کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۳۲
تاریخ خبر:

نکته بازی| لاپوشانی فاجعه با یک بیانیه!

نکته بازی| لاپوشانی فاجعه با یک بیانیه!

قصه و غصه تمام‌ نشدنی ورزشگاه‌ها؛ پرسپولیس در اراک و استقلال در مشهد!

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

لاپوشانی فاجعه با یک بیانیه!

شکست سنگین سپاهان مقابل شباب‌الاهلی و حذف از لیگ نخبگان باعث انتقادات زیادی از مدیران و کادر فنی این تیم شد. اما در اتفاقی عجیب، این باشگاه بیانیه‌ای صادر ‌ و هر بهانه‌ای را که می‌شد جور کرد تا این باخت فاجعه‌بار را توجیه کند. در این بیانیه دوستان مدعی شده‌اند که می‌دانستند با محدودیتی که فدراسیون فوتبال در صرف بودجه برای تیم‌های ایرانی ایجاد کرده، نمی‌توانستند مقابل تیم‌های متمول و پرستاره خارجی کاری از پیش ببرند.

 

در واقع دوستان با مظلوم‌نمایی ادعا کرده‌اند که به خاطر رعایت قوانین متضرر شده‌اند و باخته‌اند. در ادامه به وضعیت چمن ورزشگاه هم اشاره کرده‌اند و این وضعیت را در نتیجه به دست آمده موثر دانسته‌اند. در ادامه به حضور بانوان در ورزشگاه اشاره شده و ظاهرا دوستان این اتفاق را دستاوردی برای خود دانسته‌اند. در پایان هم مدعی شده‌اند که شیرهای آب آبخوری ورزشگاه به سرقت رفت و همین باعث اختلال در خدمت‌رسانی به هواداران شده است.

 

همانطور که می‌بینید، مدیران و کادر فنی هیچ تاثیر و نقشی در این شکست نداشته‌اند. هر چه بوده تقصیر فدراسیون، زمین چمن و دزدان شیر آب بوده! اما آیا مدیران با همین بودجه گزاف که حاصل فروش چند ستاره تیم بوده، نمی‌توانستند خریدهای بهتری داشته باشند؟ همه تصمیمات کادر فنی درست بود؟ مدیران نمی‌توانستند چمن را بهتر از این حفاظت کنند؟ مسئولیت حفظ امکانات ورزشگاه مثل آبخوری با کیست؟ اصلا این همه مشکل و آبروریزی را چطور می‌توان به این راحتی با یک بیانیه لاپوشانی کرد؟

 

قصه و غصه تمام‌نشدنی ورزشگاه‌ها

ماجرای استادیوم‌های غیراستاندارد و ناآماده در کشور آنقدر عجیب و شرم‌آور است که هر چه درباره‌اش می‌نویسیم، حق مطلب ادا نمی‌شود. پایتخت کشور با دو تیم که جزو پرطرفدارترین تیم‌های آسیا هستند، حتی یک ورزشگاه استاندارد و آماده برای شروع لیگ برتر ندارند. استقلال باید در مشهد از مهمانانش پذیرایی کند و پرسپولیس در اراک! سایر ورزشگاه‌ها هم 100 درصد آماده نیستند.

 

تیم ملی به خاطر اینکه ورزشگاه آزادی آماده نیست، ورزشگاه نقش جهان را برای بازی با قرقیزستان انتخاب می‌کند‌ اما خود باشگاه سپاهان که بازی‌هایش در همین ورزشگاه برگزار می‌شود، به دلیل خرابی چمن، قرار است در ورزشگاه فولادشهر به میدان برود! واقعا ورزشگاهی نداریم که ای‌اف‌سی یا فیفا، آن را برای برگزاری یک بازی در سطح حرفه‌ای تایید کنند! هر ورزشگاهی حداقل یک مشکل بزرگ دارد.

 

یا زیرساخت‌هایش آماده نیست، یا چمنش مشکل دارد، یا شهرش دو هتل 5 ستاره ندارد یا فاصله‌اش با فرودگاه زیاد است ‌ یا اجازه حضور بانوان در آن داده نمی‌شود و یا مجموعه‌ای از این مشکلات را دارد! اما مشکل بزرگ‌تر این است که هیچ نهادی این مشکلات را گردن نمی‌گیرد.

 

فدراسیون می‌گوید ما مسئول استادیوم‌ها نیستیم. باشگاه‌ها هم می‌گویند استادیوم‌ها مال ما نیست! به همین دلیل هم نمی‌دانیم مخاطب ما از این انتقادات کیست! طبیعتا با این وضعیت بعید است چیزی درست شود و در آینده هم همین آش است و همین کاسه! سال بعد همین روزها دوباره شاهد همین بحث‌ها و همین اتفاقات خواهیم بود. ما مرده و شما زنده!

 

کدخبر: ۵۶۴۳۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر