کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۳۰
تاریخ خبر:

نکته بازی| جانشین فغانی را پیدا کردید استاد؟

نکته بازی| جانشین فغانی را پیدا کردید استاد؟

تصمیم ‌مغرضانه ‌خداداد افشاریان و تعیین تکلیف فساد رخ داده در فوتبال

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

جانشین فغانی را پیدا کردید استاد؟

با افشای فساد بزرگ در باشگاه مس رفسنجان و احتمالا چند باشگاه دیگر که در دوران حضور خداداد افشاریان در کمیته داوران رخ داده، یک داغ دیگر در دل فوتبال ایران تازه شده است. افشاریان همان کسی است که نام علیرضا فغانی را در 43 سالگی از فهرست داوران بین‌المللی ایران خارج کرد و این در حالی است که او می‌توانست تا 45 سالگی به عنوان داور ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی قضاوت کند و برای ایران افتخار بیافریند.

 

آن روزها افشاریان دلیل این کارش را جوانگرایی در داوری و امکان معرفی داوران جدید و جوان‌تر به داوری دنیا اعلام کرد اما واقعیت این بود که به دلیل نبودن تکنولوژی VAR در ایران، عملا داوران ایرانی شانسی برای قضاوت در بازی‌های مهم و تورنمنت‌های اصلی فوتبال جهان نداشتند و همانطور که می‌دانید، فقط چند هفته است که تعدادی از داوران ایرانی در عربستان، دوره قضاوت با VAR را پشت سر گذاشته‌اند.

 

فغانی هم به 46 سالگی رسیده است! می‌بینید؟ در واقع با تصمیم شاید مغرضانه جناب افشاریان، علاوه بر اینکه فغانی و داوری ایران فرصت‌های زیادی را از دست دادند، بلکه هیچ داور‌ دیگری در این مدت نتوانست جای او را بگیرد. به جای ما این استرالیا بود که قدر چنین فرصتی را دانست و الان چند سالی هست که فغانی در این کشور ‌حضور دارد و معمولا مهم‌ترین بازی‌های لیگ استرالیا را هم او قضاوت می‌کند. ما هم اینجا منتظریم ببینیم کدام داورها درگیر فساد هستند و چگونه و در چند بازی و در ازای چه چیزهایی تبانی کرده‌اند! واقعا ممنون آقای افشاریان!

 

فصل جدید؟ اول پرونده فساد را ببندید!

مهدی تاج در آخرین مصاحبه‌اش گفت: «فوتبال برای هوادار است و اگر هواداران نباشند یا کم استقبال کنند، این یعنی از غنای مسابقات کاسته می‌شود. بنابراین حتما ضرورت دارد فصل جدید مسابقات لیگ‌برتر به شکلی برنامه‌ریزی شود که عمده این رقابت‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود تا تماشاگران فوتبال بتوانند از فرصت حضور در ورزشگاه‌ها بهره‌مند شوند. امیدوارم در شاخص حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در فصل جدید شاهد افزایش کمی آن باشیم.»

 

باز هم از آن حرف‌ها بود! فدراسیونی که همین چند هفته پیش، بازی هفته آخر یکی از مدعیان قهرمانی را بدون حضور تماشاگر برگزار می‌کند و کوچک‌ترین همکاری و تلاشی برای رفع این مشکل نمی‌کند، حالا مدعی شده که می‌خواهد بازی‌ها را در اواخر هفته‌ها برگزار کند تا هواداران بیشتر بتوانند در استادیوم‌ها حضور داشته باشند و از نزدیک بازی‌ها را ببینند! گذشته از اینکه در فصل گذشته واقعا کوچک‌ترین تلاشی برای رسیدن به این هدف در فدراسیون ندیدیم، به نظر می‌رسد فدراسیون قبل از این ماجرا، ابتدا باید تکلیف فساد رخ داده در درون خود را مشخص کند.

 

هنوز همه ابعاد ماجرا روشن نشده و البته هر چند روز یک بار خبری جدید می‌رسد و مشخص می‌شود که پای افراد و باشگاه‌های بیشتری درگیر این فساد است. آقای مهدی تاج، طبیعتا باید تکلیف این موارد روشن شود، متخلفان شناسایی شوند، جرم آنها ثابت شود، حکم آنها صادر شود و پرونده به صورت عادلانه و نه سرهم‌بندی شده، بسته شود و سپس فصل جدید شروع شود. حتی اگر یک فصل لیگ‌برتر تعطیل شود، باید این پرونده بسته شود!

 

 

کدخبر: ۵۶۲۱۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر