کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۹۵
تاریخ خبر:

نکته بازی| از مربیان ما یاد بگیر آقای اسپالتی!

نکته بازی| از مربیان ما یاد بگیر آقای اسپالتی!

واکنش تند کارشناسان علیه قلعه‌نویی و حرفه‌ای‌گری لوچیانو اسپالتی

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید: 

 

از مربیان ما یاد بگیر آقای اسپالتی!

تیم ملی ایتالیا با باخت 2 بر صفر مقابل سوئیس از یورو 2024 حذف شد و لوچیانو اسپالتی سرمربی این تیم در نشست خبری بعد از بازی گفت: «گلی که در شروع نیمه دوم خوردیم باعث شد پاهای‌مان سست شود. ‌دائم در زمین آنها بودیم ولی دقت و بی‌رحمی لازم را نداشتیم. سرعت ‌ما کم بود، چه سرعت تیمی و چه سرعت انفرادی بازیکنان در ‌دوئل‌های نفر به نفر. من سعی کردم تغییراتی بدهم ولی موفقیت‌آمیز نبود. حذف شدن از تورنمنت باعث شد متوجه بشویم که از برخی جهات ‌نیاز به تغییر داریم. باید حتما این ناکامی از نظر تکنیکی و تاکتیکی ‌بررسی شود.»

 

واقعا که این مربیان اروپایی چقدر ساده‌لوح و بی‌سیاست هستند. اصلا بلد نیستند بعد از شکست و ناکامی، مقابل دوربین‌ها درست و حسابی حرف بزنند و از خودشان دفاع کنند. اسم خودشان را هم گذاشته‌اند مربی! مرد حسابی! سرت را بالا بگیر و برو توی شکم منتقدان!

 

ناسلامتی تیمت مقابل سوئیس دو تا کرنر بیشتر از حریف زده! چرا خودت را خوار و ذلیل می‌کنی؟ 4 تا کلمه سخت و قلمبه سلمبه پیدا کن مثل «هیبرید فورمیشن» و‌... بکوب توی دهان خبرنگاران و منتقدان! به آنها هم لقب مغرض و نطفه ‌حرام و ... بده و دو سه تا از آنها را هم سوا کن و وارد تیم رسانه‌ای‌ات کن که دیگر علیه تو و همکارانت ننویسند. بعد هم بگو قبل از من، آنتونیو کونته تیم ملی ایتالیا را حتی به جام‌جهانی هم نبرد. چرا به او اعتراضی نداشتید اما به منی که تیمم مقابل سوئیس دو تا کرنر بیشتر زد، انتقاد می‌کنید؟ در نهایت هم بگو: «فوتباله دیگه» و تمام!

 

انتقادپذیری‌ات ما را کشت استاد!

در شماره روز شنبه، به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی درباره انتقادات از تیم ملی اشاره کردیم و از موضع‌گیری او در قبال منتقدان و کارشناسان انتقاد کردیم. ایشان خیلی راحت دستور داده بودند که رسانه‌ها از افراد مغرض و کسانی که از فوتبال دور بوده‌اند و غیرفنی هستند، به عنوان کارشناس استفاده نکنند! کاملا قابل پیش‌بینی بود که این صحبت‌ها با واکنش تند کارشناسان مواجه خواهد شد و حالا خداداد عزیزی اولین کسی است در این باره حرف زده ‌.

 

نکته جالب اینکه خداداد تا همین چند وقت پیش با انتخاب شخص قلعه‌نویی مشاور کادر فنی تیم ملی شد و او نمی‌تواند خداداد را مغرض و غیرفنی و دور از فوتبال بداند! اما یکی از جالب‌ترین بخش‌های صحبت‌های خداداد، اشاره او به دادن نظری مخالف با امیر قلعه‌نویی در جلسه کادر فنی بود. البته مخالف هم نبود و بیشتر یک نظر متفاوت و یک پیشنهاد بود که قلعه‌نویی می‌توانست بپذیرد یا ردش کند اما در نهایت تعجب روز بعد، سعید الهویی از خداداد خواسته که در جمع نظری مخالف با قلعه‌نویی نداشته باشد چون ایشان ناراحت می‌شود!

 

و شما ببینید دوستان چقدر انتقادپذیر هستند! حتی تحمل شنیدن نظر متفاوت و مخالف از مشاور انتخابی خودشان را هم ندارند و بعد در رسانه‌ها ژست انتقادپذیری می‌گیرند و مدعی می‌شوند که انتقاد سازنده را قبول می‌کنند! حالا برای شوخی هم که شده، کمی فضای جلسه کادر فنی تیم ملی را مجسم کنید. قلعه‌نویی حرفی می‌زند، دوستانی که مخالف یا موافق هستند هیچ چیز نمی‌گویند، در نهایت هم جلسه با لبخند رضایت قلعه‌نویی و آرزوی موفقیت برای تیم ملی تمام می‌شود. خیلی هم شیک!

 

کدخبر: ۵۶۱۹۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر