کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۴۰۷
تاریخ خبر:

نکته بازی| قلعه‌نویی در دوراهی طارمی و صیادمنش!

نکته بازی| قلعه‌نویی در دوراهی طارمی و صیادمنش!

حرف‌های عجیب اللهیار صیادمنش و وقتی نکونام تبعیض قائل نمی‌شود!

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

قلعه‌نویی در دوراهی طارمی و صیادمنش!

اللهیار صیادمنش مهاجم اسبق استقلال که این روزها در تیم وسترلو بلژیک بازی می‌کند، در یک مصاحبه گفته: «هر زمان قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم.» یعنی اگر این جمله را دقیق بخوانید، حس می‌کنید سرمربیان تیم ملی از 5 سال پیش تا امروز، همه و همه در حال التماس به صیادمنش بودند تا او را دعوت کنند و او یا نخواسته یا نتوانسته به دعوت آنها پاسخ مثبت بدهد اما حالا این فرصت طلایی برای قلعه‌نویی پیش آمده تا این مهاجم آماده و گلزن تیم‌های بزرگ اروپایی را به تیم ملی دعوت ‌ و از او استفاده کند.

 

جوری حرف می‌زند که انگار قلعه‌نویی در انتخاب بین او و طارمی مردد مانده! اما آقای صیادمنش! درست است که ما با قلعه‌نویی زاویه داریم و برخی تصمیمات و رفتارهای او را نمی‌پسندیم اما می‌دانیم او آنقدرها هم بی‌منطق نیست که شما را با این شرایط به تیم ملی دعوت کند. اصلا ما هیچی! خودتان از خودتان ‌ خبر دارید؟ کجا هستید؟ چه می‌کنید؟ فوتبال هم بازی می‌کنید؟ تمرین چطور؟

 

آخرین گلی که زدید کی بوده؟ با 16 بازی در لیگ بلژیک و دادن فقط یک پاس گل، به قلعه‌نویی پالس مثبت می‌دهید که اگر دعوت‌تان کند، در خدمت تیم ملی هستید؟ فکر نمی‌کنید عجالتا بهتر است چند گل و پاس گل در کارنامه‌تان ثبت شود تا بتوانید وارد بحث تیم ملی شوید؟ به نظر ما باید در این مصاحبه می‌گفتید: «ابتدا باید چند گل بزنم و بدرخشم تا توجه قلعه‌نویی را جلب کنم.» از ما گفتن بود. باز خودتان می‌دانید.

 

وقتی نکونام تبعیض قائل نمی‌شود!

چند شماره پیش، درباره فعالیت عجیب و ضعیف استقلال در بازار نقل و انتقالات نوشتیم. این تیم قرار است در لیگ نخبگان آسیا حاضر شود اما فعالیتش در بازار نقل و انتقالات بدجوری مشکوک و سوال‌برانگیز است و انگار قرار است در یک تورنمنت 4جانبه در هند با شرکت تیم‌های هندی و بنگلادشی و پاکستانی شرکت کند! این تیم فصل آینده بهترین و موثرترین بازیکنش یعنی ابوالفضل جلالی را در اختیار نخواهد داشت.

 

او فصل قبل 10 پاس گل داد و حالا باید برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان بندر‌انزلی برود. به همین دلیل آبی‌ها برای جایگزینی او به سراغ میلاد زکی‌پور رفته‌اند که قبلا هم در این تیم بازی کرده است. حالا فکر می‌کنید آمار زکی‌پور در فصل گذشته چطور بوده؟ دو گل و 5 پاس گل؟ 7 پاس گل؟ نخیر. هیچ کدام! او موفق شده در عملکردی تحسین‌برانگیز برای هجومی‌ترین تیم فصل گذشته لیگ‌برتر، آمار صفر گل و صفر پاس گل را ثبت کند!

 

واقعا کار آسانی نیست. اینکه تیمت 45 گل در لیگ‌برتر و 10 گل در جام حذفی و 18 گل در لیگ قهرمانان آسیا بزند و مدافع چپ این تیم حتی روی یکی از این 73 گل نقشی نداشته باشد، واقعا کار هر کسی نیست! البته ظاهرا کادر فنی این تیم سعی کرده عدالت را رعایت کند و برای دفاع راست هم به سراغ مهدی تیکدری رفته که او هم فصل گذشته کار خاصی نکرد و فقط در 8 بازی از ابتدا برای گل‌گهر به میدان رفت. واقعا باید از نکونام تشکر کرد که در این مورد تبعیض قائل نشد.

 

 

کدخبر: ۵۶۲۴۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر