کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۰۳۵
تاریخ خبر:

طبقه متوسط کدام خانه‌ها را اجاره می‌کنند؟

طبقه متوسط  کدام خانه‌ها  را اجاره می‌کنند؟

نگاهی به اجاره‌خانه در محله‌های کریمخان، ولیعصر، گیشا، سهروردی، اکباتان و فاطمی

هفت صبح| طبقه متوسط پایتخت به مناطق مرکزی شهر علاقه بیشتری دارد. وجود مراکز خرید، کافه‌ها، رستوران‌ها و کتابفروشی‌ها و سالن‌های سینما و...، از یک طرف و دسترسی راحت به مترو و اتوبوس و تاکسی از طرف دیگر می‌تواند باعث محبوبیت یک محله، نسبت به دیگری شود. البته گاهی برخی از محله‌ها تبدیل به برند می‌شوند که طبقه متوسطی‌ها می‌خواهند هر طور شده ساکن یکی از آنها باشند. در اغلب محله‌های محبوب طبقه متوسطی‌ها، میزان ودیعه به‌طور متوسط امسال 600 تا 750میلیون تومان است. خانه‌ها در کریمخان، از قیمت بالاتری نسبتا به دیگر محله‌ها برخوردارند و واحدهای 50 تا 60متری هم نسبتا به‌وفور پیدا می‌شود. اغلب واحدهایی که این روزها آگهی می‌شوند، امکانات کاملی دارند.

 

 

کریمخان؛ متوسط ودیعه 750 میلیون

 

یکی از محله‌های پرطرفدار در مرکز شهر، کریمخان است که به‌دلیل نزدیکی به مترو، وجود کافه‌ها و رستوران‌ها و کتاب‌فروشی‌ها و گالری‌ها مورد توجه طبقه متوسط قرار گرفته. با اینکه این ناحیه در طرح ترافیک قرار گرفته اما طرفداران زیادی دارد.

 

در بهجت‌آباد برای اینکه بخواهید، یک خانه 80 متری را رهن کنید به یک میلیارد و 300میلیون تومان پول نیاز دارید. این واحد مسکونی سال 1398 ساخته شده و دو اتاق‌خواب دارد و در طبقه پنجم قرار گرفته است. پنجره‌های زیاد باعث شده خانه پرنور باشد و از امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ برخوردار است و به مترو و بی‌آرتی دسترسی مناسبی دارد.

 

در خیابان سمیه نبش ایرانشهر، یک واحد 70متری آگهی شده که قدیمی و 28سال ساخت است و در طبقه اول از ساختمانی هشت طبقه قرار گرفته. این خانه فاقد امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است و ماهی 18میلیون تومان اجاره دارد. برای سکونت در چنین واحدی باید در ابتدا 100میلیون تومان ودیعه بپردازید.

 

در حوالی کریمخان برای اینکه بتوانید واحدی 200متری و چهارخوابه اجاره کنید، باید 750میلیون تومان ودیعه بپردازید و ماهیانه 25میلیون تومان به‌ حساب صاحب ملک واریز کنید. این خانه در طبقه دوم ساختمانی 10طبقه قرار گرفته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است. اگر دنبال خانه کلیدنخورده باشید، می‌توانید خانه‌ای 105متری و نوساز و دوخوابه را با پرداخت یک میلیارد و 600میلیون تومان رهن کنید.

 

البته صاحب آن از شما می‌پذیرد، اگر بخواهید آن را با یک میلیارد و 400 میلیون تومان ودیعه و ماهی 6میلیون تومان اجاره عوض کنید. این خانه دارای پنجره‌های نه چندان زیاد اما معماری داخلی مدرن و جذاب است. رهن خانه‌ای 82متری و دوخوابه در ایرانشهر که حیاط خلوت هم دارد، یک میلیارد تومان تعیین شده. خانه‌ای که در موردش حرف می‌زنیم، در طبقه اول قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و سالن آن پرنور و پر پنجره به‌حساب می‌آید.

 

 

ولیعصر؛ متوسط ودیعه 750میلیون

 

خیابان ولیعصر، البته تنها بخش مرکزی آن جزو محله‌های محبوب طبقه متوسط به شمار می‌رود. مثلا اگر شما بخواهید واحدی 105متری و دو خوابه که در سال 1385 ساخته شده را اجاره کنید، به یک میلیارد و 200میلیون تومان پول‌پیش نیاز خواهید داشت و باید 5میلیون تومان هم اجاره پرداخت کنید. این خانه پرنور است و بازسازی چندانی داخل آن صورت نگرفته و در طبقه پنجم ساختمانی شش طبقه قرار گرفته. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، دارای آسانسور و پارکینگ است اما انباری ندارد. شما می‌توانید با 750میلیون تومان واحدی 60متری و 17سال ساخت را در ولیعصر رهن کنید که در طبقه چهارم قرار گرفته و آسانسور ندارد. این خانه دارای پارکینگ و انباری است اما از نظر معماری داخلی و میزان نور و... چنگی به دل نمی‌زند. با این‌حال، وجود تراس ممکن است شما را وسوسه کند تا چنین واحدی را اجاره کنید. خانه‌ای 76متری و نسبتا نامرتب که در طبقه همکف قرار گرفته را می‌شود با 400میلیون تومان ودیعه و ماهی 15میلیون تومان، در حوالی ولیعصر اجاره کرد. این خانه پارکینگ ندارد اما دارای آسانسور و انباری است و دو اتاق‌خواب دارد و سال 1388 ساخته شده. درصورتی‌که بخواهید یک واحدی 130متری و سه‌خوابه در نزدیکی میدان ولیعصر اجاره کنید، باید علاوه بر یک میلیارد و 500میلیون تومان ودیعه، ماهی 10میلیون تومان هم اجاره بپردازید. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و شش سال از زمان ساخت آن می‌گذرد.

 

 گیشا؛ متوسط ودیعه 600 میلیون

 

گیشا کمی به مرکز شهر دور است. اما به‌دلیل دسترسی نسبتا مناسب، دور بودن از طرح ترافیک و نزدیکی به ایستگاه مترو و بی‌آرتی و تعدادی از مهم‌ترین دانشگاه‌ها، موردعلاقه طبقه متوسط است. اگر بخواهید یک خانه نقلی 50متری در گیشا اجاره کنید که 9سال قبل ساخته شده و یک‌خوابه است، باید 200میلیون تومان پول بدهید و ماهی 20میلیون تومان هم به‌حساب صاحب ملک بریزید. خانه در طبقه سوم از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و به مترو ژاندارمری نسبتا نزدیک به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید در گیشا با پرداخت 600میلیون تومان ودیعه و ماهی 30میلیون تومان خانه‌ای سه سال ساخت را اجاره کنید که 100متری و دوخوابه است و در طبقه اول قرار گرفته. این خانه دارای امکانات کامل بوده و شمالی است و نور خوبی دارد. اما در طراحی داخلی آن دقت زیادی به‌کار نرفته. یک گزینه دیگر که ما به آگهی آن برخوردیم، 110متری و دوخوابه بوده و سال 1396 ساخته شده است. این خانه با ودیعه یک میلیارد تومانی و اجاره 30میلیون تومان، انتظار مستاجران را می‌کشد. واحدی که درموردش حرف می‌زنیم،‌ نزدیک پارک گفتگو بوده و در طبقه دوم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و پنجره‌های بزرگ و معماری داخلی زیبایی دارد. برای خانه 70متری و 12سال ساخت که دو اتاق‌ دارد، باید 400 میلیون تومان ودیعه بپردازید. میزان اجاره چنین خانه‌ای در محله گیشا 18میلیون تومان است و واحدی که برای اجاره گذاشته شده، در طبقه چهارم قرار گرفته. ساختمان فول‌امکانات بوده و به اتوبان حکیم نزدیک است.

 

 

 سهروردی؛ متوسط ودیعه 500 میلیون

 

خیابان سهروردی دسترسی خوبی به مرکز شهر دارد، داخل محله تقریبا به همه‌چیز دسترسی دارید و البته از آنجایی که طرح است، امکان دارد در دردسر بیفتید. برای اجاره واحدی 85متری وچهار سال ساخت در این محله به 500میلیون تومان پول‌پیش و ماهی 25میلیون تومان نیاز خواهید داشت. این خانه دوخوابه بوده؛ در طبقه اول قرار گرفته و دارای انباری، پارکینگ و آسانسور است و پاسیو مسقف است و نور خوبی دارد.

 

در خیابان هویزه واقع در سهروردی شمالی، با یک میلیارد تومان ودیعه و ماهی 21میلیون تومان می‌شود واحدی را با متراژ 103 متری اجاره کنید که در طبقه سوم از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و سال 1397 ساخته شده و دوخوابه است. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و پنجره‌های زیاد و تراس است. کسانی‌که دنبال خانه بزرگ و سه‌خوابه در سهروردی می‌گردند، می‌توانند با یک میلیارد و 800میلیون تومان، واحدی 120متری را که سه‌سال قبل ساخته شده و معماری داخلی جذابی دارد را رهن کنند. این خانه در طبقه سوم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و بالکن است و کمد دیواری بزرگی دارد. همچنین شما می‌توانید در سهروردی جنوبی خانه‌ای 90متری و دوخوابه را که قدیمی‌ساز است و سال 1377 ساخته شده با یک میلیارد تومان رهن کنید. این خانه دارای پارکینگ است و در طبقه دوم از ساختمانی سه طبقه قرار گرفته و بازسازی آن مربوط به گذشته است. گزینه دیگر که چشم ما به آگهی آن خورد، 65متری و یک‌خوابه است و سه سال قبل ساخته شده. برای رهن چنین واحدی باید یک میلیارد و 80میلیون تومان پول داشته باشید.

 

 

اکباتان؛ متوسط ودیعه 500میلیون

 

شهرک اکباتان برخلاف گزینه‌های دیگر نه تنها در مرکز شهر قرار نگرفته بلکه دسترسی به آن در غرب تهران کمی هم سخت است. با این‌حال به‌دلیل دسترسی به مترو، فضای باز و سینما و کافه‌ها و رستوران‌ها، یکی از نقاط موردتوجه برای طبقه متوسط به‌شمار می‌رود. خانه‌های این شهرک در دهه 50شمسی ساخته شده‌اند و قدیمی هستند، با این‌وجود از آسانسور و پارکینگ برخوردارند. مثلا شما می‌توانید خانه‌ای 135متری و دو خوابه را در فاز دو با 500میلیون تومان ودیعه و ماهی 29میلیون تومان اجاره کنید. این واحد در طبقه هفتم قرار گرفته و دسترسی مناسبی به مترو، کافه‌ها و مرکز خرید دارد.

 

درصورتی‌که دنبال واحدهای نقلی اکباتان بگردید، می‌توانید خانه 66متری و یک‌خوابه را که بازسازی چندانی هم در آن صورت نگرفته را با رهن 900میلیون تومان در اختیار داشته باشید. این خانه در طبقه هشتم قرار گرفته و فقط با اجاره آن، به آسانسور دسترسی دارید و نمی‌توانید خودروی خود را در پارکینگ بگذارید. با همان متراژ واحد دیگری هم وجود دارد که یک خوابه بوده و در طبقه یازدهم قرار گرفته و آن هم فقط آسانسور دارد و بازسازی جدیدی در آن صورت نگرفته. ودیعه چنین واحدی 300میلیون تومان و اجاره‌اش 20میلیون تومان در نظر گرفته شده است. درصورتی‌که یکی از واحدهای 135متری و دوبلکس اکباتان را بخواهید، می‌توانید با پرداخت پول‌پیش 500میلیون تومانی و اجاره 30میلیونی، کار خود را راه بیندازید. این خانه در طبقه ششم قرار گرفته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است و نسبتا تمیز است اما بازسازی خاصی روی آن صورت نگرفته.

 

 

فاطمی؛ متوسط ودیعه 700 میلیون

 

خیابان فاطمی که از یک طرف به امیرآباد نزدیک است و از طرف دیگر به میدان ولیعصر، جزو محله‌های محبوب است. دسترسی بالا به مترو و بی‌آرتی و وجود امکانات فراوان برای خرید و مراکز درمانی و ... باعث شده طبقه متوسط از محله فاطمی استقبال کند. در صورتی‌که بخواهید واحدی 60متری و یک‌خوابه را در فاطمی اجاره کنید که قدیمی و متعلق به سال 1375 است و بازسازی‌نشده به 200 میلیون تومان ودیعه و ماهی 16میلیون تومان اجاره نیاز دارید. این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و در طبقه پنجم قرار گرفته و نور فراوانی دارد.

 

در خیابان کاج‌جنوبی واحدی 125متری و 18سال ساخت وجود دارد که در طبقه دوم ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و دوخوابه است و آسانسور ندارد. در عوض می‌توانید خودروی خود را در پارکینگ ساختمان بگذارید و روی انباری آن حساب کنید. رهن خانه‌ای که در موردش حرف می‌زنیم، یک میلیارد و 350میلیون تومان تعیین شده. واحدی 75متری در خیابان سیندخت، 700میلیون تومان ودیعه و ماهی 11میلیون تومان اجاره دارد. این خانه سال 1380، ساخته شده و دارای پارکینگ و انباری است و در طبقه اول قرار گرفته. برای اجاره یک خانه بزرگ سه‌خوابه با متراژ 140متر که کلیدنخورده است باید علاوه بر یک میلیارد و 500میلیون تومان ودیعه، ماهی 21میلیون تومان به‌ حساب صاحبخانه واریز کنید. این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و نور خوب و معماری داخلی زیبایی دارد.

کدخبر: ۵۵۹۰۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر