کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۹۱۷
تاریخ خبر:

نکته بازی | افسوس برای آن دست‌های پینه‌ بسته

نکته بازی | افسوس برای آن دست‌های پینه‌ بسته

وقتی ورزشکار حرفه‌ای در مسابقات المپیک، به جای تمرکز روی تمرینات و کسب آرامش، در اینستاگرام می‌چرخد

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

افسوس برای آن دست‌های پینه‌ بسته

تیم قایق دونفره زنان ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی در المپیک، میان 16 تیم به مقام شانزدهم رسید. قدردان زحمات و تلاش‌های این دو ورزشکار هستیم و دست‌های پینه بسته آنها را فراموش نمی‌کنیم و می‌دانیم که آنها همه تلاش خود را برای گرفتن نتیجه خوب در المپیک به‌کار گرفتند.

 

راستش با توجه به امکانات و شرایط، انتظار خیلی بیشتری هم از این دو نفر نداشتیم اما می‌دانیم اگر حواشی نبود و یکی مثل مهسا جاور هم تمرکز خود را روی مسابقاتش می‌گذاشت، این شانس وجود داشت که او و هم‌تیمی‌اش حداقل بین 16 تیم، شانزدهم نشوند.

 

در واقع تا جایی که به امکانات و شرایط مربوط می‌شود، هیچ جایی برای نکوهش و مواخذه جاور وجود ندارد اما وقتی یک ورزشکار حرفه‌ای مثل او، در آستانه مسابقات المپیک، به جای تمرکز روی تمرینات و کسب آرامش، در اینستاگرام می‌چرخد و خودش را موظف می‌بیند که به انتقاداتی که اصلا مخاطب آنها نیست پاسخ بدهد، باید عذرخواهی کند. ایران در المپیک حدود 40 نماینده داشت و چرا بین این همه ورزشکار، فقط او باید پاسخ انتقاداتی را که ربطی به او نداشت بدهد؟

 

البته عذرخواهی بعدی او خوب بود اما توضیحاتش دردی را دوا نکرد و فقط افسوس خوردیم که چرا این حاشیه بزرگ اینقدر راحت ایجاد شد و تمرکز را از او گرفت؟ واقعا نمی‌شد مثل خیلی از ورزشکاران، این چند روز را بی‌خیال فضای مجازی بشود و تمام تمرکزش را روی مسابقاتش بگذارد؟ الان خودش حسرت نمی‌خورد که کاش این کار را نمی‌کرد که مجبور به عذرخواهی و ارائه توضیح نشود؟ در نهایت از او و هم‌‎تیمی‌اش بابت زحمات‌شان متشکریم و امیدواریم در آینده از این تجربه بزرگ استفاده کند.

 

ما و عربستان؛ چقدر شباهت!

ابتدا متن این خبر را بخوانید: عربستان سعودی میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ را برعهده خواهد داشت. عربستان ساخت ۱۵ ورزشگاه در پنج شهر را آغاز کرده و هشت استادیوم از این ۱۵ استادیوم در شهر ریاض وجود خواهند داشت. هر استادیوم دارای حداقل ۴۵۰۰۰ صندلی خواهد بود، از جمله ورزشگاه جدید المربع، استادیوم روشن و استادیوم ملک سلمان. استادیوم ملک سلمان یک ورزشگاه ۹۲۰۰۰ نفری است که قرار است میزبان بازی فینال جام‌جهانی ۲۰۳۴ باشد.

 

تمام دیوارهای این استادیوم فوق‌پیشرفته LED خواهند بود که به مناظر خیره‌کننده پایتخت و خط افق باز می‌شود. جده چهار استادیوم جدید از جمله استادیوم مرکزی ‌‌را خواهد داشت. هرکدام از این استادیوم‌ها تلفیقی از فرهنگ و مدرنیته شهر را به نمایش خواهند گذاشت. الخبر، ابها و نئوم نیز قرار است در این شکوه ورزشی شرکت کنند. الخبر در ورزشگاه آرامکو از مهمانان استقبال خواهد کرد، در حالی که ابها و نئوم نیز هر کدام یک ورزشگاه جدید خواهند داشت.

 

استادیوم ۴۶۰۰۰ نفری در نئوم در امتداد ساحل دریای سرخ در ارتفاع ۳۵۰ متری از سطح زمین قرار خواهد گرفت و چشم‌انداز زیبایی از این شهر عظیم و دریا را ارائه می‌دهد. این استادیوم منحصربه‌فردترین استادیوم جهان خواهد بود و همانند شهر نئوم از انرژی باد و خورشید استفاده خواهد کرد و تمام حمل و نقل‌ها در این شهر الکتریکی خواهد بود.» این خبر جزئیات بیشتری هم دارد اما کافی است.

 

در همین اوضاع و احوال، استادیوم آزادی ما برای شروع لیگ‌برتر و بازی‌های تیم ملی آماده نیست و استادیوم تختی هم که قرار است میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس باشد، منتظر بودجه است تا نواقصش برطرف شود. مثلا بخشی از چمنش را قرار است از آزادی قرض بگیرد! همین دیگر!

 

 

کدخبر: ۵۶۳۹۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر