کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۵۲۱
تاریخ خبر:

صفر تا صد تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

صفر تا صد تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

| کانادا با داشتن موسسه‌های آموزشی معتبر و سیستم دانشگاهی برتر به‌عنوان یکی از بهترین مقصدها برای ادامه تحصیل شناخته می‌شود. بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور چند‌فرهنگی برای دسترسی به سیستم آموزشی برتر و وارد شدن هر چه زودتر به اقتصاد بین‌المللی، با مدرک دیپلم مهاجرت می‌کنند. کالج‌ها، پلی‌تکنیک‌ها، دانشگاه‌های معتبر و مدارس حرفه‌ای از جمله مقصدهای متقاضیان مهاجرت در بازه‌های سنی مختلف در کانادا به شمار می‌رود.

رپورتاژ آگهی | اگر شما نیز از متقاضیان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است. فقط چند دقیقه به مطالعه این مقاله اختصاص دهید تا با شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم به‌طور‌کامل آشنا شوید.
 

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم؛ آیا گپ تحصیلی اهمیت دارد؟
 

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم باید 12 سال تحصیلی در ایران را گذرانده باشند تا واجد شرایط تحصیل در کانادا قرار بگیرند. فرایند اخذ پذیرش تحصیلی با مدرک دیپلم در کانادا برای همه متقاضیان یکسان است. به‌طورکلی این فرایند با انتخاب مقصد تحصیلی و نوع موسسه آموزشی شروع می‌شود. متقاضی برای مهاجرت به کانادا با مدرک دیپلم باید بین دانشگاه یا کالج انتخاب کند. در این مرحله داشتن رزومه علمی مطلوب شانس فرد را برای تایید اپلای و حتی دریافت بورسیه افزایش خواهد داد. فرآیند ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم به پذیرش گرفتن ختم نمی‌شود؛ در مرحله بعد باید برای دریافت ویزا و متقاعد کردن آفیسر مهاجرتی اقدام کنید.

در‌صورتی‌که متقاضی با مدرک دیپلم قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را داشته باشد، یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا و ملاک‌های دانشگاه‌های این کشور، شرایط سنی متقاضی و میزان گپ تحصیلی است. البته کانادا حساسیت‌های سخت‌گیرانه‌ای برای گپ تحصیلی اعمال نمی‌کند؛ بااین‌حال گپ تحصیلی طولانی برای مهاجرت با مدرک دیپلم در این کشور با محدودیت‌هایی مواجه است. برای توجیه این وقفه از دلایل مختلفی مثل شرکت در فعالیت‌های پژوهشی، کار در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی و شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون زبان استفاده کنید.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم چیست؟

اولین سوال در ذهن متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم درباره شرایط عمومی این فرایند است. در این بخش قصد داریم شرایط کلی را برای مهاجرت به کانادا با مدرک دیپلم بررسی کنیم.

  • متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  • حداکثر گپ تحصیلی بدون نیاز به توجیه برای ادامه تحصیل در کانادا بین 2 تا 3 سال است.
  • متقاضی تحصیل در کانادا با دیپلم باید پاسپورت معتبر داشته باشد.
  • ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی
  • عدم سوء پیشینه

در‌صورتی‌که متقاضی تحصیل در کانادا با دیپلم زیر 18 سال باشد، نیاز به اجازه والدین برای مهاجرت دارد. دولت کانادا، اجازه مهاجرت کودکان زیر 18 سال را به‌تنهایی نمی‌دهد. در این شرایط متقاضی همراه درخواست ویزای تحصیلی، می‌تواند برای درخواست ویزای همراه کانادا والدین نیز اقدام کند. مهاجرت خانوادگی نه‌تنها در این شرایط، بلکه در برخی از پرونده‌های مهاجرت با راه اندازی بیزینس در کانادا نیز امکان‌پذیر است.

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

متقاضی مهاجرت به کانادا علاوه‌بر داشتن شرایط عمومی مثل ارائه مدرک دیپلم، باید مدارک خاصی را نیز آماده و به دانشگاه تحویل دهد. مدارک جزئی و حداقل استانداردهای هر دانشگاه با دیگری متفاوت است؛ بااین‌حال اکثر این موسسه‌ها نیاز به ارائه مدارک مشترکی دارند که در این بخش توضیح می‌دهیم.

  • مدرک دیپلم با معدل بالا
  • ریز‌نمرات مربوط به دبیرستان (مقطع قبلی)
  • ارائه مدرک زبان
  • گپ تحصیلی کم

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در دانشگاه‌های مختلف کمی متفاوت است. برای مثال در فرایند تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم به نمره زبان بالاتری نیاز خواهید داشت. برای آگاهی از حداقل استانداردهای هر دانشگاه در معدل و نمره زبان به سایت معتبر موسسه آموزشی مراجعه کنید.

آیا معدل پایین شانس اخذ پذیرش را کاهش می‌دهد؟

یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم داشتن معدل بالا است. البته ابن به معنی از بین رفتن شانس متقاضیان دیگر در فرایند دریافت پذیرش نخواهد بود؛ برخی موسسه‌های آموزشی در کانادا، شرایطی را برای تحصیل مهاجران با معدل پایین نیز فراهم آورده‌اند. درصورتی‌که معدل پایینی داردی با تقویت سایر بخش‌های رزومه، شانس خود را در اخذ پذیرش افزایش دهید. در ادامه عوامل پوشش‌دهنده معدل پایین برای ادامه تحصیل در کانادا را معرفی می‌کنیم.

  • ارسال معرفی‌نامه شخصی
  • نمرات بالا در آزمون GRE
  • رزومه قوی
  • مشخص کردن اهداف
  • شرح کامل شرایط خود در مصاحبه پذیرش
  • شرکت در دوره‌های آزمایشی و کسب نمره بالا

برای افزایش شانس اخذ پذیرش در مسیر ادامه تحصیل در کانادا می‌توانید اپلای به کالج‌ها را در اولویت قرار دهید. کالج‌ها شرایط راحت‌تری برای پذیرش متقاضیان با معدل پایین دارند. به‌این‌ترتیب با نگرانی کمتری در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا پیش می‌روید.

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم به عوامل مختلفی از جمله نوع موسسه آموزشی و رشته بستگی دارد. البته علاوه‌بر شهریه دانشگاه، هزینه حمل‌ونقل، اجاره مسکن و خرید مواد غذایی را نیز باید برای مهاجرت به کانادا در نظر بگیرید. با اینکه دریافت بورسیه تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم کمی شرایط سخت‌تری نسبت به سایر مقاطع تحصیلی دارد، غیرممکن نیست.

برای دریافت کمک‌هزینه تحصیلی به سایت دانشگاه و موسسه‌های ارائه‌دهنده بورسیه مراجعه کنید. برای افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم سعی کنید رزومه ایده‌آلی را به نمایش بگذارید.

دریافت مشاوره از متخصصین مهاجرتی؛ بهترین راهنما در مسیر مهاجرت تحصیلی

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم یکی از بهترین روش‌های ورود به بازار کار بین‌المللی به واسطه فارغ‌التحصیلی از برترین موسسه‌های آموزشی است. بسیاری از متقاضیان تحصیل در سیستم برتر دنیا، کانادا را برای اخذ مدارک عالی انتخاب می‌کنند. این کشور چند‌فرهنگی با داشتن موسسه، کالج و دانشگاه‌هایی در رنکینگ برتر جهانی، سالیانه مقصد تعداد بیشماری از مهاجران تحصیلی است.

با آگاهی از شرایط و هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم مسیر راحت‌تری برای مهاجرت تحصیلی در پیش خواهید داشت. در این مقاله کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مهاجرت تحصیلی با دیپلم را در کانادا بررسی کردیم. برای افزایش آگاهی در این مسیر پیشنهاد می‌کنیم از متخصصین مهاجرتی نیز راهنمایی دریافت کنید. ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم باتوجه‌به شرایط متقاضی ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد؛ بنابراین دریافت مشاوره اقدامی هوشمندانه برای راحت‌تر کردن این فرایند است.

 

کدخبر: ۵۶۰۵۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر