کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۳۲۴
تاریخ خبر:

نکته بازی | درباره بیرو قدرنشناس نباشید

نکته بازی | درباره بیرو قدرنشناس نباشید

درباره شکایت چند باشگاه به فدراسیون فوتبال که نسبت به داوری‌ها اعتراض داشته‌اند و باز هم بیرانوند

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

درباره بیرو قدرنشناس نباشید

درخشش الکسیس گندوز در بازی مقابل تراکتور، پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر را حسابی خوشحال کرد. او چند مهار عالی داشت و شاید اگر نبود، پرسپولیس با یک شکست سنگین تبریز را ترک می‌کرد. همین نمایش خوب باعث شده تا پیشکسوتان پرسپولیس از عملکرد او تعریف و تمجید کنند و البته فرصتی را هم فراهم کرده تا آنها علیه بیرانوند حرف بزنند. قطعا نمایش گندوز در تبریز خوب بود اما به نظر می‌رسد پیشکسوتان پرسپولیس، بیشتر از درخشش او، از نحوه جدایی بیرانوند ناراحت هستند و به همین دلیل است که از هر فرصتی برای طعنه زدن به او استفاده می‌کنند.

 

مثلا بهنام طاهرزاده گفته: «اگر بیرانوند جای گندوز درون دروازه پرسپولیس بود، حداقل ۲- ۳ گل می‌خورد. او دارد فراتر از علیرضا در درون دروازه کار خود را انجام می‌دهد.» حمید درخشان هم گفته: «گندوز موقعیت‌های خیلی خوبی را گرفت و بهتر از بیرانوند عمل کرد.»

 

درک می‌کنیم که دوستان از علیرضا بیرانوند ناراحت هستند و می‌خواهند با این حرف‌ها از او انتقام بگیرند اما نباید با بی‌انصافی با او برخورد کنند و گذشته را فراموش کنند. همین بیرانوندی که امروز مغضوب پرسپولیسی‌هاست، در چند بازی مهم و کلیدی، کار را برای پرسپولیس درآورده است. مهار شگفت‌انگیز دقیقه 90 او روی ضربه ژاوی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به یاد بیاورید.

 

نمایش‌های خوبش در دربی را مرور کنید. مهار پنالتی علی کریمی در دربی یادتان هست؟ انصاف اگر داشته باشید می‌بینید که بیرانوند نقش مهمی در موفقیت‌های سال‌های اخیر پرسپولیس داشته! پس به جای طعنه زدن به او، بزرگی کنید و قدردان باشید و برایش آرزوی موفقیت کنید.

 

شکایت‌هایی که خیلی هم بی‌فایده نیستند

دو هفته از لیگ‌برتر گذشته و در همین مدت چند باشگاه نسبت به داوری‌ها اعتراض داشته‌اند و رسما به فدراسیون فوتبال شکایت هم کرده‌اند. مثلا پرسپولیس بعد از تساوی مقابل تراکتور، از وحید کاظمی شکایت کرد. پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که قبل از گل تراکتور، داور خطا روی وحید امیری را اعلام نکرده است. پس از بازی‌های هفته دوم هم باشگاه خیبر خرم‌آباد از داور بازی‌اش مقابل سپاهان شکایت کرد.

 

این باشگاه معتقد است هر دو گل سپاهان باید مردود اعلام می‌شد! البته اشتباهات داوری فقط به این دو مورد محدود نمی‌شود. استقلالی‌ها مدعی هستند که تیم داوری، قبل از گل دوم ملوان، باید به سود این تیم اعلام کرنر می‌کرد اما ضربه دروازه اعلام کرده و در ادامه ملوان به گل دوم رسیده. در این مورد حق با استقلال است! البته استقلالی‌ها شکایتی نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد آنها سرشان شلوغ است و پیگیر مشکلات داخلی خودشان هستند وگرنه آنها هم دست‌کمی از سایر باشگاه‌ها ندارند.

 

نکته مهم این است که از این دست شکایت‌ها فصل گذشته هم انجام شده و تعدادش هم خیلی زیاد بوده اما در نهایت هیچ‌کدام به جایی نرسیده و کمکی به باشگاهی که شکایت کرده، نشده است. در واقع دوستان می‌دانند که این شکایت‌ها فایده‌ای ندارد اما احتمالا برای خبرسازی، فضاسازی و ایجاد جو رسانه‌ای به سود خودشان و علیه رقباست که دست به شکایت‌های بی‌سرانجام می‌زنند. با این شکایت‌ها، باشگاه‌ها می‌توانند روی ذهن داوران بازی‌های بعدی تاثیر ناخودآگاه بگذارند و سوت‌ها را تغییر بدهند. چه بگوییم؟ این هم برای خودش راهی است دیگر! سنگ مفت و گنجشک مفت!

 

کدخبر: ۵۶۵۳۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر