کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۶۶
تاریخ خبر:

نکته بازی| غیراخلاقی‌تر از افشای راز هم داریم آقا احسان!

نکته بازی| غیراخلاقی‌تر از افشای راز هم داریم آقا احسان!

دفاع احسان حاج‌صفی از امیر قلعه‌نویی و صحبت‌های خداداد عزیزی درباره تیم ملی

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

غیراخلاقی‌تر از افشای راز هم داریم آقا احسان!

پیش‌بینی می‌شد که صحبت‌های خداداد عزیزی علیه امیر قلعه‌نویی، با واکنش‌هایی از سوی مجموعه تیم ملی مواجه شود اما اینکه قبل از هر کسی احسان حاج‌صفی وارد گود شود و پاسخ خداداد را بدهد، عجیب بود. دفاعیات او از قلعه‌نویی و کنایه‌هایش به خداداد هم همین‌قدر عجیب بود. مثلا برای او سوال پیش آمده که چرا وسط مسابقات حساس یورو پای گلایه از شرایط تیم ملی در جام ملت‌های شش ماه پیش وسط می‌آید!

 

اما ماجرا هیچ ربطی به یورو ندارد و انتقاد از شرایط تیم ملی در مسابقات 6 ماه پیش، به دلیل صحبت‌های چند روز پیش قلعه‌نویی و حمله‌اش به کارشناسان منتقد بود. حاج‌صفی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش، از افشاگری خداداد انتقاد کرده و گفته: «رازداری و حفاظت از حریم، یکی از اصول اولیه انسانی و اخلاقی است. اگر دو نفری که بعد از سال‌ها زندگی با هم از یکدیگر جدا می‌شوند، در جمعی دیگر پشت سر هم حرف بزنند و رازهای همدیگر را بگویند، همه این مسئله را غیراخلاقی تلقی می‌کنند.»

 

البته که مقایسه حاج‌صفی کاملا مع‌الفارق است و هیچ شباهتی بین این دو مورد وجود ندارد. اینکه خداداد یکی از دلایل جدایی‌اش از مجموعه تیم ملی را برشمرده، به معنی افشای راز محرمانه نیست و غیراخلاقی هم نیست. در این فوتبال چیزهای غیراخلاقی مهم‌تری هم دیده شده. مثلا دیده‌ایم که یک کاپیتان تیم ملی، در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، همبازی سابقش را که کاندیدا بود بغل کرده اما به فرد دیگری رای داده! کلا بهتر است حاج‌صفی پاسخگویی به خداداد و خیابانی را به مربیان تیم ملی واگذار کند و خودش را وارد این ماجرا نکند.

 

چطور حرف‌های درستت را جدی بگیریم؟

صحبت‌های خداداد عزیزی درباره تیم ملی و انتقاداتش از امیر قلعه‌نویی تا حدود زیادی درست است. این‌ها همان انتقاداتی است که رسانه‌ها از همان ابتدای حضور قلعه‌نویی در تیم ملی نسبت به او داشتند. موضع رسانه‌ها همچنان همانی است که بود اما نکته اینجاست که موضع خداداد از ابتدا این نبود. او از حضور قلعه‌نویی در تیم ملی دفاع کرده بود، در ادامه از دستیاری سعید الهویی در تیم ملی انتقاد کرد و ناگهان به شکلی عجیب، مدتی بعد به عنوان مشاور به کادر فنی تیم ملی اضافه شد.

 

در همان روزها و در همین ستون به او هشدار دادیم که این دعوت دلایل فنی ندارد اما گوش استاد بدهکار نبود. تقریبا همه می‌دانستند که خداداد برای این به تیم ملی فراخوانده شده که دیگر انتقاد نکند! این تاکتیک اتفاقا جواب داد و خدادادی که این روزها به قلعه‌نویی می‌تازد، حتی از الهویی هم تعریف و تمجید کرد و از او بابت اظهاراتش عذرخواهی هم کرد. اما این دوستی و رابطه خوب خیلی پابرجا نماند و مخالفت خداداد با قلعه‌نویی در جلسه فنی قبل از یک بازی باعث شد او مدتی بعد راهش را از قلعه‌نویی جدا کند.

 

او که ابتدا گفته بود: «من فکر می‌کنم یکسری از اینها با امیر قلعه‌نویی مشکل دارند. یک عده دوستش ندارند، درحالی‌که نتایج نشان می‌دهد عملکرد او بد نبوده است»، حالا امیر قلعه‌نویی را زیر سوال می‌برد و معتقد است تیم ملی با او خوب نتیجه نگرفته است. احتمالا دلیل اینکه دیگر خیلی از رسانه‌ها و افکار عمومی حرف‌های خداداد را زیاد جدی نمی‌گیرند، همین یک بام و دو هواهای عجیب است.

 

 

کدخبر: ۵۶۲۰۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر