کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۳۵۷
تاریخ خبر:

مرور سرنوشت بهترین گلزنان لیگ برتر / «آقای گل»‌ها عاقبت ‌به‌خیر نمی‎‌شوند

مرور سرنوشت بهترین گلزنان لیگ برتر / «آقای گل»‌ها عاقبت ‌به‌خیر نمی‎‌شوند

در فصول اخیر، کسانی که آقای گل لیگ‌برتر شده‌اند، به فاصله یکی دو سال به شدت افت کرده‌اند

هفت صبح| ‌ آقای گلی اگر چه یک عنوان فردی قابل توجه است و در کارنامه یک بازیکن به عنوان نقطه عطف ثبت می‌شود اما گاهی تبعات چندان خوبی به دنبال ندارد و تصمیمات اشتباه، بزرگ‌ترین دلیل این تبعات است. بعد از مهدی طارمی، تقریبا هیچ آقای گلی در لیگ برتر ایران پیشرفت نکرد و به چیزی که می‌خواست نرسید. مرور سرنوشت آقای گل‌های اخیر لیگ برتر این نکته را اثبات می‌کند.


علی علیپور (لیگ هفدهم)

مهاجم پرسپولیس در لیگ هفدهم اجازه نداد بعد از مهدی طارمی عنوان آقای گلی به بازیکنی از تیمی دیگر برسد. او با 19 گل در صدر جدول گلزنان ایستاد و به نظر می‌رسید بعد از این فصل فوق‌العاده لژیونر شود اما این اتفاق نیفتاد و او در پرسپولیس ماند و این بار باز زدن 14 گل، فقط دو گل برای آقای گل شدن کم آورد.

 

در پایان این فصل هم خبری از لژیونر شدن نبود. باز هم در تیمش ماند و این بار 12 گل زد و بالاخره تصمیم گرفت از پرسپولیس جدا شود. علیپور به لیگ پرتغال رفت و به ماریتیمو پیوست. دو فصل در این تیم بازی کرد اما فقط 9 گل زد و در ادامه راهی ژیل‌ویسنته شد و بعد از دو فصل بازی برای این تیم و یک مصدومیت طولانی فقط 5 گل در کارنامه‌اش ثبت شد. پسرفتی که برای او رخ داد باعث شد تصمیم به بازگشت به لیگ‌برتر ایران بگیرد و احتمالا به زودی دوباره پیراهن پرسپولیس را خواهد پوشید.

 

کی‌روش استنلی و لوسیانو پریرا (لیگ هجدهم)

دو مهاجم برزیلی در یک فصل جالب موفق شدند با 16 گل به‌طور مشترک آقای گل لیگ برتر ایران شوند. کی‌روش با پیراهن سپاهان آقای گل شد و پریرا با پیراهن فولاد به این عنوان رسید. اما این آخرین فصل درخشش آنها در فوتبال ایران بود. کی‌روش استنلی فصل بعد فقط 7 گل برای سپاهان زد و عجیب این که پریرا هم همین تعداد گل را برای فولاد به ثمر رساند. در فصول بعد هم روند گلزنی آنها بهتر نشد. کی‌روش به گل‌گهر پیوست و هرگز نتوانست درخششی را که در سپاهان داشت تکرار کند. فصل گذشته به وطنش برگشت و در یک تیم برزیلی فقط 4 گل زد! پریرا هم به مس رفسنجان رفت و دو فصل ضعیف را با 9 گل پشت سر گذاشت و دوباره به فولاد برگشت.

 

شیخ دیاباته (لیگ نوزدهم)

مهاجم مالیایی، با وجود شروع ناامیدکننده و ضعیف و توام با مصدومیت و ناآمادگی، ناگهان موتورش روشن شد و در پایان با زدن 15 گل با پیراهن استقلال آقای گل لیگ برتر شد. در پایان فصل زمزمه‌های جدایی‌اش شنیده می‌شد اما در استقلال ماند و هواداران این تیم امیدوار بودند دوباره بدرخشد و آقای گل شود

 

اما یک فصل فاجعه‌بار در انتظار او بود. باز هم مصدومیت‌های متعدد و ناآمادگی و دوری از تمرینات روی او تاثیر منفی گذاشت و در نهایت فقط دو گل برای استقلال در لیگ بیستم زد! بعد از دو فصل از استقلال جدا شد و به الغرافه قطر پیوست و شاگرد استراماچونی شد. در این تیم عملکرد بدی نداشت و در یک فصل 11 گل زد اما ظاهرا انتظارات از او بیشتر بود. در ادامه طی یک انتقال عجیب به پرسپولیس پیوست اما باز هم همیشه مصدوم بود و در طول فصل فقط 3 گل زد و در پایان فصل جدا شد و در فصلی که گذشت بدون تیم بود!

 

سجاد شهباززاده (لیگ بیستم)

مهاجم اسبق استقلال، یک فصل رویایی را در سپاهان پشت سر گذاشت و توانست با زدن 20 گل صدرنشین جدول گلزنان شود. البته اگر می‌توانست عملکرد نیم‌فصل اول را ادامه دهد، قطعا رکورد گل‌های زده در یک فصل را می‌شکست. او در نیم‌فصل دوم افت کرد اما با اختلاف زیاد با نفر دوم آقای گل شد. این آقای گلی اما سرانجام خوبی نداشت. فصل بعد در سپاهان تعداد گل‌هایش به اندازه انگشتان یک دست شد و بعد از این فصل بد، به استقلال آمد. هواداران استقلال امیدوار بودند او مشکلات خط حمله تیم‌شان را حل کند اما این اتفاق نیفتاد و او در پایان فصل حتی یک گل هم نزد! در لیگی هم که سپری شد به مس رفسنجان پیوست و در مجموع فقط 4 گل برای این تیم به ثمر رساند!

 

گادوین منشا (لیگ بیست و یکم)

چند سال قبل، با درخشش در پیکان به پرسپولیس پیوسته بود اما نه در این تیم و نه در عجمان امارات و استقلال تهران، نتوانست روزهای خوبش در پیکان را تکرار کند. البته حاشیه هم زیاد داشت. در لیگ بیستم به گل‌گهر پیوست و باز هم خبری از درخشش نبود. بعد از این فصل به شدت افت کرد و عملکردش باعث شد در پایان فصل از این تیم جدا شود و به مس رفسنجان برود. ر حالی که کسی انتظار نداشت، توانست با 14 گل زده، آقای گل شود. البته بیش از نیمی از این گل‌ها را از نقطه پنالتی به ثمر رساند. اما این آقای گلی هم خوش‌یمن نبود و در فصل بعد افت کرد و فقط 3 گل زد. فصل قبل را هم در فولاد با فقط یک گل زده تمام کرد.

 

شهریار مغانلو ( لیگ بیست و دوم و بیست وسوم)

با عملکردی درخشان، دو فصل متوالی در سپاهان آقای گل شد. البته در همین دو فصل هم فرصت‌های زیادی را از دست داد. بعد از این دو آقای گلی متوالی انتظار می‌رفت به یک تیم اروپایی منتقل شود اما ظاهر قرار است به الاتحاد کلبا، تیم ضعیف لیگ امارات برود و با مهدی قایدی همبازی شود.

 

کدخبر: ۵۶۲۳۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر