کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۵۵
تاریخ خبر:

انگشترهای اختصاصی، بلیت‌های میلیونی

انگشترهای اختصاصی، بلیت‌های میلیونی

ماجرای توکن پیشرو، کنسرت دورچی و خبرهای جدید از دنیای هیپ‌هاپ فارسی

روزنامه هفت صبح| اخیرا یک پیج تلگرامی موسیقی خبر داده بود که دورچی -رپری که تابستان امسال خبرساز شد- قرار است یک کنسرت برگزار کند. نکته ولی این نبود؛ طبق بررسی‌های هفت‌صبح، بلیت‌های این کنسرت خصوصی که همین هفته برگزار شده از 4‌میلیون تومان شروع می‌شد. اگر خاطرتان باشد شهریور‌ماه امسال بعد از انتشار آهنگ damn things این رپر تبدیل به سوژه شبکه‌های اجتماعی شد.

 

اینکه موزیک او از نظر هیپ‌هاپ‌بازها خوب بود یا نه به کنار، اما وایرال شدنش بیشتر از هر چیز مدیون ورس (ترانه) غیرمنتظره و البته سناریوی فیلمبرداری آن بود که در توئیتر و اینستاگرام بسیار بازخورد داشت. کانال‌های خبررسانی رپرها نوشته‌اند که تا امروز این موزیک در سه پلتفرم اسپاتیفای، یوتیوب و ساندکلاد 10میلیون‌بار شنیده شده.

 

قبل از بازداشت، او در یک رئالیتی‌شو به نام «یک ساعت با زیرزمین» شرکت کرده و از حمایت‌های خواهرش، سلیقه موسیقایی‌اش، ترک تحصیل در اول دبیرستان، کارکردن در بازار کفش دروازه دولت و بازار پوشاک و تفریح‌های بچگی‌اش و خلاصه هر در دیگر حرف‌زده بود. او تا همین سال قبل در بازار کار می‌کرد و بعد از 1401، دیگر فقط روی رپ متمرکز شد. نام اصلی دورچی محمد رشیدیان است، سال‌1374 به‌دنیا آمده و در تهران زندگی می‌کند.

 

کنسرت ویژه پیشرو + انگشتر اختصاصی؟

22‌اسفند (چهارشنبه‌سوری) و ششم فروردین قرار است رضا پیشرو روی استیج برود. کجا؟ روسیه. احتمالا حضور سورپرایزکننده پیشرو در کنسرت هیدن، شایع در دبی را یادتان نرفته. کنسرتی که پیشرو حین خواندن موزیک «راک ای چاک» هیدن، روی صحنه آمد و آن شب را به پرهیجان‌ترین شب تالار آجندای دبی تبدیل کرد.

 

حالا همه این‌ها را گفتیم که به اینجا برسیم. روزی که تیزر کنسرت او در مسکو منتشر شد، پیج پیشرو خبر داد که به ردیف وی‌آی‌پی یک عدد انگشتر این رپر تقدیم می‌شود. پیش از آن قرار بود در سمینار مشترک هیدن و شایع هم به ردیف جلو (با بلیت 20‌میلیون تومان) یک امضا و عکس یادگاری اهدا شود.

 

البته این سمینار بعد از حواشی بسیار بر سر نرخ بلیت نجومی لغو شد. طبق آخرین بررسی‌های روزنامه هفت صبح، همه بلیت‌های چهارشنبه‌سوری پیشرو فروش رفته. بلیت قسمت دنس زون که پایین جایگاه و بدون صندلی است 3هزار روبل روسیه (برابر با 140هزارتومان) فروخته شده. جالب اینکه اطلاعات محل برگزاری کنسرت فقط بعد از خرید بلیت به خریدار داده می‌شود.

 

توکن پیشرو در راه است؟

 نکته بعد اینکه پیشرو اخیرا چندین‌بار یک سایت به نام chancex معرفی کرده که می‌گوید قرار است یک راه جدید برای درآمدزایی و حمایت از آرتیست‌های مستقل باشد. فعلا به‌نظر می‌رسد این سایت یک بستر ارز دیجیتال در شبکه اتریوم باشد که در حال تامین سرمایه است. مرحله بعدی آن چیست؟ می‌توان اینطور حدس زد که بعد از تامین سرمایه به‌زودی توکن خاص خود را عرضه کند.

 

هرچقدر هم پیشرو پرطرفدار و برای شما فرد معتبری باشد، ولی هنوز معلوم نیست که این پروژه قابل اعتماد است یا نه. یک راهکار بررسی اعتبار توکن‌ها چک‌کردن سر‌وشکل سایت و پیج‌های شبکه اجتماعی آن‌هاست. صفحه اینستاگرامی chancex  فعلا  تیک آبی ندارد و از سایت آن هم نمی‌شود اطلاعات زیادی پیدا کرد. در سایت‌های صرافی‌های معتبر بین‌المللی هم خبری از اسم آن نیست. توکن آن هم که عرضه نشده.  صرفا یک وایت پیپر (سپیدنامه) ارائه کرده و بدون اینکه دست‌اندرکارهای آن معلوم باشد فقط چند وعده مبهم داده است. 

 

این روزها با افزایش نرخ بیت‌کوین و عبور از مرز 66 هزار دلار، بازار سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بسیار داغ است. در این شرایط پروژه‌های اسکم (کلاهبرداری) بسیار رایج می‌شوند که خطرات خود را دارند. برای همین هم بی‌هوا نباید در پروژه‌های ناشناس سرمایه‌گذاری کرد؛

 

حتی رمزارزهایی که در لیست صرافی‌های بین‌المللی قرار داشته باشند هم لزوما قابل اعتماد نیستند. این اشتباه را قبلا رپرهای دیگری با تبلیغ توکن‌های تقلبی تکرار کرده‌اند. مثلا تتلو در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد که یک توکن جدید به نام تی‌ان‌تی قرار است به صورت عمومی عرضه کند. این توکن در نهایت وایت پیپر خود را منتشر نکرد. تتلو هم بعد از سر و صدای بلند کریپتوبازها از پروژه خارج شد. 

 

کدخبر: ۵۵۴۵۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر