز خبری از ورود ماشین‌های برقی جدید به گوش می‌رسد. طی آخرین اخباری که منتشر شده، باید منتظر ورود یک ب.‌ام.‌و برقی به بازار باشیم. حالا بازار که می‌گوییم منظور همان وارد شدن خودرو به کشور است، چون انگار ورود این ماشین‌های وارداتی به مرحله عرضه و بازار ، داستان‌ها و حواشی بسیاری دارد.

 

 

  

BMW i3 eDRIVE برقی وارد شد

 

گجت نیوز و چرخان، دو رسانه خودرویی عکسی از ورود این ب.‌ام.‌و برقی به کشور منتشر کرده‌اند. به گفته آنها و طبق آخرین اخبار خودرو، با افزایش سقف قیمتی مجاز برای واردات خودروهای برقی به ۴۰ هزار یورو، شاهد واردات خودروهای الکتریکی بنام و شناخته شده از کمپانی‌های خودروسازی بزرگ جهان به کشور هستیم. پس از اعلام خبر واردات آئودی Q4 E-Tron توسط نادین خودرو به کشور، اکنون قرار است تا نمونه‌ای از خودروی برقی BMW i3 eDRIVE برای انجام تست و تعیین تکلیف‌های بعد آن وارد کشورمان شود.

 

 

 

مشخصات فنی احتمالی ب.‌ام.‌و i3 eDRIVE وارداتی

 

طبق شایعات و بر حسب سنت، به‌واسطه محدودیت‌های وارداتی، تیپ پایه این خودرو با عنوان 35L به بازار کشورمان عرضه خواهد شد که مجهز به یک پیشرانه الکتریکی با نهایت قدرت ۲۱۰ کیلووات یا ۲۸۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر است. ظرفیت باتری‌های این خودرو ۷۰ کیلووات‌ساعت اعلام شده که ۵۲۶ کیلومتر برد مسافت نهایی با یک بار شارژ کامل را ارائه می‌دهد.

 

 

 

امکانات رفاهی و ایمنی

 

از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به نمایشگر کنسول مرکزی و کلاستر یکپارچه ۲۴ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، ترمز پارک برقی و اتوهلد (Auto Hold)، انتخاب ۳ حالت رانندگی مختلف، صندلی برقی راننده و سرنشین به‌همراه گرم‌کن، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پایش جلو و عقب، سیستم مانیتورینگ فشار باد و دمای تایرها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص فاصله از خودروی جلو، هشدار خروج از خط، دستیار تشخیص علائم جاده، رادار نقطه کور، دستیار تغییر خط، دستیار تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سیستم کمکی پارک، هشدار برخورد از جلو با قابلیت ترمزگیری خودکار و تشخیص عابر پیاده، دستیار رانندگی در ترافیک، هشدار ترافیک عقب و نور بالای هوشمند اشاره کرد.

 

کدخبر: ۵۵۸۹۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر