کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۱۲۳
تاریخ خبر:

نکته بازی | آن همه هشدار و تهدید برای این فاجعه؟

نکته بازی | آن همه هشدار و تهدید برای این فاجعه؟

دو مشکل بزرگ VAR در ورزشگاه‌ها و باز هم ضعف‌ها و مشکلات زیرساختی فوتبال و فدراسیون فوتبال

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

VAR و مشکلاتش؛ صبر می‌کنیم!

در دومین هفته از لیگ‌برتر هم شاهد استفاده از سیستم VAR در لیگ‌برتر بودیم، البته به شکل محدود! چیزی که در این سال‌ها در کشورهای مختلف از VAR دیده‌ایم این است که ‌ هنگام چک کردن صحنه‌های مشکوک توسط داور، این صحنه‌ها برای بیننده‌های تلویزیونی هم با کیفیت بالا و وضوح کامل پخش می‌شود و بیننده‌ها هم در جریان اتفاقات رخ داده قرار می‌گیرند.

 

اما در این دو هفته، بینندگان تلویزیونی در ایران، چیز زیادی از حضور VAR در ورزشگاه‌ها دستگیرشان نشده است. در واقع دو مشکل بزرگ وجود دارد. اول اینکه تصاویری که برای بازبینی صحنه‌های مشکوک در اختیار داور قرار می‌گیرد، برای بینندگان تلویزیونی پخش نمی‌شود، یا اگر این اتفاق بیفتد خیلی محدود و البته دیرهنگام رخ می‌دهد. مشکل دوم کیفیت به شدت پایین دوربین‌های تلویزیونی است که کار را هم برای داور و هم برای بینندگان سخت می‌کند.

 

در واقع وقتی تصاویر آهسته را می‌بینیم، خیلی واضح نیستند و تصمیم‌گیری را برای داور سخت می‌کنند. بینندگان هم به سختی تشخیص می‌دهند که تصمیم داور درست است یا نه. البته نمی‌خواهیم مته به خشخاش بگذاریم. می‌دانیم که این تکنولوژی تازه به ایران آمده و برای اینکه درست استفاده شود و جواب بدهد، نیاز به زمان دارد.

 

امیدواریم به زودی مشکلات این سیستم در ایران رفع شود. اما درباره بالا رفتن کیفیت تصاویر تلویزیونی به خصوص در بعضی از شهرها واقعا خوشبین نیستیم و می‌دانیم که از دوربین‌هایی با کیفیت بسیار پایین برای فیلمبرداری استفاده می‌شود و سال‌هاست خبری از بهتر شدن کیفیت دوربین‌ها نیست.

 

آن همه هشدار و تهدید برای این فاجعه؟

راستش خودمان هم می‌دانیم که از ضعف‌ها و مشکلات زیرساختی فوتبال و فدراسیون فوتبال زیاد انتقاد کرده‌ایم و شاید نوشتن درباره این ماجرا زیاده از حد لوث باشد اما وقتی دوستان خودشان بهانه و دلیل به دست مخاطب و رسانه می‌دهند، چه باید کرد؟ به بازی این هفته تراکتور و پرسپولیس نگاه کنید.

 

یک هفته تمام درباره برگزاری این بازی، حضور یا عدم حضور تماشاگران، حضور یا غیبت زنان، گیت‌های بلیت‌فروشی و ... حرف و حدیث وجود داشت. مهدی تاج هم هشدار می‌داد که اگر مشکل گیت‌های بلیت‌فروشی حل نشود بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. در نهایت هم اعلام شد که مشکلات حل شده و بازی با حضور تماشاگران و البته بدون حضور زنان برگزار خواهد شد.

 

اما بعد از این همه قیل و قال و تهدید، در حالی که قرار بود 45 هزار بلیت فروخته شود، نزدیک به 90 هزار نفر وارد ورزشگاه شدند و بخشی از هواداران حتی جایگاه خبرنگاران را هم اشغال کردند و همین باعث شد بازی با چند دقیقه تاخیر آغاز شود!

 

اگر قرار بود این همه بی‌نظمی وجود داشته باشد و دو برابر بیشتر از تعداد اعلام شده، هوادار وارد ورزشگاه شود، آن همه قیل و قال برای تجهیز ورزشگاه به گیت‌های بلیت‌فروشی و انضباط در ورود تماشاگران برای چه بود؟ واقعا نظم ورزشگاه و بلیت‌فروشی چه فرقی با 10 سال پیش داشت؟ آقای تاج! اگر نمی‌توانید کارتان را درست انجام دهید، اجازه بدهید کسانی امور را در دست بگیرند که کاربلد هستند. مدیریت فقط وعده وعید و هشدار و تهدید نیست استاد!

 

کدخبر: ۵۶۵۱۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر