کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۱۰۳
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| بلوار کریم‌خان، کادیلاک الدورادو و قهرمانی پرسپولیس

قاب تاریخ|  بلوار کریم‌خان، کادیلاک الدورادو و قهرمانی پرسپولیس

عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و...

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و... برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید

 

 قاب نوستالژی 1
بازی بسکتبال در مدرسه‌ای در تهران - سال 1377. (از صفحه علی ملیحی)

 قاب مشاهیر
پرسپولیس اولین قهرمان لیگ تخت‌جمشید –دی ماه ۱۳۵۲‌؛ با حضور : ‌وطن‌خواه، ایرانپاک، مسیح‌نیا، مودت، بهزادی -کاشانی، معینی، خلعتبری، آشتیانی، پروین، کلانی. (‌فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

 قاب نوستالژی 2
چشم‌اندازی از بلوار کریم‌خان زند در شیراز - دهه 40

 قاب نوستالژی 3
بریده جراید؛ تبلیغ کادیلاک الدورادو بروگام تاون‌کار – دهه 40؛ در سال ۱۹۵۴، جنرال موتورز توسعه‌ الدورادو بروگام را به‌عنوان سدانی فوق لوکس آغاز کرد. این خودرو محصولی رؤیایی و ویترینی برای نمایش توانایی‌های فنی و مهندسی جنرال موتورز بود. پیش از معرفی الدورادو بروگام تولیدی اما جنرال موتورز نسخه‌ای نمایشی از آن را با نام تاون کار در «موتوراما» به نمایش درآورد تا نظر خریداران را جلب کند.



این کانسپت توسط ‌رابرت کامبرفورد‌ ۱۹ ساله طراحی شد که زیر نظر «هارلی ارل» افسانه‌ای کار می‌کرد. وی این خودرو را به‌صورت نیمه کانورتیبل طراحی کرد و بعداً از همین ایده در کادیلاک‌های تولیدی استفاده شد. در داخل، همه‌چیز به‌صورت اختصاصی ساخته شده بود و بسیاری از قطعات آن از برنز یا با روکش طلا بودند. سیستم تهویه، آفتاب‌گیرهای پلاریزه، دستگاه اینترکام برای صحبت با راننده و سینی‌هایی با روکش طلا هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کادیلاک بودند.(پدال)

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۱۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر