کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۶۷۰
تاریخ خبر:

اسرار خرید خانه در اطراف تهران | جایی برای بودجه زیر ۲ میلیارد تومان

اسرار خرید خانه در اطراف تهران | جایی برای بودجه زیر ۲ میلیارد تومان

اگر برای خرید خانه کمتر از دو میلیارد تومان بودجه دارید، می‌توانید سراغ یکی از شهرهای جدید بروید

هفت صبح| خرید خانه در اطراف تهران و شهرهای نسبتا جدید مانند پردیس، پرند و اندیشه و هشتگرد، پول نسبتا کمتری در مقایسه با داخل تهران نیاز دارد. درحال‌حاضر ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در تهران، بالای دو میلیارد تومان قیمت دارند. این قیمت اغلب شامل واحدهای قدیمی‌ساز و بدون امکانات در محله‌های ارزان‌قیمت پایتخت می‌شود. اما اگر نخواهید دو میلیارد تومان برای خرید خانه هزینه کنید و کماکان می‌خواهید در نزدیکی پایتخت ساکن باشید و رفت‌وآمدتان به دلایل کاری و ...، نسبتا آسان صورت بگیرد، شهرهای جدید اطراف تهران یکی از گزینه‌ها به حساب می‌آیند.

 

در اغلب این شهرها برای خرید خانه‌ای متوسط و فول امکانات بین یک میلیارد و 300میلیون تومان تا یک میلیارد و 800میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. در بین این نواحی قیمت هر متر خانه در هشتگرد با وجود مترو ارزان‌تر است و حتی با متری 14میلیون و 200هزار تومان می‌توانید صاحب خانه شوید.

 

گران‌ترین خانه‌ها را پردیس دارد که در فاصله یک ساعته با تهران قرار گرفته و فاقد مترو است. پرند، پیش از آذر سال 1402، در ارزانی به هشتگرد شباهت داشت اما با احداث مترو، قیمت خانه‌ها در آن اندکی بالا رفته. اندیشه دسترسی به مترو ندارد اما فاصله‌اش تا تهران حدودا نیم ساعت تا 40دقیقه است و در مقایسه با دیگر شهرها، قدیمی‌تر و شناخته‌ شده‌تر به حساب می‌آید.

 

 

 

 

پرند؛ حداقل متری 16میلیون تومان

 

مترو پرند از آذر ماه راه افتاده و از ساعت پنج و نیم صبح تا شش و نیم عصر، هر دو ساعت یک‌بار از تهران به سمت این شهر جدید حرکت می‌کند. پرند قبل از احداث مترو از قیمت نسبتا پایین‌تری در مقایسه با دیگر شهرهای جدید برخوردار بود اما ظاهرا ایجاد خط مترو قیمت خانه‌ها را در این شهر جدید کمی بالا برده.

 

بیشتر آپارتمان‌های پرند، که این روزها برای فروش آگهی می‌شوند؛ متراژ متوسط دارند. مثلا یکی از آن‌ها که 91متری است و کلید نخورده و در سال 1402، ساختش تکمیل شده، یک میلیارد و 620هزار تومان فروخته می‌شود. هر متر از این واحد مسکونی، 17میلیون و 802هزار تومان بوده و آسانسور و انباری دارد اما فاقد پارکینگ است. طبق گفته صاحب ملک، اگر خریدار 200میلیون تومان پول کم داشته باشد، می‌تواند این خانه را خریده و 200میلیون تومان آن را رهن دهد.

 

گزینه بعدی، سال 1401 ساخته شده و دو خوابه و 88 متری است. برای خرید چنین خانه‌ای که در طبقه چهارم قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد، باید متری 17میلیون و 954هزار تومان کنار بگذارید و در نهایت، یک میلیارد و 580میلیون تومان پول بدهید. در آگهی این واحد مسکونی در پرند آمده که لوکیشن و دسترسی خوبی دارد و خانه آفتاب‌گیر است و در نزدیکی امکانات رفاهی و آموزشی و درمانی قرار گرفته.

 

یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها مربوط به آپارتمان‌های مشهور به هسا3 در پرند است که 75 متری و دو خوابه بوده و یک میلیارد و 200میلیون تومان قیمت خورده است. خانه‌ای که از آن حرف می‌زنیم، سال 1399 ساخته شده و در طبقه دوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ دارد.

 

یکی دیگر از مالکانی که خانه‌اش در هسا3 قرار گرفته، واحد 95 متری و کلیدنخورده را با قیمت یک میلیارد و 590 میلیون تومان می‌فروشد. این خانه در طبقه سوم قرار گرفته و دارای آسانسور، پارکینگ و انباری است و هر متر از آن، 16 میلیون و 736هزار تومان قیمت دارد.

 

اگر دنبال خرید خانه‌ای در نزدیکی مترو پرند باشید، خرجتان بالا می‌رود. مثلا یکی از آنها که امسال ساختش تکمیل شده و کاملا نوساز و کلیدنخورده است، متری 40میلیون تومان قیمت دارد و برای واحد 95 متری دوخوابه باید سه میلیارد و 800میلیون تومان هزینه کنید. این آپارتمان دارای آسانسور و انباری و پارکینگ است و روبه‌روی مترو قرار گرفته. البته علت دیگر قیمت بالای چنین واحدی این است که در فاز یک پرند قرار گرفته که قیمت‌ها بالاتر است. برای نمونه در همان حوالی، واحدی 90متری و دوخوابه که سال 1402 ساخته شده، سه میلیارد و 400میلیون تومان قیمت دارد و هر مترش 37میلیون و 770هزار تومان است.

 

 

  هشتگرد؛ حداقل متری 14/2 میلیون تومان

هشتگرد هم مانند پرند، مترو دارد و با این‌حساب، کسانی‌که در پایتخت کار می‌کنند، می‌توانند بدون نگرانی از مسافت و نحوه رفت‌وآمد سراغ خرید خانه در این شهر جدید بروند. اگر بخواهید در فاز دو هشتگرد خانه‌ای 90 متری و دوخوابه بخرید که در سال 1398 ساخته شده، باید دو میلیارد و 580 هزار تومان هزینه کنید. قیمت هر متر از چنین واحدی، 28میلیون و 660هزار تومان است. خانه در طبقه سوم قرار گرفته، نور واحد خوب است و تراس و یک حیاط کوچک باعث شده تا این ساختمان فول امکانات قیمت کمی بالاتری از متوسط خانه‌های هشتگرد داشته باشد. در خیابان پردیس و فاز هفت هشتگرد با پرداخت یک میلیارد و 135میلیون تومان می‌توانید واحدی 80متری و چهار سال ساخت و دوخوابه بخرید که در طبقه دوم از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته است. این ساختمان فقط آسانسور دارد و فاقد پارکینگ و انباری است. اما داخل واحد دارای نور زیاد و معماری داخلی قابل‌قبول است. هر متر از چنین واحدی، 14میلیون و 187هزار تومان فروخته می‌شود. با متری 18میلیون و 380هزار تومان می‌توان در فاز دو هشتگرد، دنبال خانه‌ای 105متری و 15سال ساخت بود. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، یک میلیارد و 930هزار تومان قیمت دارد و در طبقه اول قرار گرفته. نبود آسانسور برای چنین واحدی چندان مسئله مهمی نیست و داشتن پارکینگ و انباری این نقص را جبران کرده. در منطقه مهستان هشتگرد با با یک میلیارد و 380میلیون تومان می‌شود، سراغ خرید آپارتمانی 98 متری و دوخوابه رفت که سال 1398 ساخته شده و در طبقه سوم از ساختمانی چهار طبقه و فول‌امکانات قرار گرفته است. دسترسی ساختمان به مراکز تجاری و مراکز آموزشی خوب توصیف شده و قابلیت رهن تا 200میلیون تومان را دارد. در فاز سه اگر دنبال واحدی 105متری و کلیدنخورده باشید، به دو میلیارد و 490میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. این خانه در طبقه سوم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. روبه‌روی مترو هشتگرد با پرداخت یک میلیارد و 180میلیون تومان می‌توانید خانه‌ای 80متری و هفت سال ساخت و دوخوابه بخرید که در طبقه دوم ساختمانی دو طبقه قرار گرفته و فاقد امکاناتی مانند پارکینگ و آسانسور و انباری و تراس است. همچنین در فاز چهار که به مترو نزدیک است، می‌توانید خانه‌ 80متری و دوخوابه و ساخت سال 1397 را با قیمت یک میلیارد و 300میلیون تومان بخرید. این واحد مسکونی در طبقه دوم ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و دارای امکانات کامل است و نور خوبی دارد اما معماری داخلی آن چنگی به دل نمی‌زند.

 

 

 پردیس؛ حداقل متری 25 میلیون تومان

 

پردیس بین 50 دقیقه تا یک ساعت با تهران فاصله دارد و هنوز مترو آن تاسیس نشده است. شما فعلا دو گزینه برای رسیدن از تهران به پردیس و بالعکس مقابل خود دارید. اول این‌که با استفاده از ماشین شخصی راه را طی کنید و دوم اینکه از اتوبوس‌هایی که روزانه چنین راهی را می‌روند و ساکنان را جابه‌جا می‌کنند، استفاده کنید.

 

اگر بخواهید در واحدهای کوزو که ترکیه آنها را ساخته، خانه‌ای 87متری و یک سال ساخت و دوخوابه بخرید، باید دو میلیارد و 550میلیون تومان هزینه کنید. این خانه در طبقه دوم ساختمانی قرار گرفته که دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و نور نسبتا خوبی دارد. هر متر از این واحد مسکونی با قیمت 29میلیون و 310هزار تومان فروخته می‌شود. شما می‌توانید در فاز 11 و زون یک پردیس، سراغ واحدی 87 متری و نوساز بروید که کلیدنخورده به‌حساب می‌آید و دو اتاق‌خواب دارد. این خانه در طبقه دوم از برجی 14 طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و هر متر از آن با قیمت 31میلیون و 609هزار تومان فروش می‌رود.

 

در همان فاز با دو میلیارد و 500میلیون تومان می‌توانید واحدی 87 متری و دوخوابه بخرید که در طبقه هشتم ساختمانی 14طبقه قرار گرفته و فول‌امکانات است. این ساختمان در ناحیه کوهستانی پردیس واقع شده است.

 

در فاز 9 پردیس، اگر دو میلیارد و 800میلیون تومان داشته باشید، می‌توانید خانه‌ای را با متراژ 85متر و کلیدنخورده بخرید که دارای امکانات کامل است و هر متر از آن 32میلیون و 941هزار تومان ارزش دارد. واحدی که آگهی شده در طبقه نهم قرار گرفته است و پرنور به‌حساب می‌آید. با دو میلیارد و 200میلیون تومان می‌توانید خانه‌ای 88متری و یک سال ساخت را در پردیس بخرید که در طبقه همکف یک برج 14 طبقه قرار گرفته است. این خانه متری 25 میلیون تومان قیمت داشته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، پارکینگ و انباری است.

 

از دیگر واحدهایی که در بین آگهی‌ها به آن برخوردیم، خانه‌ای 110متری و نوساز در فاز هشت پردیس آگهی شده که هر متر از آن 27میلیون و 272هزار تومان قیمت داشته و در طبقه اول قرار گرفته است. امکانات ساختمان کامل است و برای خرید آن باید سه میلیارد تومان پول داشته باشید.

 

 

 

اندیشه؛ حداقل متری 21/7 میلیون تومان

 

فاصله اندیشه تا تهران 30 کیلومتر است و تقریبا نیم ساعت تا 40دقیقه طول می‌کشد تا این مسیر را با تاکسی یا اتوبوس و وسیله‌نقلیه شخصی طی کنید. در اندیشه پیداکردن خانه‌های کوچک و نقلی آسان است. مثلا برای خرید واحدی 50متری و یک‌خوابه که سال 1397 ساخته شده، باید یک میلیارد و 350میلیون تومان پول داشته باشید. قیمت هر متر از چنین واحدی، 27میلیون تومان است و خانه در طبقه اول از ساختمانی سه طبقه قرار گرفته و آسانسور ندارد. اما از پارکینگ و انباری و نورکافی برخوردار است.

 

درصورتی‌که دنبال خرید خانه 60متری که سال 1396 ساخته شده باشد را بخواهید که دو اتاق‌خواب دارد،‌ باید یک میلیارد و 500هزار تومان پول داشته باشید. این خانه در طبقه سوم از ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. خرید خانه‌ای 63متری و دو بر که یک اتاق‌خواب دارد و سال 1396 ساخته شده به یک میلیارد و 553هزارتومان پول نیاز دارد. این خانه در طبقه دوم ساختمانی سه طبقه قرار گرفته و متری 24میلیون و 650هزار تومان است. این واحد مسکونی که در طبقه دوم قرار گرفته، فاقد آسانسور بوده اما انباری و پارکینگ دارد و نور آن مناسب است.

 

با یک میلیارد و 600میلیون تومان می‌توانید یک واحد 82متری و دوخوابه را در اندیشه بخرید که سال 1397 ساخته شده و در طبقه دوم قرار گرفته است. این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و بالکن کوچکی دارد. قیمت هر متر از خانه‌ای که سال 1390 ساخته شده، متری 28میلیون و 370هزار تومان است. این خانه در طبقه اول از ساختمانی سه طبقه قرار گرفته و پارکینگ و انباری دارد. البته واحد از نظر معماری داخلی حرفی برای گفتن ندارد اما دسترسی آن به مراکز رفاهی و درمانی خوب توصیف شده است.

 

یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هایی که می‌توانید در اندیشه پیدا کنید، خانه‌ای 80 متری و هفت سال ساخت است که دو اتاق‌خواب دارد و در طبقه دوم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته است. این خانه آسانسور ندارد اما می‌توانید از پارکینگ و انباری آن استفاده کنید. قیمت هر متر از چنین واحدی 21میلیون و 875هزار تومان است و قیمت نهایی برای آن یک میلیارد و 750میلیون تومان تعیین شده است.

 

 

کدخبر: ۵۵۸۶۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر