کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۳۶۷
تاریخ خبر:

مشکل‭ ‬داری،‭ ‬جدی‭ ‬می‌فرمایید‭ ‬و‭ ‬چند‭ ‬تکیه‌کلام‭ ‬بامزه‭ ‬دیگر

مشکل‭ ‬داری،‭ ‬جدی‭ ‬می‌فرمایید‭ ‬و‭ ‬چند‭ ‬تکیه‌کلام‭ ‬بامزه‭ ‬دیگر

مروری‭ ‬بر‭ ‬همه‭ ‬ویدئوهایی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬سال‭ ‬1402‭ ‬خواسته‭ ‬و‭ ‬ناخواسته‭ ‬میم‭ ‬شدند

سال 1402 پر بود از این ویدئوهای طنز که بعضی از آنها مثل آقای «جدی می‌فرمایید» دستمایه شوخی‌ها و اصطلاحا «میم»‌های بامزه قرار گرفت. «میم» یک تکیه‌کلام یا تصویر است که در فضای مجازی بین کاربران بسیار دست به دست می‌شود. توضیح دادن معنای آن شاید پیچیده باشد اما چند مثال که از میم‌های برتر سال قبل بزنیم معنای آن هم واضح می‌شود.

 

رضا پیشرو، رپری که احتمالا معرف حضور همه هست، زحمت زیادی کشیده و از فحش‌هایی که به او و دوستانش داده می‌شد به شدت کلافه بود. لایو گذاشت تا هرچه را در دلش هست خالی کند: «من یه نفر اینجا نشستم زندگیم رو بتونم اداره کنم هنر کردم. تمام تنش‌ها رو مغز منم هست. تو هواداری یا کی‌‌ای؟ دشمنی؟ مشکل داری؟ مشکل داری؟ ما داریم زحمت می‌کشیم. تو نمیدونی چه بلایی سر ما اومده.»

 

آقای «جدی می‌فرمایید؟» یا همان احمد مجدزاده از آن دسته افرادی بود که از شوخی‌هایی که با او شد استقبال کرد و گفت به خندیدن مردم راضی است. در برنامه زنده برای مناظره آمده بود و می‌گفت در آمریکا و یک سری کشورها سرو مشروبات الکلی الزامی شده. طرف دیگر مناظره گفتند که من چندین کشور دنیا رفتم و از این خبرها نیست. اینجا بود که مجدزاده گفت: «جدی می‌فرمایید؟ پس ما از کجا آوردیم اینارو؟»

 

در یک مسابقه تلفنی در شبکه دو، مجری برنامه از خانمی که پشت تلفن بود پرسید چه کسی کنارتونه که کمکتون کنه؟ خانم هم گفت فلانی و فلانی و پسر هفت ماهه‌ام. خانم مجری: «ای جانم پسر هفت ماهه داری. چند سالشه؟» خانم شرکت کننده با خنده و تعجب: «هفت ماهشه.» خانم مجری: «هفت ماهه! چند سالشه؟»

 

گل منو اذیت نکنید...

 

پسر جوانی با صدایی نه چندان کوک، گیتارش را به دست گرفته و می‌خواند: «گل منو اذیت نکنید، چشاشو تر نکید. بعد من دیگه کسی سمتش نیاد، ریشه‌ش رو خشک نکنید.» او در آخر هم سر از استیج درآورد.

 

در همین بین، پسر نوجوانی به اسم امیرمحمد در اینستاگرام و یوتیوب با ویدئوهای «واقعیه یا کیکه» مشهور شد. این بچه را هم در اینستاگرام و توئیتر دست انداختند و سر آخر شبکه سه او را برای ویژه برنامه شب یلدا به تلویزیون دعوت کرد.

 

مامامیا ماماسیتا کاچلا

 

بعضی‌ها هم بودند که احتمالا می‌دانستند برای اینکه معروف شوند باید یک کار نامتعارفی جلوی دوربین بکنند؛ برقصند، عجیب حرف بزنند یا خودشان را بزنند به نادانی. مثلا یکی از فروشنده‌های یک عطر فروشی در شیراز ویدئویی برای تبلیغ عطر ورساچه اروس منتشر کرد اما اکت، صدا و لحن عجیبش کار دستش داد.

یک پاف از عطر را در هوا زد و بعد از اینکه با تمام وجودش عطر را به درون ریه‌هایش کشید گفت: «اوومم مامامیا ماماسیتا کاچلا.» این ویدئو 14 میلیون بار دیده شد و هزاران صفحه اینستاگرامی دیگر هم با صدای این ویدئو، کلیپ‌های خنده‌دار ساختند.

 

افشین دلاوری ورزشکاری است که با لحن لاتی جملات بی‌ربط می‌گوید تا در لفافه منظور دیگری را برساند.

در آخر ویدئوهایش هم می‌گوید «این ویدئو رو دو بار ببین، چون من درباره این موضوع حرف نمی‌زنم.» مثلا در یکی از این ویدئوهایش که 9 میلیون بار دیده شده می‌گوید: «اگه بطری درش بسته باشه، حتی داخل اقیانوس هم که باشه توش آب نمیره. این فیلم رو ذخیره کن و تا 1403 با خودت ببرش. چون من درباره بطری حرف نمی‌زنم.»

 

یک آقای آجیل فروش، آجیل‌هایش را در بسته‌بندی‌های شکیل و طلایی دستش گرفته و می‌رقصد. این رقصیدن در سال گذشته تبدیل به یک میم و با همین کار حسابی معروف شد.

 

ویدئوی دیگری از یک خانم وایرال شده که از روی پله پایین می‌پرد و می‌گوید: «این سه تا کارو نکن. جلوی بچه‌ت لباست رو عوض نکن. بدون لباس با بچه‌ت حمام نرو و ...» هیچ حرف‌ اشتباه یا خنده‌داری هم نمی‌زند اما به خاطر کش‌ دادن کلمه «نکن» معروف شده است.

 

ویدئویی کم کیفیت هم از نوجوانی جنوبی میم شده که انبه می‌خورد و در حالی که حسابی لذت می‌برد رو به دوربین می‌گوید:«عسله لامصب، عسله». این یکی هم تبدیل به میم معروفی در فضای مجازی شد.

 

کدخبر: ۵۵۵۳۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر