کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۵۷۱
تاریخ خبر:

نکته بازی| این ای‌اف‌سی نمک‌نشناس!

نکته بازی| این ای‌اف‌سی نمک‌نشناس!

برگزاری بازی‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی و ‌تهدید باشگاه‌ها توسط مهدی تاج

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

این ای‌اف‌سی نمک‌نشناس!

 

«همه بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس به جز دیدارهای مهم در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود و بودجه لازم برای رفع مشکلات این ورزشگاه در نظر گرفته شده تا مورد استفاده قرار گیرد.» این تصمیمی است که ظاهرا کارگروهی به نام «کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ‌برتر» گرفته که دبیرش جناب داوود رفعتی از داوران سابق فوتبال ایران ‌‌است. ظاهرا قرار است فقط دربی‌ها و بازی‌های این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی برگزار شود!

 

واقعا همینطور داریم پیشرفت می‌کنیم و جلو می‌رویم. از بازی در ورزشگاه آزادی که یکی از معدود افتخارات فوتبال ایران است، رسیدیم به بازی در ورزشگاهی که حدود 20 سال پیش هم بازی‌های یک فصل لیگ‌برتر در آن برگزار شد! اصلا همینطور مدیریت و کفایت است که دارد از وجود اساتید چکه می‌کند! مانده‌ایم با این همه پیشرفت و توانایی، چرا ای‌اف‌سی و فیفا ما را نمی‌بینند و میزبانی چند بازی و تورنمنت درجه چند را هم به ما نمی‌دهند! ما آنقدر دست‌مان باز است که برای هر تورنمنتی یک استادیوم داریم!

 

تختی که 50 سال پیش ساخته شده، برای بازی‌های معمولی لیگ‌برتر‌ و ورزشگاه آزادی که 53 سال پیش ساخته شده، برای بازی مهم و آسیایی و بازی‌های تیم ملی! واقعا حیف ما که گیر ای‌اف‌سی افتادیم! جای ما با این همه امکانات مدرن و پیشرفته، قلب اروپاست. ای مدیران بی‌لیاقت کنفدراسیون فوتبال آسیا! آن همه فرش و پسته و هدیه که در تمام این سال‌ها به شما دادیم، چشم‌تان را بگیرد! نمک‌نشناس‌ها!

 

گوش ما از این تهدیدها و هشدارها پر است

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه سمینار سالانه مدیران باشگاه‌ها گفته: «لیگ وقتی برگزار می‌شود که ورزشگاه‌ها تجهیز شده باشند. در غیر این صورت به ورزشگاه‌هایی می‌رویم که تجهیز شده باشند.» نمی‌دانیم منظور آقای تاج از ورزشگاه‌هایی که تجهیز شده باشند، کدام ورزشگاه‌هاست اما تا جایی که ما می‌دانیم چنین ورزشگاهی در ایران وجود ندارد.

 

یعنی حتی ورزشگاه آزادی که مهم‌ترین و بهترین ورزشگاه ایران است، مدت‌هاست در حال تعمیر و بازسازی است و خیلی‌ها معتقدند که در این شرایط نباید در آن بازی برگزار شود. می‌ماند یکی دو ورزشگاه خاص مثل نقش جهان و فولاد آره‌نا و امام رضا که اگر بگردیم، قطعا در آنها هم عیب و ایرادهایی پیدا می‌شود که باعث می‌شود نتوانیم آنها را استاندارد بنامیم.

 

بااین شرایط و با توجه به صحبت آقای تاج، قاعدتا نباید حالا حالاها منتظر شروع لیگ‌برتر باشیم اما اجازه بدهید از همین تریبون به شما اعلام کنیم که خبری از تجهیز مدنظر آقای تاج و دوستانش نخواهد شد و تقریبا هیچ ورزشگاهی به استانداردهای موردنظر نخواهد رسید اما لیگ بیست و چهارم با یکی دو هفته جابه‌جایی، آغاز خواهد شد!

 

حتی در ورزشگاه‌های کاملا غیراستانداردی مثل شهر قدس و قوامین تهران هم که در خیلی از بازی‌های مهم، نمی‌توانند پذیرای هواداران باشند، بازی برگزار خواهد شد. درست مثل هفته آخر لیگ بیست و سوم! این اولین بار نیست که دوستان هشدار می‌دهند و تهدید می‌کنند. قبلا بارها از این حرف‌ها زده‌اند اما آب از آب تکان نخورده و لیگ به راحتی برگزار شده است.

 

کدخبر: ۵۶۲۵۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر