کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۳۶۵
تاریخ خبر:

نکته بازی| آقا جواد فرق سوت پایان و سوت خطا را نمی‌دانی؟

نکته بازی| آقا جواد فرق سوت پایان و سوت خطا را نمی‌دانی؟

فاجعه گزارش جواد خیابانی در دقیقه 123 بازی آلمان - اسپانیا و سوپرجام چالش بزرگ سازمان لیگ

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

فرق سوت پایان و سوت خطا را نمی‌دانی؟ 

در این ستون درباره جواد خیابانی کم ننوشته‌ایم. بارها از او بابت اظهارنظرهایش انتقاد کرده‌ایم. همین چند روز پیش بود که به عوض شدن نظرش درباره فساد در فوتبال ایران انتقاد کردیم. اما این بار می‌خواهیم درباره گزارش او در بازی آلمان و اسپانیا بنویسیم. احتمالا همه شما هم می‌دانید دقیقا درباره چه چیزی می‌خواهیم حرف بزنیم.

 

به سبک گزارش او، به جملات تکراری او، به آب و تاب دادن بی‌دلیل او به بازی و به اشاره‌هایش به جام جهانی 2016! کاری نداریم. فقط و فقط می‌خواهیم درباره دقیقه 123 بازی حرف بزنیم. جایی که در واپسین ثانیه‌های بازی، یک خطا به روی بازیکن اسپانیا اعلام شد و جواد خیابانی در کمال تعجب اعلام کرد سوت پایان بازی زده شده و بلافاصله خداحافظی کرد و صدا و سیما هم شروع کرد به پخش تصاویر صحنه‌های مهم و حساس بازی!

 

اصلا مگر می‌شود؟ این همه عجله برای چه بود؟ اگر حوصله گزارش بازی را ندارید، خب گزارش نکنید! خیابانی که تکلیفش روشن است، اما واقعا هیچکس در آن استودیو نبود که فرق سوت خطا و سوت پایان بازی را بداند؟ اصلا این هم به کنار! مگر می‌شود داور سوت پایان بازی را زده باشد، اسپانیا، آلمان میزبان را حذف کرده باشد، اما بعد از سوت پایان هیچ کس شادی نکند؟

 

واقعا این را هم ندیدید و برای‌تان سوال نشد؟ البته استاد احتمالا امروز و فردا درباره این سوتی فاجعه‌بارش توجیهاتی خواهد آورد و کمی هم مزه خواهد ریخت و دوباره همین آش و همین کاسه. اما بینوا ما مردم و هواداران فوتبال که سال‌هاست که حرف‌مان به جایی نمی‌رسد و مجبوریم این ضعف و بی‌کیفیتی را تحمل کنیم.

 

مگر مجبورید سوپرجام برگزار کنید؟

بعد از قهرمانی سپاهان در جام حذفی، مشخص شد که بازی سوپرجام این فصل باید بین این تیم و پرسپولیس که قهرمان لیگ برتر شده برگزار شود. از همان روزها حرف و حدیث‌ها درباره این بازی شروع شد. ابتدا محل برگزاری بازی بود که مشخص نبود. چند استادیوم برای این بازی معرفی شدند اما در نهایت نه تنها مشخص نشد که این بازی باید در کدام شهر و کدام استادیوم برگزار شود، بلکه حالا زمان برگزاری این بازی هم تبدیل به یک دغدغه و چالش برای سازمان لیگ شده است.

 

ابتدا قرار بود طبق روال ایران و همه دنیا، قبل از شروع لیگ برتر شاهد برگزاری این بازی باشیم اما حالا ظاهرا دوستان قصد دارند این بازی را بین دو نیم‌فصل لیگ بیست و چهارم برگزار کنند! این اولین بار نیست که بازی سوپرجام برای متولیان دردسر درست می‌کند. به جز یکی دو دوره، در سایر دوره‌ها، سوپرجام کلی حاشیه و جنجال درست کرده و کاملا مشخص است که دوستان اصلا دل‌شان نمی خواهد این بازی در تقویم سازمان لیگ قرار بگیرد.

 

به همین دلیل است که اگر یک تیم در هر دو جام قهرمان شود، خبری از برگزاری این بازی نیست. برخلاف سایر کشورها، که سوپرجام تبدیل به یک فرصت برای دیده شدن و درآمدزایی می‌شود و اخیرا این جام را با شرکت 4 تیم هم برگزار می‌کنند، در ایران این یک بازی فقط و فقط دردسر درست می‌کند! خب اساتید! مجبورتان که نکرده‌اند! وقتی به خاطر برگزار کردن یک بازی این قدر عذاب می‌کشید، بی‌خیالش شوید! وحی منزل که نیست. هم خودتان را راحت کنید هم روی اعصاب مردم و تیم‌ها راه نروید.

 

 

کدخبر: ۵۶۲۳۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر